Hoe vaak stofzuig je ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Misha85, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik probeer elke dag, we wonen gelijkvloers en met een kind met astma vind ik het toch fijn als het stofvrij is.
    Dweilen wat minder, de keuken wel elke dag. Maar goed ik woon in een ienieminie huisje dus stofzuigen kost me als ik het heeel goed doe een kwartier en dweilen ook :)

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

de bank gaat hier echt maar iets van 2 x per jaar aan de kant . echt niet dat ik die aan de kant krijg . onder de kasten ligt van ook genoeg stof voor zo'n lopend stofmonster. tja jammer dan waar ik niet bij kan blijft lekker liggen totdat we de indeling veranderen of er zoveel speelgoed onder ligt dat mijn man aan de schuif gaat. kan me er geen seconde druk over maken.

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Dagelijks.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Woonkamer dagelijks, rest van het huis 3xper week :)

5. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    #165 Thunder, 18 dec 2014
    Laatst bewerkt: 18 dec 2014
    ik nooit, schoonmaakster wel :D

en dat is 1 keer per week t hele huis stofzuigen, dweilen en afstoffen.

verder veeg ik zelf de huiskamervloer elke dag wel een stukje als ik vuil zie liggen. Als we straks weer n kruipert hebben verruil ik de bezem voor een vochtige swiffer. Wij lopen niet met schoenen in huis en hebben overal gladde vloeren en gladde meubels. Meer is echt niet nodig dan valt er simpelweg niks op te zuigen. En ik let er zelf juist erg op ivm allergie. Verbaasd me hoeveel er gezogen wordt,ik krijg m'n huis als ik gewoon leef niet zo vies om zoveel zuigen nodig te maken :(En waar haal je de tijd vandaan joh. Bij ons zou t echt compleet overbodig zijn om meer dan bijv twee keer per week te zuigen.

6. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Om de dag. 2 katten in huis en een meisje van 14 maand.

7. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Zo'n 3 keer per dag beneden. 1 keer grondig en dan neem ik alles mee en de overige 2 keer eventjes snel alle kruimels en haren van de dieren zodat de kleine lekker kan spelen. Dweilen doe ik beneden om de dag.
    1 keer per week boven, daar wordt het niet zo vies en de dieren komen daar niet. Dweilen is boven ook 1 keer per week.

8. winnietje

winnietje Niet meer actief

Wanneer het vies begint te worden. Ik vind poetsen alleen maar leuk als ik ook resultaat zie. Mijn huis is geen bende. Het stinkt niet en het is ook niet smerig. Maar ik ga niet poetsen om het poetsen. Besteed de tijd liever aan mijn 2 kindjes. En daarbij mijn kinderen zijn op een verkoudheidje na nooit ziek.

9. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zo vaak als het nodig is!

10. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    2x per dag. 1 keer na het lunchen en dan nog een keer als de kids in bed liggen. Ik hou er wel van als het netjes opgeruimd en schoon is.

11. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik zuig om de dag het gehele huis.
    Dit is in ons geval vaak genoeg, we werken beiden fulltime (zijn dus minder thuis) en dochter is dan op de opvang of bij mijn moeder. Daarnaast lopen wij niet met schoenen in huis (scheelt ook een hoop) en hebben (helaas, ivm allergieën) geen huisdieren.

12. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Elke dag eigenlijk...

13. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ook. Dus 2 X per week en bijna dagelijks vegen. (geen schoenen aan in huis!)

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier 1-2x daags. 2 kleine kinderen, een grote hond en 2 katten.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    het kost mij nog geen kwartier om het huis te zuigen. ALS ik het dagelijks bij houd. doe ik dit niet dan ligt er veel meer vuil, moet ik alles aan de kant zetten en dan kost het me veel meer tijd. hier 2 kids en hond en katten dus wel zo fris als er elke dag gezogen word.

16. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Ongeveer elke dag beneden wanneer het uitkomt. Om de tafel bijna na elke maaltijd. En de trap en boven 1 á 2 keer per week. Ben de hele dag thuis, met de kinderen (ik werk thuis).
    Toen we nog zonder kinderen leefden deed ik het hooguit 1 keer in de week.

17. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zuig 1 keer per week. We hebben geen huisdieren en lopen nooit met schoenen in huis. 2 dagen per week zijn we alleen s avonds thuis, 3 dagen per week is er 1 iemand thuis met de kleine man en in het weekend zijn we samen thuis, maar vaak wel minimaal 1 dag weg. Echt vies/stoffig word het zo niet. Toen we hier kwamen wonen eennieuwe zak in de stofzuiger gedaan, die heb ik vorige maand voor de 2e keer moeten veevangen en we wonen hier nu ru 14 maanden.
    Dweilen doe ik 1 keer per 2 weken beneden en1 keer per maand boven. Meer is niet goed voor de vloer, daar hou ik wel rekening mee (houten vloer op vloerverwarming)

Ik wil alleen nogw wel een kruimeldief, handig voor rond de eettafel.

18. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Hier 1x per week beneden en 1x in de 2 weken boven. Dweilen zelfde frequentie.
    Wij hebben geen huisdieren en geen schoenen aan in huis. Sporadisch wil ik wanneer het tussendoor vies is door bijvoorbeeld veel bezoek wel eens extra stofzuigen, maar dan nooit het hele huis (voor de hele benedenverdieping ben ik een uur kwijt, boven ook, en dweilen kan ik dan ook nog een uur voor uittrekken; daar heb ik de tijd niet voor). Maar vind vaker ook niet nodig; het is gewoon niet vies (en ik kan echt niet tegen een zanderige of plakkerige vloer).

19. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Met goed ventileren wordt het hier overigens ook niet erg stoffig.

20. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Om de dag. Heb een lang harige kat doe nog wel eens aant vechten is met de andere kat dus dan vliegen de haren hier in het rond.

Deel Deze Pagina