hoe vaak stofzuigen en dweilen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Hier net zo.. dan is het net een zwijnenstal.. manlief die rommel meeneemt van buiten, de hond die dat doet en te zwijgen over de honden en kattenharen:D

2. tulip

tulip Niet meer actief

zo respect voor jou!!

3. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Hier dagelijks de bezem er door,en stofzuigen meestal 2 keer per week en dweilen ook 2x per week.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Pff dat deed ik in mijn zwangerschap ook (nesteldrang) dat is heavy! (of heb je een klein huis, dat scheelt :p )

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik denk dat daar eerder de kern van het probleem zit, dan bij je zwarte vloer...

En sowieso: sommige mensen hebben meer 'last' van smerigheid dan anderen. Ik vind het bij ons niet vies - wij stofzuigen 2 keer in de week - maar het hoeft bij mij ook niet constant spic en span te zijn. Daar hecht ik gewoon geen waarde aan.
    Het is sowieso toch een heilloze onderneming: twee minuten nadat hier is gestofzuigd gooit mijn kind zijn boterham op de grond en kan ik weer opnieuw beginnen. Nou, dank je de koekkoek! :cool:

6. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik stofzuig om de dag en vaak gaat de dweil er dan achteraan maar ook niet altijd, het is maar net hoeveel tijd en zin ik heb.
    We hebben gelukkig geen hond meer binnen dan zou ik iedere dag stofzuigen.

7. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik stofzuig en dweil dagelijks(elke ochtend) en in de middag en
    voor het slapen gaat er beneden nog even een swiffer doorheen.
    Moet wel er even bijzeggen dat ik astma heb en onze kids ook.
    En omdat we honden hebben die overigens alleen beneden komen
    wordt er beneden dus dagelijks schoongemaakt.

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee hoor dat valt mee. Ik kan best tegen wat rommel, alleen niet tegen viezigheid. In ons vorige huis hadden we een vloer waar je niet alles op zag, en viel het heel erg mee. ;) Ik vind het trouwens niet erg ook, ik geniet ook van het poetsen dat scheelt en ben er erg handig en snel in.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Zeg, als een van jullie nog eens wat tijd over heeft: jullie zijn van harte welkom!

10. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Idem

11. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ik moet wel; heb 2 erg verharende honden en een kruipend kind; dus das niet zo fris.

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Stofzuigen en dweilen doe ik iedere dag, het hele huis overigens. Ik kan niet tegen vlekken/zand op de vloer, daar word ik heel kriebelig van. Stoffen ook iedere dag.... Het zal waarschijnlijk iets erfelijks zijn, mijn oma en moeder hadden het ook :)

Hoe vaak doen jullie eigenlijk de badkamer?

Liefs

13. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    De badkamer die ik 1x in de week helemaal en dan iedere dag even een doekje over de wasbak.

14. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Stofzuigen 2x per dag.
    1x 's ochtends omdat de kat nogal verhaard en 1x na het brood eten.
    Maar dat is ook pas sinds Julian over de grond kruipt en speelt.
    Sinds de hond weer naar de trimmer is geweest scheelt het stukken,
    daarvoor moest ik 3x stofzuigen op een dag.

Dweilen 1x per week, daar heb ik zo'n hekel aan :p

15. chntl

chntl Bekend lid

5 apr 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    De keuken maak ik iedere dag schoon.
    Stofzuigen 1x per dag, daarnaast haal ik 's avonds nog even de zwiffer door het huis.
    Dweilen doe ik 1x in de week, maar ik haal wel iedere dag met de zwiffer vochtige doekjes over de vloer.
    De badkamer doe ik 1x in de week, net als de rest van het huis.

16. Seth

Seth Niet meer actief

ik kruip dus ook zo rond..... en heb ik zo'n leifheitding.... twee zelfs..... :D

(ben trouwens niet slechtziend..... maar gewoon beetje gek:))

17. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier bijna elke dag stofzuigen ivm hond en kleine

dwijlen zowiso 3x per week misschien wel vaker..tis net een beetje hoe het uitkomt:)

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja echt no wai dus dat ik op mijn knietjes de hele benedenverdieping ga doen! Dan ben ik elke avond (na koken, kleintje voeden, beetje spelen en naar bed brengen) bezig met alleen de vloer poetsen!
    En dan ligt er ook nog strijk, de badkamer en wc zijn op één of andere manier altijd aan de beurt en de keuken is ook altijd een zooi.. en dan moet ik tussendoor ook nog continue kolven.
    Dat gaat hem niet worden, dan blijf ik voorlopig nog wel even klooien met mijn gehate dweil ;).

19. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
  20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier 1 of 2x per week stofzuigen (nu iets vaker sinds we een kat hebben). Nog geen kids dus verder blijft alles redelijk schoon..

Dweilen alleen als het nodig is.. Dus voor & na verjaardagen sowieso en soms tussendoor als het vies is ghehe..

Ben niet zo schoonmakerig aangelegd :D Verandert vast wel als we kindjes krijgen :)

Deel Deze Pagina