Stofzuigen: Bijna nooit. Ik veeg met de bezem, en daarna dweil ik. Dat doe ik om de dag. Ik mag eigenlijk niet stofzuigen vanwege huisstofmijtallergie. Wat ik wel stofzuig is de bank en andere dingetjes die lastig zijn met veger en blik of een doekje.
zo 1 heb ik ook.. voor mij een ruggen sloper... Ik zit er over na te denken om zo'n ding aan te schaffen van Vileda. waar de schoonmaak water boven in moet..
Ik heb er een hekel aan maar moet wel dagelijks afstoffen/stofzuigen i.v.m longziekte van mijn dochtertje. Gelukkig komt de schoonmaakster iedere maandag 3 uur om de rest te doen.
Ik stofzuig elke dag ( we hebben een hond, ( nog ) geen kids, ) en dweil 2x per week. soms is er geen beginnen aan met die hond van ons... ( labrador : lees smeerlab )
Hier stofzuig ik 1keer per dag en soms ook 2 keer zoals nu als de kinderen buiten spelen en er veel zand mee naar binnen komt.Daar bij hebben we 2 honden en 2 katten.Dweilen doe ik 1 keer per dag.
Hier stofzuig ik (bijna) elke dag, sla soms ook weleens een dagje over, als we weg zijn geweest ofzo. Dweilen doet mijn vriend meestal 1 keer in de week en ik houd de meest gebruikte stukken van de woonkamer een beetje bij door de weeks. Maar hier geen verharende huisdieren, anders had ik het veel vaker moeten doen. Nee ik ben niet een geboren huisvrouw, ik heb er een gruwhekel aan en als ik het geld ervoor had, had ik iemand dagelijks laten komen om het voor me te doen.
Hier ook Stofzuigen 2x per week en dweilen 1x. Schoenen gaan altijd meteen uit op de mat. Als er zand in de kleren zit, worden die ook op de mat uitgeklopt. Geen huisdieren. Dus dan is het echt alleen stof en dat gaat nou echt niet zo hard dat het elke dag zou moeten. (Bovendien heb ik het er niet voor over om mijn spaarzame tijd aan op te offeren ) Als er geknoeid wordt, ruim ik dat wel direct op natuurlijk. Van die aangekoekte stofvlekken op de keukenvloer doe ik aan het eind van de dag met het vaatdoekje dat daarna in de was gaat. Dan is dweilen ook al niet zo urgent meer wat mij betreft. Badkamer doe ik 1x in de 1 a 2 weken. Heb er echt een bloedhekel aan.
Oh ja, kruimels onder de eettafel doe ik meestal elke dag even met de kruimeldief. Is toch een stuk minder werk.
Stofzuigen doe ik iedere dag. Dweilen deed ik ook iedere dag toen we nog een poes hadden. Nu dweil ik 2x per week, dochter kruipt toch niet meer. Als ik zie dat het vies is dweil ik natuurlijk wel een keer extra. Dalijk als baby geboren is en op de grond gaat spelen ga ik wel weer dagelijks dweilen!
Ik vindt hem juist voor de rug zo goed, je kunt namelijk gewoon rechtop blijven staan en je hoeft bijna geen kracht te zetten.. En voor de handen is het ook beter, want je hoeft niet met je handen in dat vieze sop.. En je hoeft niet te wringen.. Ik weet natuurlijk niet wat je met de rug hebt enzo.. Maar denk toch wel dat dit de beste optie is vooral als je last van de rug hebt, alleen moet je wel de emmer tillen, maar dat heb je met al het dweilen.. Behalve met zo'n spuitdweil, maar ik geloof niet dat het dan echt schoon wordt.. (Ok, ik lijk wel een verkoper! Dat is dus niet de bedoeling) Ik heb trouwens alles aangeschaft bij de Makro.. Gr. Carlien
Stofzuigen: Dagelijks ( moet ook wel ivm hond, kat en kind ) Dweilen: 2x per week. Met slecht weer wat vaker
Ik werk normaal ook 40 uur (met reistijd ben ik van 6.15 tot 16.50 van huis) en manlief werkt ook 40 uur, maar we stofzuigen en dweilen iedere dag en daarnaast wordt er nog minstens 1x per dag geveegd. Heb dan nog wel geen kids helaas, maar wel 2 (binnen)katten en een hond. Ietwat neurotisch? Yep, thats me
Ene dag de stofzuiger, andere dag de swiffer. Dweilen indien nodig.. Kan soms 1 keer in de week zijn, maar soms ook meerdere keren. Ligt ook een beetje aan het weer ivm de honden die van buiten naar binnen komen.
Stofzuigen elke dag en dweilen ook elke dag. Vaak s'avonds nog even de kruimels/zand in een hoek vegen, als het echt heel vies is trek ik er s'avonds ook nog de stofzuiger door. Dit is zelden.
Ik vind het echt overdreven om elke dag te stofzuigen en/of te dweilen eerlijk gezegd, zelfs als je huisdieren hebt. En als ik het wél zou willen zou ik niet eens weten wanneer ik het zou moeten doen....ik vraag me af wanneer sommige van jullie dat doen die dus ook nog gewoon werken overdag?