hoe vaak stofzuigen en dweilen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

stofzuigen en dweilen doe ik elke dag. savonds als de kids op bed liggen

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat is het verschil, denk ik.
    Ik werk niet, dus ben elke dag thuis met mijn dochter. Op een dag dat we de hele dag weg zijn, stofzuig ik ook niet 2-3 x per dag en is het ook echt niet nodig.;)

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.153
    33
    48
    Hier probeer ik toch wel om de twee a drie dagen te stofzuigen.. Hebben nog geen kindjes, maar een kat die plukken haar verliest.. Binnenkort komt er een tweede bij, denk dat we dan toch wel vaker moeten stofzuigen ;) Dweilen doen we hier alleen als t nodig is en voor als we echt gericht visite krijgen ;). Leven hier met het motto, er wordt geleefd in huis, maar het wordt niet uitgeleefd ;) Het moet schoon zijn, maar het hoeft niet te glimmen zegmaar ;) Misschien dat het nog veranderd als er een kindje is ;)

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Het ligt hier heel erg aan de dag, is het een werkdag en zijn dus ook de kids alleen maar het laatste deel van de dag thuis dan zuig ik 1 keer.

maar is het een vrije dag voor mij, en dus de kids ook thuis dan 2 keer want met die zandbak... oeiii en ik heb een broertje dood aan zand onder mijn voeten als het niet op het strand of in de tuin is...
    en een man met een moestuin... en een zoon die practisch in de sloot leeft...

Dit geldt trouwens alleen voor de woonkamer hoor! de rest van het huis wordt 1x per twee week gezogen en de rest geveegd (hoewel ik nu wel vaker zuig op de kamers van de jongste twee, want als we vergeten zijn de schoenen beneden uit te doen komt daar ook een hele zandbak uit zetten...

Verder moeten de kinderen na het eten om te tafel vegen.

Dweilen had ik al heeeeeeeel lang niet gedaan :) totdat ik zag dat mijn dochtertje zwarte knietjes had na het kruipen... Dus nu doe ik dat 1 a 2 keer per week. Met een mop aan een stok. (maakte wel de knoeierijen schoon natuurlijk)

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ohja hier ook alleen de woonkamer/gang/keuken hoor. Slaapkamers 1 a 2 x per week.

6. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Hier zuig en dweil ik elke dag, we hebben een grote zwarte hond dus daarom alleen al vind ik dat wel zo fris. Ook voor mijn eigen gevoel doe ik het, vind het heerlijk als alles gedaan is! :D

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wij stoffen, stofzuigen, en dweilen elke dag

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik stofzuig om de dag, als de hond in de rui is of er veel zand uit de zandbak naar binnen is gelopen elke dag. Dweilen doe ik 2 x per week.

9. Seth

Seth Niet meer actief

Zo,..... ben nu net klaar.....

grappig trouwens dat ik "opmerkingen lees" als....
    "ik werk.. ga ik savonds niet dweilen...., terwijl de meeste dus sowieso sávonds moeten dweilen ivm kindjes...

(hier ook dus...)
    al heb ik het ook wel eens overdag gedaan... en dan in 2 gedeelten....

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik stofzuig elke dag tenzij ik echt te lui ben of als we de hele dag op pad zijn geweest. dweilen om de dag of om de 3 dagen (maar dan is het wel echt nodig)
    de bovenverdiepingen 1 keer in de week,ook dweilen.

nu de zandbak weg is scheelt het me een keer stofzuigen per dag.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier stofzuig en dweil ik elke avond als dochterlief op bed ligt.
    Dan gaat er beneden ook even een doekje over de meeste dingen.
    Wc doe ik om de dag.
    Boven (slaapkamers + badkamer) 1-2x per week. In m'n werkweek (werk altijd 8 dagen achter elkaar) doe ik het 1x. Als ik vrij ben 2x.

Hebben 1 hondje en een vloer waar je helaas alles opziet. En het is hier ook snel stoffig.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0

hier precies zo

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3