Hoe vaak 'stop jij je kind weg'..?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Indiana, 2 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Zonder pandemie ;) 1 x per week uit eten met z'n tweeën en een paar keer per jaar een weekendje of een nachtje weg. Maar dat is alleen maar leuk omdat dochter het super leuk vindt dat de oppas komt, én ze graag logeert bij opa en oma.

Wellesnietes en Indiana vinden dit leuk.
  2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik denk zo'n 4 a 5 keer per jaar uiteten, maar vaak slapen ze dan al dus merken het niet.
    Verder zijn we al jaren niet echt samen weggeweest.

Indiana vindt dit leuk.
  3. Madeliefste

Madeliefste Actief lid

20 feb 2020
    178
    188
    43
    Nooit, en we hebben ook de behoefte niet. Wij genieten samen met de kinderen, als zij er niet bij zijn voelt het niet compleet.
    Investeren in elkaar/onze relatie doen we op momenten dat de kids op bed liggen. Een leuk spel, goed gesprek of juist even met elkaar bankhangen.

Indiana vindt dit leuk.
  4. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Ik ook nooit

Indiana vindt dit leuk.
  5. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Te weinig. Toevallig 3 weken geleden een weekend weg geweest met ons tweetjes, voor het eerst in 8 jaar.
    Voor coronatijd hadden we gemiddeld 1x per half jaar een concert. Gaan we om 17u weg en zijn we om 0.00u terug.

Zodra baby van de bv af is denk ik dat we ipv dezelfde nacht terugkomen, we een hotelletje gaan boeken. Want wat was het heerlijk om samen op bed te ploffen zonder een opruimronde, plasronde, washangronde en zonder "papaaaa" "mamaaaa" "ik wil diiiit/daaaattt/williknie" te ontbijten :oops:

NiVa0230 en Indiana vinden dit leuk.
  6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nachtje weg: nooit. Kids vinden logeren nog niet fijn. En de jongste slaapt nog niet door. Dus dan wil ik daar niemand mee belasten.

Dagje weg: nooit. Vind het dan net zo leuk om met het gezin te gaan.

Avondje weg: dit doen we wel zo nu en dan. Maar dan gaan we pas als de kids op bed liggen.

Onze vrijheid komt wel weer als ze wat ouder zijn. :)

Indiana vindt dit leuk.
  7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Bijna nooit. De oudste gaat een keer per jaar een weekendje logeren bij mijn moeder. Dit weekend wilde hij zelf een nachtje bij opa en oma slapen, nou prima. Dit wil hij zelden, dus dat laten we echt aan hem over.

De jongste zal vanaf volgend jaar ook eens per jaar een weekendje naar mijn moeder gaan, zodat we dan echt eens een “kindloos” weekend hebben. Ik ga wel eens een avondje weg, maar dan is mijn man gewoon thuis.

Indiana vindt dit leuk.
  8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Weekendje weg afgelopen zomer voor het eerst gedaan omdat zoons een paar nachten bij mijn schoonouders op de camping mee mochten. Oudere neef en nicht doen dat ook elk jaar, onze jongste is nu ook oud genoeg. En het was heerlijk! 4 nachten achter elkaar waarvan we er 2 weg waren.

Voor corona gingen ze ongeveer eens in de twee weken een nacht naar opa en oma.

Indiana vindt dit leuk.
  9. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Bijna nooit , als ik zeg 2x per jaar is het veel. We vinden het allebei niet fijn om de kids weg te brengen en we vinden het net zo gezellig en regelmatig samen eten te bestellen als de kids al op bed liggen.
    Als we wel een avondje samen weg gaan doen we het pas als de kids al op bed liggen.

Indiana vindt dit leuk.
  10. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Vrijwel nooit. We zijn 2,5 jaar geleden voor het eerst een weekendje weg geweest, dat willen we elk jaar doen, maar jaar erna kwam financieel niet uit en dit jaar gooide Corona roet in t eten.
    Mn neefje en nichtje slapen op zaterdag nog wel eens bij mn ouders, dan slaapt mn jongste daar ook. Oudste kan en mag alleen thuis blijven dus dat zijn dan momenten dat we samen iets kunnen doen. We spreken vaker in huiselijke kring met anderen af en dan gaan de kinderen gewoon mee, daarbij ben ik graag thuis haha, dus lekker eten koken/bestellen en een leuke film kijken of een spelletje doen samen als de kinderen op bed liggen.

Indiana vindt dit leuk.
  11. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.102
    113
    Met huidige pleegkids nog niet gedaan.
    Het is best lastig om oppas te vinden als je dat niet in je familie kunt vinden. (Mijn ouders leven niet meer, heb geen broers of zussen. Mn schoonouders zijn echt oud en gaan hard achteruit, daar kan ik geen peuter/kleuters laten, broer van mn man heeft aangegeven er geen zin in te hebben).
    En het is gezien de hechting ook best lastig.
    We zijn dus druk opzoek naar een betrouwbare volwassen oppas.

Indiana vindt dit leuk.
  12. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier eigenlijk ook nooit. Logeren willen ze allebei echt niet.
    We missen het ook niet echt en we koken regelmatig thuis lekkere maaltijden die we samen eten als de kinderen slapen. Genieten we net zo veel van.

Indiana en TotalBella vinden dit leuk.
  13. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Letterlijk nooit maar toen ik er maar eentje had deed ik het wel met enige regelmaat maar met meerdere kids vind ik het eigenlijk niet meer te doen. Ik snak trouwens naar een weekendje weg samen met mijn man.

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Echt zelden, als we uit eten gaan dan gaan de kinderen gezellig mee en weekendjes weg doen we ook veel liever samen.
    Denk dat we het afgelopen jaar 1 keer samen uit eten geweest zijn.
    Ik heb meer behoefte aan dat ze een keer uit school gehaald worden en vermaakt worden of eens een dagje mee genomen worden door opa’s en oma’s. Dat gebeurd helaas nooit.

Marsepein, Neuzeke en Indiana vinden dit leuk.
  15. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.865
    113
    Vrouw
    De oudste is wel eens bij beppe te slapen, de jongste vind dat niet zoveel aan. Vorige week waren ze toevallig beide te slapen. Zijn wij een avondje 'uit' naar de buren geweest :roflmao:

Indiana vindt dit leuk.
  16. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Wij nooit

Indiana vindt dit leuk.
  17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik ook nooit. Anderen vinden dat soms raar, maar jammer dan.

Indiana en tuc vinden dit leuk.
  18. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Alleen als het nodig is. In de afgelopen 2 jaar was het 1x echt nodig omdat we samen naar een afspraak moesten. Maar dus niet om samen wat leuks te gaan doen ofzo.

Toen ik nog alleenstaande moeder was gingen mijn kinderen wel 1x per 6 weken bij mn moeder logeren. Kon ik even bijtanken.

Indiana vindt dit leuk.
  19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Wow het verbaast me dat zo weinig het zelden doen. Hier een omgeving waar iedereen maar makkelijk zijn kinderen kwijt kan en hele vakanties plant zonder kindrrrn (echt 1-2 weken). Wij hebben die mogelijkheid niet (los van jet wel/niet willen) dus hier zijn wij de uitzondering.

juf1987 en Indiana vinden dit leuk.
  20. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Wij hebben wel met enige regelmaat een oppas om samen te kunnen uit eten. Ik denk een keer per 6 a 8 weken. Zijn dan maar maximaal drie uurtjes weg maar vaker nog korter. Dat vind ik wel heel gezellig en gaat prima thuis. Uit logeren gaat bij ons heel lastig. Bij de opa's en oma's is geen optie. Welzijn de oudste en middelste al eens bij mijn zusjes gaan logeren dus dat kan wel. Zou het wel heel lwuk vinden maar alleen als het echt relaxt zou zijn dus bv opa en oma die dat goed aankunnen maar dat hebben wij helaas dus niet

Deel Deze Pagina