Hoe vaak tandenpoetsen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fafa, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

poetsen jullie de tanden van je peuter/kleuter 2x per dag?

1. ja, (bijna) altijd

2. nee, een keer sowieso, maar de tweede keer schiet er wel eens bij in

3. nee eigenlijk standaard maar een keer per dag

4. er zijn dagen dat ik niet eens een keer poets

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De kwaliteit van je gebit heeft volgens mij inderdaad ook eeerg grote invloed op wel/geen gaatjes. Ik ben zelf ook nie zo'n trouwe poetser (in de vakantie soms maar 1x per dag, ik flos zelden en ik ben eens drie jaar niet eens voor controle bij de tandarts geweest.) Toch krijg ik van de tandarts altijd te horen dat ik zo'n mooi en goed gebit heb.
    Terwijl bijvoorbeel mijn man en mijn broer wel altijd trouw poetsen 2x per dag en elk jaar trouw op controle gaan. En zij hebben regelmatig problemen.
    Niet dat dat een smoes is om maar niet te poetsen trouwens. Zeker bij een kindergebit erg belangrijk. Als je als volwassene zelf je gebit verpest moet je dat zelf weten. Maar het is toch zonde als je ouders het al voor je gedaan hebben toen je nog te klein was om zelf (goed) voor je tanden te zorgen.

2. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    2 x per dag, s'morgens voor het eten meteen boven.
    En s'avonds voor het slapen.

Heel af en toe geen zin..ik ben er echt bang voor dat ze dan tand erosie krijgt af gaatjes..Ik heb namelijk al 2 kids die ik ken, met echt hele erge tanderosie gezien..hele gebit aangetast en boven snijtanden en hoektanden helemaal weg..zo zielig:(..en staat heel onverzorgd.

3. itzme

itzme Actief lid

12 jul 2010
    156
    0
    16
    2x per dag ik poets ze zelf ook 2x per dag

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heeeeeeel soms vergeet ik dochter in de ochtend (naar dan doen we het alsnog 's middags) en verder altijd twee keer. De kids helpen ons herinneren mochten we het dreigen te vergeten...

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook een poetsverslaafde..
    Liefst zou ze het heel de dag doen.
    Maar dat schijnt dan ook weer niet zo goed te zijn dus dat doen we maar niet :)

6. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Hier sowieso savonds, ik wil het nog wel eens vergeten dan maar dochter denk er dan zelf aan "tandenpoetsen en handiewassie mama" sochtends schiet er vaak bij in door de drukte, alleen als ik vrij ben of als ze sochtends douched denk ik er echt aan.

maar moet eerlijk zeggen dat ik tot een paar maanden geleden het ook savonds vaak niet deed en dan was het echt van "oja we hebben al 3 dagen niet gepoetst bij haar" echt ik schaam me ervoor. maar nu gaat het stukken beter.

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Nee allen ´s avonds voor het naar bed gaan, maar dan wel héél grondig.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja als ik het eens vergeet dan is het direct; Mamaaaaaaaa! Tandenpoetsen :D Handig!

9. Saskia78

Complimenten dan toch... Vaste gewoontes veranderen is lastig. :)

Hier trouwens 's ochtends altijd gedoe met poetsen...
    Dochterlief is onmetelijk traag qua ontbijt en voor het ontbijt poetsen vind ik dan weer niet zo handig maar na het ontbijt hebben we altijd haast... Hoe vroeg ik d'r ook aan het ontbijt zet.
    Dus hier altijd schoolstress 's ochtends. :)

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    2x per dag. Ze poetst eerst zelf en wij poetsen dan na. 's Morgens en 's Avonds. De ene keer gaat het gezelliger dan de andere keer, maar we doen het wel standaard. Het is hier ook wel een vast ritme eigenlijk.

Wat ik me dan weer afvraag; als je eens overslaat bij je kindje, sla je dan jezelf ook over?

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Altijd s ochtends en s avonds, en laat haar zelfs overdag nog een keer oefenen..

12. Saskia78

Hmm ik poets mijn tanden bij het naar bed gaan en bij het douchen 's ochtends.
    'S avonds poetsen we dus sowieso niet samen...
    En 's ochtends poetsen we alleen samen als we ook samen douchen.
    Dat beperkt zich dus tot het weekend meest van de tijd.

Voor dochterlief ligt een extra tandenborstel en tandpasta beneden ook.
    Dat vergemakkelijkt het poetsritueel in de ochtend aanzienlijk...
    Zeker op schooldagen. Maar dan heb ik dus al in de douche gepoetst.

Dus nee, ik denk niet... Dat mijn poetsgedrag en dat van dochterlief echt veel invloed heeft op elkaar.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier hetzelfde als bij Saskia..

Op dit moment gaat het poetsen super makkelijk. Zoon gaat aangekleed naar beneden, dan ben ik nog aan het aankleden en papa nog aan het douchen. Zoon kijkt tv tot ik zijn eten op tafel zet, dan gaat de tv uit. Hij mag weer verder kijken als alles op is. Alles bij elkaar kijkt hij maximaal 20 min tv en poetsen kan prima onder het tv kijken.. heerlijk systeem! hahaha...

14. Saskia78

@cygnet: hier valt het handje vaak stil als er iets interessants is op tv... :)

Maar wel dezelfde taktiek hier.. Op tijd klaar... Dan kun je nog even tv kijken.
    Dat helpt wel :)

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier altijd 2x per dag. Dat zit er zo standaard in dat ik dat niet vergeet

16. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Mijn dochter haar tanden doe ik zowieso savonds en sochtends doet ze het zelf met mijn hulp. Dus 2x per dag :D

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, altijd.
    Het komt wel vaker voor dat we het op een dag in het weekend 's ochtends vergeten, maar dan doe ik het na het fruit of na de lunch alsnog.
    Sporadisch dat ze maar 1x poetst.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja en dat is nou eigenlijk niet goed

Je kunt beter 1 keer echt goed poetsen ( en dat is niet 2 minuten) dan 2 keer niet goed

Hier schiet de ochtend er soms bij in. Maar dat is meestal in het weekend.

Wel poetsen we in de avond goed en uitgebreid...altijd.

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Goh, dat heb ik nou nog nooit gehoord. Dat 2 minuten poetsen niet goed (genoeg) is?!!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Na het ontbijt
    Na de lunch
    Na het avondeten en dus voor het naar bed gaan.

's Avonds poetst zoon zelf onder de douche en poets ik na met elektrisch.

De andere keren poetsen we bij het aanrecht (tweede setje beneden).

Deel Deze Pagina