1x per dag (voor het slapen gaan), Kinderen zijn 9 jaar,7 jaar en 10 maanden en bij de oudste 2 nog nooit gaatjes of andere problemen.
ja ALTIJD 2x per dag.. sochtends ook een fris mondje, vind dat zo onverzorgd niet poetsen. Ik leer hem nu al een echt verzorgde man te zijn, sorry maar is toch smerig ochtends een onfrisse adem. Maar ook mn zoon herinnert me er altijd aan!
Ik heb een tijdje geleden een advies consult gehad. Daarin heeft de tandarts laten zien hoe je eigenlijk moet poetsen. Wat wel en niet hoeft et cetera... @miis...mee eens dat je een onfrisse adem hebt in de ochtend...maar in het weekend ontbijten we altijd eerst en soms schiet het er daarna bij in.
Hier sowieso in de avond altijd. 'S ochtends doet mijn dochter het zelf. Mijn zoon slaat wel eens over 's ochtends..
Hier altijd 2x per dag. Dochter heeft zwak glazuur op sommige plekken, dus ben als de dood dat haar tanden en kiezen achteruit gaan. Poets dus erg lang en nauwkeurig.
hier is het gewoon ritueel...wij ontbijten ook altijd eerst, maar hier gewoon standaard na de schoenen aantrekken ofzo.. Maargoed, hier ook standaard gezicht wassen en insmeren haren netjes met gel enz....geowon helemaal schoon en verzorgd naar buiten ik ken er zat die hun kind gewoon zo uit bed trekken, ongewassen gezicht en mond naar buiten met het oogsoep nog in de ogen...tja ik ben daar echt niet van, kom nog liever te laat Maar ik snap dat het er bij in kan schieten hoor..alleen tja ik zet er nog liever de wekker voor @ZG, blijkbaar haha
S´morgens altijd....maar s´avonds wil er weleens bij inschieten. maar over het algemeen toch wel 2x p. dag. tandenpoetsen is ook geen probleem hier dochter doet het eerst zelf en dan geeft ze ´m aan mij of aan papa en die poetst dan ook nog een keer.
Ik bedenk me net dat we het zojuist vergeten zijn. (Zijn op vakantie.) Normaal altijd 2x per dag, of het moet zo zijn dat we ons overslapen hebben ofzo.
in ieder geval 1x heel grondig, s' ochtends proberen we het zelf poetsen in te bouwen, maar dat lukt nog niet altijd.
Hier altijd 2x per dag, tenzij ze ziek zijn. Ik moet wel bekennen dat we die 2 minuten echt niet redden. Zelf ook niet hoor. Na een minuutje moet ik stoppen, anders ga ik ook kokhalzen. Poets daarom meestal 3x.
Ik lees hier een paar keer dat het 's ochtends nog even snel na het ontbijt gebeurt, maar dan kun je het echt beter voor het ontbijt doen. De man van mijn nicht is tandarts en volgens hem kun je beter niet poetsen dan binnen een halfuur na het eten of drinken (van iets anders dan water). Dan is het glazuur zo zacht dat je het kunt wegpoetsen en dan ben je verder van huis dan met een gaatje.
Het streven is uiteraard 2x. Het lukt ook steeds beter. Soms wordt het 's morgens wel eens vergeten als ze naar het KDV moet, of juist bij een thuisdag als er wat tussendoor komt. 's Avonds gebeurt het wel altijd. Ik denk dat we 7x per week 's avonds poetsen en zo'n 5x 's morgens.
Hmm vroeg me altijd al af hoe dat nou precies zat... Met ontbijt en poetsen dus. Dank! Poetsen we voortaan voor het ontbijt
Zit ik dus ook vaak mee. Ik werk vanuit huis, dus dan is het niet zo erg, maar ik vind het wel lekker om met een frisse mond de deur uit te gaan. Maar ja, om daar nou een halfuur eerder voor op te staan... Ik poets mijn tanden dus vaak nadat ik de honden heb uitgelaten en die van mijn dochter dus voor het ontbijt. Dan maar iets ruiken uit het mondje, glazuur wegpoetsen vind ik veel erger.
Echt niet? Gek is dat toch, hè? Ik zal het ook nog eens aan mijn eigen tandarts navragen, zien wat die ervan zegt. Heb ik de mening van twee experts.