Ik heb een dilemma. Yannick heeft weinig slaap nodig. Als hij overdag 2 uurtjes slaapt, is het veel en dan is hij de hele dag vrolijk. Hij heeft er alleen veel moeite mee om overdag in zijn bed te slapen... 's Avonds/'s nachts is er niks aan de hand, om 7 uur leggen we hem in bed, hij slaapt met 5 minuten en hij slaapt door tot de volgende ochtend 7 uur. Maar overdag wil hij alleen in de wagen slapen. Dat is waarschijnlijk een beetje onze eigen schuld, omdat we heel veel met hem wandelen, en hij dan dus lekker in de wagen slaapt. Dat is hij dus gewend. Er zijn trouwens wel dagen dat hij een half uur of soms zelfs langer in zijn bed slaapt, als hij echt heel moe is, na het zwemmen of na badderen en zijn fles, maar dus niet elke dag. Vanmiddag vond ik weer dat het toch maar belachelijk is dat een baby van 5,5 maand niet in zijn bed slaapt. Dus toen ik hem zag gapen, heb ik hem in bed gelegd, het hele ritueel gedaan, maar toen BRULLEN! Compleet over zijn toeren. En absoluut niet rustig te krijgen, tot ik hem mee naar beneden nam. Ik had het er zelf bijna moeilijk mee, zo overstuur was hij . Toen dacht ik weer: waarom maak ik hier zo'n punt van... Als ik hem even in de wagen leg, slaapt hij een half uurtje en is hij er weer, zonder zo'n drama... Mijn man merkt ook op, dat het heel cultuurbepaald is, dat we een baby alleen in zijn kamer leggen. Als dit nou gewoon werkt bij hem, verder is hij hartstikke makkelijk en hij slaapt 's nachts echt super... Maar aan de andere kant: ik wil er ook geen verwend mannetje van maken.... En een kind van zijn leeftijd moet gewoon nog naar bed overdag! Een dagje weg is ideaal, dan hoef ik er niet over na te denken, dan kan hij heerlijk in de wagen slapen, want dan kan het tenslotte niet anders! Ik vind het lastig ! Wat vinden jullie? Groetjes, Marloes
Tja moeilijk.... er komt natuurlijk een tijd dat hij niet meer in de wagen past... dan moet hij wel in zijn bedje. Dus miscchien moet je de afweging maken of je nu even volhoud en hem aan zijn bedje laat wennen overdag of dat je het dan pas doet. (mijn ventje slaapt overigens negens anders dan in zijn bed in de wagen wil hij rond kijken! )
Wil 'ie niet in de box slapen? Daar past 'ie tenminste lang in! Wij hebben Jelte wel vanaf 3 mnd overdag in bed gestopt, was even doorbijten maar het werkte uiteindelijk wel.
het lijkt me beter dat hij in de wagen zijn slaap pakt dan overstuur in zijn bed liggen. maar misschien kun je hem laten wennen door een campingbedje beneden te zetten en dat langzaam van de kamer naar de gang naar boven te verplaatsen, tot het hem niet meer uitmaakt.
Ik had dat probleem helemaal in het begin ook. Uiteindelijk toch doorgezet met hem naar bed te doen en nu slaapt hij altijd lekker in bed. Hij is ook geen super slaper maar hij slaapt toch 's morgens anderhalf uur en 's middags een dik uur in zijn bed. 's Middags wil ook nog wel eens korter zijn als we pech hebben. Hij huilt gelukkig zelden tot nooit met in bed doen. In de box zou ik nooit doen. Dan snapt hij echt niet meer wanneer hij nu mag spelen en wanneer het slaaptijd is.
Vriendinnetje van mij heeft dat ook gehad, dat haar zoontje 's middags alleen in de wagen wilde slapen tijdens een wandeling. Inmiddels slaapt hij gewoon in zijn bedje. Doe vooral waar jij jezelf goed bij voelt. Als je er verder geen moeite mee hebt, zou ik hem gewoon lekker laten slapen in zijn wagen en eens in de zoveel tijd een keer in zijn bed proberen. Op een gegeven moment zal hij daar echt wel in gaan slapen hoor, want uiteindelijk ligt het bed toch comfortabeler dan de wagen. Wil je echt dat hij in zijn bed slaapt nu, dan is misschien die overgangs tip van fioontje met dat campingbedje wel slim.
Misschien is het een idee om 1 vast moment op de dag te nemen dat hij in bed slaapt de rest in de wagen. Bijvoorbeeld in de ochtend na zijn flesje of een ander moment dat hij erg rozig en een gevuld buikje heeft. Succes
Maar het is toch niet erg dat hij in de kinderwagenbak slaapt? Doet Jesse van ons ook vaak, hoewel ik hem wel in z'n bedje leg overdag, als ik zelf boven bezig ben. Juist handig als hij in de kinderwagen wil slapen. Ik ken een vrouwtje wiens kindje persé niet in de kinderwagen wil slapen, met als resultaat dat ze al maanden nergens langer dan een uurtje naartoe kan, omdat kind zich helemaal overstuur jankt als hij moet slapen... Juist handig als je kind in beide wil slapen.
Bedankt voor jullie meedenken... Hij ligt niet meer in de kinderwagenbak want daar past hij al niet meer in, maar in de wandelwagen, die kan helemaal plat. Hij slaapt dan heerlijk... Dat idee van een campingbedje in de kamer zetten vind ik ook wel goed, dat is te proberen! In de box viel hij toen hij jonger was nog wel eens in slaap, maar dat lukt niet meer. Moet ik er een probleem van maken of moet ik het gewoon afwachten en inderdaad af en toe even proberen, dat is wat ik me steeds afvraag... Groetjes, Marloes
ik zou indd af en toe even weer proberen en kijken hoe het dan gaat kan best zijn dat het over een periode gewoon over is een overstuur kind elke keer omdat hij moet en zal slapen in bed schiet je ook niet veel mee op hier hebben ze altijd graag in bed geslapen even ergens waar niemand anders is maar goed ieder kind is anders gewoon af en toe weer kijken hoe het gaat
de wandelwagen bak in het ledikantje zetten overdag, misschien werkt dat en dan als dat goed gaat, gewoon in het ledikantje slapen?
Mirre is ook een moeilijke slaper, slaapt wel in dr bedje, maar ik leg haar slapend in bed. Normaal gaat het prima, maar in sprongetjes is het minder gezellig . Ik heb het gewoon geaccepteerd. ik vind wel dat kindjes wakker in bed gelegd moeten worden, maar daar heeft Mirre dus echt geen boodschap aan ... Wat ik probeer te zeggen: je kunt wel vanalles vinden (en vooral je omgeving vindt altijd vanalles), maar ieder kindje is weer anders ... Ik zou hem dus lekker in de wagen laten slapen ... als dat werkt ... prima toch!
gewoon afwachten ! als je er een probleem van maakt word t alleen erger. ik zou me pas zorgen maken als hij snachts ook niet in zijn bed wil slapen
Is echt niet nodig er een probleem van te maken, dat is alleen maar vervelend voor jou en je kleine man. Het is maar een fase en over een poosje slaapt hij echt wel in zijn eigen bed. Gewoon zo nu en dan weer eens proberen. Komt vanzelf wel.
Ja, eigenlijk vind ik ook dat ik er geen probleem van moet maken... En meestal doe ik dat ook niet, maar soms slaat de twijfel toe... Fijn om dit dan van jullie te horen!
Wij hebben ons zoontje tot zijn 13e maand in de kinderwagen beneden gehad te slapen. Het was elke keer drama met het boven slapen en ik had toen bekkeninstabiliteit, dus het vele op en neer lopen naar boven was voor mij geen optie. Op een gegeven moment werd hij geregeld wakker van de deurbel, telefoon en ga zo maar door, en heeft mijn wederhelft de knoop doorgehakt, want voor beide partijen was het echt niet meer leuk en hij sliep van de ene dag op de andere heerlijk boven. Misschien een tip om het je partner te laten doen? Hij weet natuurlijk nu wel dat je hem eruit haalt als hij flink blijft doorhuilen. En anders gewoon lekker beneden houden, voorlopig, je doet hem en je zelf er geen plezier mee.... Groetjes, vonneg
P.s. probeer niet teveel naar anderen te luisteren die je goede raad geven over het boven laten slapen; zo hadden ze mij ook te pakken en heeft hij drie dagen tussen de middag boven liggen te huilen. Lekker je eigen gevoelens volgen en dan komt het helemaal goed Groetjes, vonneg
wij hadden het met opa's verjaardag, lars brulde alles bij elkaar toen hij daar naar bed moest, was niet de bedoeling, dus ik had zijn poppie niet mee, en er zat allemaal visite beneden, dus wou ie gewoon niet. de visite vond dat ik hem maar moet laten brullen, maar ik ken mijn mannetje. ik ben op de fiets gestapt en heb m thuis naar bed gebracht. daar ging hij gelijk slapen en toen hij wakker was ben ik weer terug gegaan. ik ben niet van plan een half uur te gaan zitten troosten en smeken als ik het in 5 minuten zonder krijsen op kan lossen, dat lijkt me voor ons beide gezonder wat een ander daar ook van vind