meisje toch stiekem een jongen..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jackisis, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jackisis

jackisis Bekend lid

20 jun 2008
    526
    0
    0
    Hoi ik was even benieuwd...
    Wij kregen te horen dat we een meisje krijgen (op de echo was echt geen piemeltje te zien, maar 3 streepjes) De echo mevrouw gaf nooit 100% zekerheid vertelde ze, maar was wel benieuwd of ze het echt heel vaak fout hebben..
    Zelf vind ik het geweldig dat we nog een meisje krijgen, maar een jongen zou ook zeer welkom zijn, dus maakt niet uit
    maar we willen nu de babykamer wel een kleine beetje roze anakleden..
    (is er na als het toch stiekem een jochie is ook zo weer af;))
    groetjes tamara

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik was dus die ene procent :) Wij kregen ook te horen dat we een meisje kregen bij de 20wk echo. De gyn was er echt superzeker van! Maar goed, bij de bevalling was het toch echt een jongen! Ik had wel wat meisjesdingen (wo een roze maxicosi...haha), maar alles was op zich vrij neutraal. Voor de mc heb ik maar een hoes gekocht. Mijn vriend had me gelukkig behoed voor een roze kinderwagen :)
    Maar over het algemeen zijn de echo's wel vrij goed hoor. Vooral als je er meerdere doet (bijv nog een pretecho over een paar weken). Ik heb het alleen bij de 20wk echo gelaten.

3. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Bij mij hadden ze beide keren goed.
    Kon ook bijna niet fout want beide keren lagen ze met de benen wijd en was er in 3d overduidelijk een piemeltje te zien :)

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    daarom moet je nooit van 1 echo uitgaan en al helemaal geen 20 weken echo (medische) die hebben het het meest fout blijkt... ik zou altijd een goede pretecho erachteraan doen (met minimaal paar weken verschil) en dan het liefst met 30 weken ook nog een DAN zou ik pas echt zeker zijn, wij horen het deze keer via een onderzoek (vruchtwaterpunctie) dus ja das zwart op wit en niet te betwisten maar raad ik niet aan :p

5. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Bij mij zei ze 100 % een meisje. 3 duidelijke streepjes. Mijn gevoel zei ook dat ik een meisje krijg dus ben benieuwd. Hoop dat t klopt, want heb best veel roze dingen hahaha. Gelukkig ook neutrale dingen hoor!

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Bij de eerste was het een meisje en kreeg een meisje,
    Nu zwanger van een jongen en over 6 weken weten wij het zeker als hij geboren wordt. Maar hij had wel duidelijk een pimmeltje... Dus denk wel dat ze gelijk hebben.

7. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Ben ook wel benieuwd of het wel eens mis hebben gehad. Nu kunnen ze natuurlijk nooit 100% zekerheid geven, want ze bouwen altijd wel een veiligheid in.

Maar als je een 20 wknecho en pretecho met bijvoorbeeld 26 weken hebt gehad, kun je daar wel redelijk vanuit gaan?

Lijkt me nogal een bak als je er door deze twee echo's vanuit gaat dat je een jongetje krijgt, en het blijkt toch een meisje na de bevalling!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Bij de 20w echo waren echt duidelijk 3 streepjes te zien, de echoscopiste was heel erg zeker dat het een meisje is...
    Dus ik ben flink begonnen met inslaan van roze kleertjes, gordijnen beige met fuchsia, muur is al roze...
    Volgende week zaterdag hebben we een 3D echo.. Ik ben benieuwd! Ik hoop echt dat ons meisje nog steeds een meisje is! :) :)

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Op de 20 weken echo was duidelijk een piem te zien, dus ik ga er wel echt vanuit dat het een jochie is :). We hebben over een maandje een 3D/4D echo en ik hoop dat het dan nogmaals bevestigd wordt. En zo niet, blauw en stoer voor een meisje is ook heel leuk. :)

10. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Bij mijn eerste zwangerschap waren ze bij de 20wk en bij de 3d met 28wk overtuigd van een dochter. Ze hadden helemaal gelijk!
    Nu hebben we een piemeltje zien hangen, denk ook wel dat het dus echt een menneke is :) met 28ek hebben we weer een 3d dus dan weten we het "zeker"
    Echt zekerheid heb je natuurlijk pas als de kleine in je armen ligt! (hmm ik kijk er al naar uit! T duurt nog zo lang:) )

groetjes, MAyke

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb te horen gekregen bij 17 weken dat het een knul was bij de 20 weken echo vroeg de vrouw en nog wensen ik zij ja het geslacht zij kijken en zegt een jongen ik zo oke dan hadden ze het bij de 17 weken ook goed haha dus bij 26 weken weer echo gehad en dus 3 keer bevestigt dat het een jongen werd :D

12. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Bij de 20 weken echo, was duidelijk te zien dat we een meisje zouden krijgen, want madam lag met haar beentjes wijd.

Heb daarna nog 2 keer een pretecho gehad en bij beide keren hebben we gevraagd of de echoscopiste naar het geslacht kon kijken...en bij alle 2 keer was het een meisje.

Na al die echo's was ik er wel van overtuigd dat we een meisje zouden krijgen.
    Het enige wat we hebben gekocht was een Fuchsia-kleurige klamboe, Fuchsia-kleurige aankleedkussen-hoes en wat rozige knuffels.
    En natuurlijk meisjeskleding.
    Maar voor de rest hebben we lekker neutraal gehouden.
    Je weet het maar nooit he...stel we worden nog eens gezegend met een jongen...dan wil je niet dat hij in een roze kamer ligt... ;)

En we hebben een heerlijke meid gekregen die de 10 maanden inmiddels alweer gepasseerd is.
    Het gaat zoooooooo snel!

Geniet nog van je zwangerschap!

Liefs Elly.

13. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Bij ons is met de 20 weken echo ook gezegt dat het een meisje is en met de pretecho (25 weken) werd dat nog eens bevestigd, dus ben benieuwd...zou echt iets voor ons zijn als het nu toch een jongetje blijkt te zijn hihi. Gelukkig is de kinderkamer al blauw/wit, met wat kleine roze tinten erin en is de maxi cosi ook blauw (alleen voetenzak is roze) en is de wagen beetje groenig, dus zo'n enorme ramp zou het niet zijn. Heb alleen dan wel veel jurkjes en roze kleding te verkopen hihi. Ben dus erg benieuwd!

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    20 nov. krijgen wij 20 wkn echo ben heel benieuwd naar het geslacht. En mochten ze het mis hebben dan maakt het niet uit wij gaan kleuren doen voor zowel jongen als meisje.

15. roosenkim

roosenkim Lid

29 apr 2008
    23
    0
    0
    groningen
    wij gaan aankomende dinsdag voor de 20 weken echo
    spannend
    we hebben twee meiden dus een kereltje zal leuk zijn
    maar een meisje is net zo welkom en practicher ivbm de spullen die we al hebben
    het alle belangrijkste is natuurlijk weldat het gezond is dus voor ons is dat het belangrijkste :D
    ik hou jullie op de hoogte
    ze zeiden bij mn eerste het word een meid is ook drie keer bevesigt
    bij mn tweede ook dus heb er eigelijk wel vertrouwen in da het goed komt
    maar het is nooit 100 procent word vertelt dus alles leker neutraal is het beste

16. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ik heb met 18 weken gehoord dat het een meisje is toen weer met 20 weken bij iemand anders ,daarna een pretecho met 23 weken hihihihi weer een meisje en gister heb ik een geslachtsbepaling gedaan (erg he :oops: :oops: :oops: :oops: ) schaam me dood heb het ook tegen niemand gezegt had het al 3 keer gehoord ,maar wilde het nog zekerder weten hihihihi heb dus niks tegen mijn man gezegt,want die had mij echt voor gek verklaard was ie wel een beetje boos op me geweest .....maar het was gister dus nog steeds een meisje heb echt heel veel roze ,dus is best zielig als het een knul was geweest hihihihi...

liefs

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Bij onze 20 weken echo was het heel duidelijk te zien dat het een meisje is.
    Heb het kamertje in 2 tinten roze geverfd en alle assecoires + kleertjes en beddengoed is dus roze.
    Alleen de kinderwagen en maxicosi zijn neutraal (rood).

Dus als we een jongetje krijgen....dan hebben we een probleem. Ik heb zelfs op een lakentje en op een mutsje de naam van onze babygirl laten borduren.
    Begin hem nu toch steeds meer te knijpen, en denk steeds vaker....wat nou als het toch een jongetje is.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit vroeg ik me ook af.bij mij is er gezecht een jongen nu was het voorhaar gelijk duidelijk en ze zei dat het zeker een jongen was maar hoevaak hebben ze dit fout bij jongen is het wel minder als bij meisjes heb ik me laten vertellen.maar ik denk dat ik toch nog een 3d echo laat maken voor de zekerheid haha

19. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    hoi,

ik heb 5x gehoord dat het een meisje is. Ik heb de baby kamer ook klaar roos/wit veel jurkjes roze dinge heb ik ook al gekocht. Alleen de kinderw is neutraal bruin met geel.

Als het toch een jongetje is blauwe verf dr overheen jurkjes worden dan vervangen door broekjes. ik zie het wel overpaar weken

suc6 allemaal met alles

20. Bij mij hadden ze het dus fout. Bij de 20 weken echo zei ze dat het een meisje werd. Maar omdat mijn man toch wat de zenuwen kreeg van al die roze kleertjes heb ik met 30 weken een geslachtsecho laten maken. En hierop was volgens de echoscopiste toch duidelijk een piemeltje te zien.
    Ik kon dus alle roze kleertjes omruilen voor blauwe, hihi.
    Gelukkig hadden we het kamertje enzo tot nu toe nog aardig neutraal. De aankleding en ascesoires moet ik namelijk nog.

Deel Deze Pagina