Hoe vaak verhuizen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss T, 22 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    3 keer verhuisd. We zijn vanuit onze ouderlijk huizen samen gaan wonen in een piepklein appartementje. Na 8 jaar hebben we een eengezinswoning gekocht, daar hebben we 12 jaar gewoond, we zijn er getrouwd en hebben er 3 kinderen gekregen. Het afgelopen jaar zijn we verhuisd naar ons droomhuis en daar blijven we hopelijk voor altijd (want ik HAAT verhuizen ;)).

Miss T vindt dit leuk.
  2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Met ouders 1x. Reden: grotere woning met meer kantoorruimte voor de eigen zaak van m'n vader.
    Ik was 8.
    Met moeder 1x. Reden: scheiding ouders.
    Ik was nog net geen 16.
    Daarna 1x zelf verhuisd. Reden: uit huis gaan.
    Ik was 20 of 21.
    Toen verhuisd omdat ik ging samenwonen met man (toen nog vriend). Ik was 22.
    Samen 1x verhuisd omdat we van huur naar koop gingen. Ik was 24.
    In dat laatste huis wonen we nu na bijna 11 jaar nog.

Ben dus 5 jaar verhuisd in 35 jaar tijd.

Miss T vindt dit leuk.
  3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Met mijn man 3x
    Toen we gingen samenwonen was dat in een studio, particulier. Na een half jaartje vonden we een appartement met slaapkamer, daar hebben we nog 1,5 jaar gewoond. Toen zijn we verhuist naar een andere provincie en kregen we een flat via sociale huur. Deze werd 3 jaar later gesloopt en toen zijn we verhuist naar een eensgezinswoning. Inmiddels wonen we hier alweer bijna 9 jaar.

Ooit zouden we nog wel willen verhuizen naar Zeeland als we oud en versleten zijn.

Miss T vindt dit leuk.
  4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als kind een paar keer vanwege het werk van mijn vader. Die werd nogal eens overgeplaatst.

Ik ben vanuit huis meteen gaan samenwonen. Eerst in een huurhuis, want; je weet maar nooit. De man beviel, het buurtje waar het huurhuis stond niet. Dus hebben we na een paar jaar een huis gekocht. Gewoon een rijtjehuis. En daar waren we zo lekker aan het sparen en we gingen nog wat tredes omhoog in ons salaris, dat we ons een duurder huis konden veroorloven. Dus nu wonen we vrijstaand. Dit is dus ons 3e huis is ons volwassen leven. En hier blijven we tot we echt gedwongen worden te vertrekken. Ik hoop dat ik hier pas wegga als ik naar een bejaardenhuis moet.

Miss T vindt dit leuk.
  5. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Mijn man en ik hebben een huis gekocht waarin we na ons trouwen ingegaan zijn. Hier hebben we 12 jaar en 7 maanden gewoond. Huizen kijken doe ik altijd maar we hadden geen plannen tot mijn zwager een huis doorstuurde en ik verkocht was... We zijn gaan kijken en hebben toen in 4 dagen een huis gekocht ons huis te koop gezet en verkocht. Sinds een kleine maand hebben we de sleutel en hebben we al een giga verbouwing achter de rug.
    Hier willen we echt blijven groot huis geweldige tuin op een hele mooie locatie

Ysabella en Miss T vinden dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Als kind ben ik één keer verhuisd. Sinds ik het huis uit ben (1x verhuizen om dat voor elkaar te krijgen natuurlijk ;)), 3x en over niet al te lange tijd de vierde keer. Dus straks vier keer met partner, in een jaar of 20 oid?

De reden is vooruitgang (van huur naar koop, van flat naar eengezinswoning).

Miss T vindt dit leuk.
  7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Als kind nooit verhuisd. Daarna als student iets van 6x? Haha, sommige kamers vielen erg tegen of waren tijdelijk.
    Met man eerst 4 jaar een klein appartementje gehuurd, daarna nog 2 jaar in de private sector een woning. Daarna ons huidige huis gekocht en daar wonen we nu 10 jaar. Nu hebben we net een nieuw huis gekocht, wat nog gerenoveerd en verbouwd moet voordat we gaan verhuizen. Dan is het hopelijk ons droomhuis op een droomlocatie, dus dan blijven we daar wonen tot we niet meer kunnen.
    Ik vind verhuizen stressvol en doe het alleen als we het “nodig” vinden. ;)

Miss T vindt dit leuk.
  8. prjbt

prjbt Niet meer actief

Met mijn ouders noot verhuist. We woonden op een boerderij.

Vervolgens 1x naar een studenten appartement in Breda. Vervolgens gaan samenwonen met mijn man in een benedenwoning in Enschede. Daarna gaan samenwonen in een ruim huurhuis in Zwolle. Daarna een koophuis in omgeving Zwolle en 2 jaar terug ons huidige huis in hetzelfde dorp gekocht.

Mijn man is even vaak verhuisd. Toen ik naar Breda ging ging hij vanuit zijn ouderlijk huis naar een kamer in Enschede. Na 2,5 jaar dus gaan samenwonen in Enschede.

Ik was 18 toen ik uit huis ging en ben nu bijna 36. We zijn in 16 jaar dus 5x verhuisd. De bedoeling is dat we pas weer verhuizen als we oud en gerimpeld zijn.

Miss T vindt dit leuk.
  9. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.619
    113
    6x in 16 jaar tijd. De eerste zes jaar 2 koop huizen met m'n ex gehad. Daarna heb ik nog kort zelf een flatje gehad toen mijn ex en ik uit elkaar gingen.

Toen leerde ik 10 jaar geleden mijn man kennen. Ben eerst in zijn flat erbij in getrokken. Daarna hebben we samen een eensgezinswoning gekocht. En daarna zijn we nog een keer groter gaan wonen. Het plan is dat we hier nu blijven en oud worden. Maar ja, je weet het nooit he.

Miss T vindt dit leuk.
  10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Met ouders 3x.
    Met mijn man wordt het nu de 9e keer in 13 jaar tijd :oops:
    Wel gaan we nu verhuizen naar onze droomplek dat wij na al die jaren eindelijk hebben gevonden en echt aan al onze wensen voldoet :D

Miss T vindt dit leuk.
  11. SpringDing

1 sep 2018
    72
    51
    18
    Vrouw
    14 jaar samen
    Vanuit ouderlijke huizen gaan samen wonen. (1e keer)
    vanuit eerste koophuis naar groter koophuis 500 meter verderop (2e keer)
    Vanuit die woning naar tijdelijke huisvesting 5 maand (3e keer)
    Van het ene dorp naar het andere dorp een uur rijden verderop (4e keer)
    Vanuit onze woning naar tijdelijke huisvesting ivm onbewoonbare woning (5e keer)
    Weer terug naar onze woning (6e keer)
    en weer tijdelijk eruit met alle spullen omdat er geen achtergevel meer in zat (7e keer)
    En weer terug (8e keer)

en nu eerst echt niet meer. Nog genoeg te doen aan deze woning en waarschijnlijk zal hij pas af zijn als onze kinderen het huis uit gaan en dan is hij ook meteen veeeeellll te groot dus dan kijken we wel weer verder.

Miss T vindt dit leuk.
  12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Met me ouders: 4x
    Met me ex: 2x
    Met de oudste: 3x in 1 jaar.
    Met partner en kinderen 5x
    Alleen: 2x

Met de oudste, ze was toen 6 jaar. Was het pittigst. We waren net uit elkaar en ik had op kleding en wat speelgoed na alles achtergelaten. (Op advies vd politie, hij werd gewelddadig.) Eerst een paar weken bij me moeder, toen een paar maanden in een vakantiehuisje en toen naar een zolderetage. We hebben het samen overleefd. Niemand wist het adres vd zolder etage, zodat we veilig waren. Al heeft dat wel het laatste restje vriendinnen gekost. Maar het kon niet anders, de broer van me ex zit diep in de onderwereld. En de scheiding verliep erg moeizaam.

We zijn ook een keer verhuisd, vanwege de school vd oudste. De reistijd 1,5 uur heen en dan ook weer terug, werd gewoon teveel. En een keer vanwege de buren.

Miss T vindt dit leuk.
  13. Linda86

Linda86 VIP lid

Met ouders heel vaak, weet niet eens precies hoe vaak, maar zeker 12x in 19 jaar tijd.
    Op mijn 19e met een vriendin een appartement gehuurd.
    Van daaruit met mijn man ons huidige huis gekocht.

We zijn nu wel een beetje rond aan het kijken voor iets anders, maar op zich zitten we hier ook prima, dus kan best zijn dat we hier voor altijd blijven.

Miss T vindt dit leuk.
  14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Samenwonen en daarna 1x verhuisd, omdat mijn man niet kon wennen in die woonplaats en graag terug wilde naar zijn woonplaats. Daar wonen we nu 2 jaar.

Met mijn ouders ben ik 3x verhuisd.

Miss T vindt dit leuk.
  15. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Als kind nooit verhuisd. Toen ik uit huis ging tot nu 7 keer verhuisd. En we zijn er nog steeds niet over uit of we in het huidige huis zullen blijven wonen of gaan verhuizen.

Ik vind de huizenmarkt nu alleen zo extreem, een beetje ruime eengezinswoning kost hier toch al gauw rond de eur 400.000,- Vind ik echt veel geld voor een huis. Ook ben ik eigenlijk wel echt even klaar met verhuizen, het gaf me op een gegeven moment zo veel onrust. Maar goed het kan dat ik morgen een huis zie en opslag verliefd ben en we toch verhuizen... kan alle kanten op gaan haha.

Miss T vindt dit leuk.
  16. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Van thuiswonend naar een flat, daarna een twee onder één kap gekocht en daar 5 jaar gewoond. Sinds 2 jaar wonen we vrijstaand. Iedere keer dus een stapje verder :)

Miss T vindt dit leuk.
  17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.373
    21.753
    113
    Vanaf dat man en ik samen zijn 5x. Eerste twee keer omdat we de stad te groot/druk vonden (Amsterdam en Den Haag), daarna teruggegaan naar Zeeland - ik dan, voor mijn man als Hagenees was Zeeland nieuw.
    Daarna nog 1x verhuisd omdat het appartement waar we woonden wel erg klein werd voor een gezin, met 1 slaapkamer. Zijn gewoon in dezelfde wijk gaan wonen.
    De laatste verhuizing was onze (r)emigratie (voor mijn man een remigratie en mij een emigratie) en hier hebben we ons eigen huis, in Nederland hebben we altijd gehuurd. We zijn ook niet van plan voorlopig om hier weg te gaan.

Voordat ik trouwde ben ik samen met mijn moeder ook nog eens 3x verhuisd.

Miss T vindt dit leuk.
  18. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Vanuit ouderlijk huis gaan samenwonen in (koop)appartement, na 3.5jr verhuisd naar dorp verder naar helft van dubbel met flinke tuin en 12jr daarna verhuisd naar vrijstaande woning in datzelfde dorp. Wat mij betreft verhuizen we niet meer tot we te oud zijn om dit huis nog te kunnen onderhouden...

Miss T vindt dit leuk.
  19. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Vanuit ouderlijk huis naar dit huis verhuisd. Later hierin gaan samenwonen met vriend.
    Dus 1 keer verhuisd,en als het aan mij ligt blijf ik hier nog jaaaaren wonen. Gelukkig denkt vriend er hetzelfde over :)

Miss T vindt dit leuk.
  20. Roodborstj

Roodborstj Actief lid

17 mei 2020
    274
    265
    63
    Vrouw
    14x waarvan 3x met mijn huidige partner in 8 jaar tijd.

Verhuizing 1: Ik had een huur huis en hij een koophuis. Bedrijf waarvoor ik werkte ging failliet dus 2 huizen betalen was geen optie meer. Dus verhuist naar zijn woning.

Verhuizing 2: Zijn huis werd verkocht net toen ik hoogzwanger was. We moesten dus snel iets anders hebben. Daarom tijdelijk gehuurd.

Verhuizing 3 naar ons huidige huis: We wilden sowieso weer iets kopen dus dat hebben we gedaan toen we iets vonden.

Miss T vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina