Hoe vaak verschonen jullie het beddengoed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het liefst elke dag, maar dat vind ik milieu technisch ook iets te gek. Eens per 5 dagen ongeveer. En ik heb voor een fortuin aan bedlinnen liggen. Flanellen overtrokken voor de winter, 100% gewassen linnen voor de zomer. Duur(der) beddengoed ligt echt nóg lekker.

2. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ons bed en het bed van de oudste 2 kinderen 1 keer in de week ( in de zomer soms 2 keer in de week), en het bed van de jongste standaard 2 keer in de week en soms haar hoeslaken nog eens tussendoor. Ze kwijlt soms nogal :D

3. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Ons bed 1 keer per week, het ledikantje van mijn zoontje doe ik om de dag, maar soms laat ik daar ook wel 2 dagen tussen zitten. Is misschien wat vaak maar vind het een fijner idee ivm eventueel kwijlen wat hij s'nachts doet. Als hij ziek is verschoon ik zijn ledikantje elke dag.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben gewoon niet zo vies van mezelf, denk ik. Als ik soms hier lees over twee keer per dag douchen, elke keer nieuwe handdoeken gebruiken, quasi dagelijks beddengoed wisselen.... Vinden jullie jezelf dan standaard zo smerig? Lijkt me niet prettig om met zo'n gevoel rond te lopen.

On topic: geen vaste dag, ergens tussen een week en twee weken.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als je idd soms hoort hoe vaak mensen hier douchen dan voel ik me ook een viespeuk.. 😂
    Ik verschoon het bed alleen elke week omdat een kat bij ons slaap. Met al die haren vind ik het dan na een week mooi geweest.

Maar verder ben ik niet zo'n mieperd met hygiëne. Krijg je weerstand van 😊

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Denk dat mensen niet elke dag douchen omdat ze "vies" zijn. Maar het is ook ontspannend. Even paar minuten voor jezelf.

Tijdens menstruatie douche ik sowieso 1x per dag. Vind dat dan wel vies voor mezelf. Okee 2x per dag 😂

Na een zware werk dag of een pittige dag thuis is er niks lekkerder dan douchen.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee hoor. In dit soort hygiënetopics wordt heel vaak benoemd dat het anders vies is, niet hygiënisch... Ik bekijk mezelf gewoon niet standaard als smerig. Wel als ik hard fysiek gewerkt heb of zo, maar niet onder normale omstandigheden zodat ik dagelijks moet douchen, elke keer een nieuwe handdoek nodig heb en dan nog mijn beddengoed na enkele dagen moet vervangen omdat dat vuil is.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Klopt in een ander topic maakte Youtan hier ons en onze kinderen uit voor vies en smerig en bah bah omdat er maar 2-3 keer per week gedouched werd. Terwijl de kinderen dus gewoon aan de wastafel gewassen worden.

Ik gaf toen ook al aan dat ik zelf wel elke dag douche. Niet omdat ik mijzelf vies vindt maar omdat het voor mij echt een ontspanmoment.

Maar daarentegen...het feit dat ik wel elke dag douche en na max een week het beddegoed verschoon en dagelijks een schone handdoek pak betekend ook niet dat ik vies van mijzelf ben;)

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hopelijk niet. Maar zo komt het wel een beetje op mij over eigenlijk.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou niet weten waarom?
    Het is gewoon mijn huishoudelijk schema en zie geen reden om dat te veranderen.
    En dat douchen zei ik al: dat is mijn ontspanningsmoment van de dag.

11. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik ben tegenwoordig zo een die het gemiddeld gezien eens per 2 weken doet. Komt doordat het weinig prioriteit heeft. Er zijn zoveel dingen die moeten gebeuren en ik kom echt om in het wasgoed sinds de tweeling, dus dit staat gewoon laag op m'n huishoudlijstje. En vies, ach, er zijn zoveel dingen vies denk ik dan. Geld bijvoorbeeld, schijnt ook bomvol bacteriën te zitten. Maar ik heb er geen last van.

12. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Heb jij dan een droger? En strijk je het ook en zo? Waar haal jij de tijd vandaan, haha. :D

13. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Om de week. Het ene weekend ons beddengoed, het andere weekend dat van de kinderen. Ik strijk het ook niet, gaat uit de droger zó weer om het dekbed heen. Liever lui dan moe ;)

14. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    1 keer per week, tenzij ziek oid dan vaker. Alles gaat in de droger en vanuit daar weer op bed. Ga niks strijken.

Dekbed klap ik s ochtends terug en zo lucht het bed de hele dag. Raam staat meestal open.

15. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dit inderdaad.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als het voor ontspanning is, is het iets volledig anders. Als je zo gestructureerd bent dat je het op vaste dagen doet, ook.

Ik had het specifiek over de dames die aangeven dat ze dit alles zo vaak doen omdat het smerig is om je niet dagelijks te wassen, niet hygiënisch als je beddengoed een week blijft liggen... Ik beschouw dat allemaal echt niet als vuil, als het van mij of mijn gezin komt.

17. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Nou, dit dus... Maar het dekbed gewoon open leggen noem ik niet echt luchten ;) Ik heb een iets ander beeld van luchten denk ik hahah.
    Lekker ouderwets aan een waslijn buiten hangen bijvoorbeeld, daar denk ik aan bij luchten.

Toch grappig dat een topic met een simpele vraag als die van dit topic, uitloopt op een "discussie". Enigszins verwijtend ook...
    Zo van wie is hier de grootste viezerik van Zp :)

En om 2 keer per week mijn beddengoed te verschonen zou ik een schoonmaakster ofzo in dienst moeten nemen.... Waar halen sommige dames de tijd vandaan joh

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Beddengoed verschonen ligt er een beetje aan hoe vaak we in ons bed slapen. Normaliter 1x per week maar neem bijvoorbeeld nu in de vakantie, mijn zoon is dan 2 nachtjes gaan logeren bij mijn ouders, toen 1 nacht thuis en toen weer 2 nachtjes bij mijn schoonmoeder, dan vind ik het niet nodig om zijn bed te verschonen en doe dat meestal de week erna. Maar normaal gesproken dus 1 x per week.

Wat betreft dat gezeik over het douchen. Ik douche ook niet iedere dag, is niet heel gezond voor je huid ook en je haren worden er ook niet beter op. Wel was ik mijn intieme delen iedere ochtend bij de wasbak. Maar ik kan dus zo om de 2 dagen douchen hoor en dan ben ik echt niet meteen vies of onhygienische. Wat een kul trouwens.

19. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ons bed 1x per week en van de kinderen 1 a 2x per week.

Behalve in de zomer, dan ons dekbed 2x per week en van de kinderen standaard 2x per week. Vind het echt niet lekker om in een bezweet bed te liggen.

20. Caithx

Caithx Lid

23 nov 2016
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Eens per week, soms eens in de twee weken als ik de energie niet kan vinden. Bij ziek (lees: koorts) vaker.

Deel Deze Pagina