Tuc moet natuurlijk haar huis goed schoonhouden omdat ze go is. Ik vind hygiëne ook belangrijk, maar aan dweilen heb ik een gigantische hekel, dat doet de poetshulp dus 1 x per week. En zo zijn er meer dingen
Nee joh, dat is nergens voor nodig om je slecht te gaan voelen dat een ander meer poets en je moet je daar niet aan meten. Ik zou ook wel eens wat meer mogen poetsen, maar ik heb er een hekel aan en doe liever wat anders.
Haha dat hoef je helemaal niet te voelen hoor. Ik plaatste dat schema ook alleen omdat iemand erom vroeg. Ik poets sowieso wel graag, dus het schema zal niet veel verschillen. Misschien dat er dan wel minder discipline in de dagen zal zitten omdat ik dan geen rekening met werkdagen hoef te houden. Kan nu geen huis poetsen als er 6 kinderen zijn
Ik doe het ook zoals Tuc ( behalve het speelgoed ) en ben geen gastouder (meer) nu ben ik op dit moment ook gewoon thuis dus heb er ook alle tijd voor en ik zie ook elk kruimeltje 😂 Eenmaal per week doe ik wat groots. Ene week alle apparaten ontkalken, andere week ramen zemen, andere week alle voegen in de badkamer schoon maken ect ect Het staat heel heftig, 2x per week de badkamer bijvoorbeeld. ( dit is bij mij dan niet de grote beurt, daar ben ik dan echt wel even mee bezig, dat hoort dan weer bij de grote dingen ) maar ik ben echt met 20 minuten klaar. Stelt niks voor. Hetzelfde als de wc's. Beetje dettol in een emmer, water, doekje, schoonmaken, chloor erin, dweil erdoor en klaar. 5 mij werk, echt meer is het niet. Ik poets elke avond het gasfornuis. Een keer in de week neem ik de keukenkastjes en koelkast mee. Ook iets meer moeite, maar zo klaar...
Het scheelt zeker wel of je veel thuis bent of niet inderdaad. Wij werken allebei 4 dagen, zijn pas rond 17:30 thuis (ik een half uur later), dan koken, eten, met de kinderen spelen, kinderen naar bed en dan is het alweer 21:00... dan vaak echt geen zin meer ergens in . De kinderen sporten in totaal 7 keer dus dat kost ook tijd, de zaterdagochtend is zo ook al weg, tot 13:30. En doordat we allebei 4 dagen werken, willen we de tijd die we thuis zijn veel aan de kinderen besteden, of zelf even uitrusten van al het geren en gevlieg Maandag is onze schoonmaakdag, dat doen we dan na het eten, grotendeels als de kinderen nog niet naar bed zijn, die moeten zichzelf dan vermaken. Verder gaat alles half half en snel snel. Wc wel elke dag een doekje en dan meteen ook over de vloer, kleine moeite. Douche drogen we elke dag af dus die wordt niet heel vies, gasfornuis in principe elke dag na het eten even schoonmaken (we krijgen een nieuwe keuken met waarschijnlijk inductie, kijk er al naar uit, gewoon 1 plaat en klaar )
Gelukkig maar . Ons huis is ook echt niet vies, maar zeker niet spik en span, heb echt een hekel aan schoonmaken.
Ik doe het ook zoals tuc, ben geen gastouder. Heb een eigen bedrijf en werk vanuit huis. Ik heb 1 vaste werkdag van 8.30-11.30 en 13.00-15.15. Dan doe ik dus ook niks qua huishouden tussendoor. Maar ik combineer wel dingen. de oudste en jongste douchen vaak samen. vinden ze heerlijk, dat geklier met water. Ondertussen doe ik de badkamer. Douchecabine trek ik sowieso na elke douchebeurt droog. Als iedereen op bed ligt hoef ik daar alleen nog maar te dweilen. Bedden haal ik bijv gelijk af elke maandagmorgen als we opstaan, gaat dan gelnujk de wasmachine in. Rond 12.00 uur zitten de kinderen aan hun broodje en maak ik snel de bedden op. Gasfornuis doe ik elke avond na het eten, net als het aanrecht en de tegels aan de muur. Over 10 weken komt de nieuwe keuken er dus uitgebreid soppen van de keukenkastjes hoeft voorlopig niet.
Jeetje, en daarnaast heb je tijd over kindjes op te vangen! Hoeveel uren zitten er in een dag huize-Tuc 😮☺️ Haha, ik ben dus niet de enige die duplo in de wasmachine doet. Mijn man lacht me altijd uit.... Ik vind het handiger dan in een bad met sop. Ik was ook mijn deurmatten uit af en toe, sop kleerhangers af, etc. Dat vindt hij ook niet logisch
Haha te weinig O ja ideaal in de wasmachine joh...maakt alleen zo'n kolereherrie...gelukkig staat die hier op zolder. In het vorige huis in de keuken, dan gingen we een ommetje maken De little people en playmobil 123 durf ik niet in de machin vanwege de verf.
Kleerhangers afsoppen? Serieus? Nee sorry daar moet ik je man gelijk in geven, dat is een beetje to much.
Ik vind het heerlijk om mijn hele kast leef te halen. Alles weer strak op te vouwen. Sopje van binnen te doen ook incl de kledinghangers en dan vervolgens alles weer opnieuw in de kast te leggen. Ben er een ochtend zoet mee. Mijn vriend snapt er ook de ballen van maar die laat mij maar gewoon haha
Hahaha heb werkelijk nog nooit iemand gehoord die zijn/haar kleerhangers sopt. Wel grappig om dit zo te lezen
Zeker als ze net nieuw uit de winkel zijn en uit zo'n bak komen waar iedereen met zijn handen in graait
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord zeg. Ben oprecht blij dat ik zelf nooit drang voel zulke dingen schoon te maken. Heb daar echt geen zin in zeg. Ook de gedachte dat er al heel veel mensen aan hebben gezeten, haalt me niet over een sopje te maken en ze af te nemen, haha. Ik heb daar nooit zoveel moeite mee. Heb eens een programma gezien van een vrouw die de boodschappen nog af nam voor ze uit de tassen in de kast zette.
Boodschappen afsoppen gaat wel erg ver. Ik was altijd nieuwe kleding voordat we het dragen, laatst zei een vriendin dat ze dat raar vindt, terwijl ik er niet aan moet denken het te dragen zonder te wassen, brrrr wie weet wie het gepast heeft .
Vroeger deed ik het 1x/week (lekker fris) maar tegenwoordig vaker 1x/2 weken (te druk, genoeg andere dingen schoon te maken).
Nee boodschappen afsoppen...zover ga ik zelfs niet Vandaag weer eens wat speelgoed doen. Ik heb een keukentje staan met allemaal stoffen etenswaren: fruit en groente enz...van ikea. Die gaan hier dus zeer regelmatig in de wasmachine