Hoe vaak verschonen jullie het beddengoed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Soort bezigheidstherapie? :D;)

Ik ken iemand die de boodschappen afsopt. Die mensen bestaan echt. :)

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Haha zoiets. De beste ideeen komen naar boven dan. Sommige wandelen, in poets 😂🙈
    Boodschappen afsoppen doe ik niet haha.

3. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Nav dit topic gisteren gelijk alle bedden lekker verschoond en ik heb toch lekker geslapen!!

4. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Winter 1x per 2 weken
    Zomer 1x per week

Zowel van ons als van de kinderen.

5. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Nee ik ook niet.

Poetsen jullie wasknijpers?

6. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad

Ik ken iemand uit een ander land. Als ze naar nl komt, koopt ze bij de zeeman 'schone' onderbroeken 😮
    Dan heeft ze minder bagage

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Wij ook
    Tenzij iemand ziek is geweest

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    ik was de nieuwe kleding niet hoor, jaren geleden mee gestopt.

Ik ben ook gestopt met allerlei doemscenario's over wat er misschien allemaal gebeurd is met spullen die ik nu aanraak. Dan kan ik net zo goed stoppen met leven en mezelf opsluiten in een steriele hok.

ik trek gewoon kleding aan in en vanuit de winkels [ja, vast wel door iemand gepast eerder], ga in de zomer met blote benen overal zitten [vast wel door andere mensen met blote benen of handen aangeraakt], hang gewoon mijn jas aan kapstokken naast andere jassen, was niet mijn handen na elke deurklink of eurobriefje [als we het over vies hebben!] enz enz.
    Voor mijn gevoel zou ik onwijs beperkt zijn om zo te leven.

Oh, ik heb nog nooit overwogen om kledinghangers, wasknijpers of lego te wassen ...

9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Ik eens per week, in de zomer natuurlijk meer. van mijn dochtertje ook eens per week ongeveer.

10. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Haha, een collega van mij wast haar blikje fris eerst af voordat ze eruit drinkt... ook zoiets :D

11. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Dit exact. Het is niet dat ik me er niet bewust van ben, maar dat het me gewoon simpelweg niet zoveel doet. Het zal vast niet fris zijn, sommige dingen die amdaa als voorbeeld noemt, maar ik ben nog kerngezond en heb nergens last van. Dus dan zou ik het voor het psychische, voor het idee erachter doen en dat is het me niet waard, die tijd erin steken.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nieuwe kleding was ik liever wel eerst. Als het in containers gaat wordt er gas in gespoten tegen ongedierte, dat is geen fijn spul. Op mijn werk komen er van deze containers binnen en soms is de concentratie van dat spul te hoog, dan moet er eerst gelucht worden en dan mag er pas gelost worden. Dus die kleding draag ik liever niet meteen zo uit de winkel ;). Gaat me dus niet om dat anderen het al gedragen hebben maar de giftige stoffen die erin kunnen zitten.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik poets ook geen kledinghangers e.d.
    Maar vindt je speelgoed wassen echt zo vreemd? Jij poetst je meubels en aanrecht enz ook niet?

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Nieuwe kleding was ik omdat mijn kinderen er nog wel eens op willen reageren met hun gevoelige huid. Het is nog nooit in mij opgekomen om speelgoed te wassen eigenlijk. Keukentje neem ik wel af, maar lego wassen, nee.

15. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Maar vooral kleintjes stoppen toch ook alles in de mond

16. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Babyspeelgoed was ik wel. Maar nee om nu al z'n houten blokken af te gaan nemen. Ik heb de stoomreiniger er eens over gegooid maar dat is ook al een jaar geleden 😂😂

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #257 amdaa, 11 jan 2017
    Laatst bewerkt: 11 jan 2017
    ik vind dat persoonlijk geen vergelijking. Barbiehuis neem ik wel af, net als onze eigen meubels uiteraard.

Onze eigen spullen die in een la liggen poets ik ook niet structureel, wel als ze vies worden. Denk aan scharen, nietmachine, pennen, cd-hoesjes e.d. Jullie wel dan?

En lego dat in een box zit dus ook niet.
    Babyspeelgoed vind ik anders, kinderen likken en sabbelen erop. Lego hebben wij hier pas sinds de leeftijd dat ze speelgoed niet meer in de mond stoppen. En nee, ik poets echt niet alles wat kinderen vasthouden in huis. Als ik lego in de wasmachine zou stoppen, zou ik dat dus ook moeten doen met alle gebruiksvoorwerpen in huis die in kasten en lades zitten.

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik was nieuw gekochte kleding wel omdat ze 8n sommige winkels de kleding dragen.
    Ook zit het weken op een boot om te verschepen. En weet jij veel wat een ander die het heeft gepast of gekocht heeft en terug brengt, heeft. Maar dan ben ik waarschijnlijk heel zeikerig.

Speelgoed maak ik ook schoon. Doekje er over heen. 5 min tijd.

19. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik vind speelgoed wassen niet vreemd, hier gaat de duplo en lego ook in de wasmachine, maar dat komt misschien ook vanuit werk in de kinderopvang, een gewoonte ofzo. Maar doe dat niet regelmatig, 1x in het jaar als het warm is en in de zon kan drogen ;).

Maar begrijp niet dat sommige nieuwe kleding niet wassen, vooral online besteld, ik wil niet weten in welke huizen het 2 weken in een hoek gesmeten ligt, voordat ze bedenken dat het terug gestuurd moet worden. Regelmatig stinkt het ook naar rook, vind het gewoon erg onfris.

20. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Iedere zondag bed verschonen dus 1 x per week

Nieuwe kleding was ik ook altijd.

Deel Deze Pagina