Elke week op zondag. Alle bedden. En in de zomer 2x per week, vanwege het zweten. Maar dan droogt het wasgoed ook lekker snel.
Ja en...... De kussenslopen afhalen, daarna drogen en weer om de kussens doen dat doen de kaboutertjes?
Lol haha ik dek alle bedden smorgens op en een kussensloop om je kussen doen kost toch ook geen half uur?
Ik doe het vaak eens in de twee weken. Toen er regelmatig ongelukjes waren werd ik er sneller aan herinnerd. De handdoeken doe ik eens per week, maar ik gebruik wel een andere handdoek voor boven als voor onder. En iedereen heeft zijn eigen handdoeken ofc. Ik draai (9kg machine) 1 hete was bond en 1 hete was wit per week. De jongste is een uitzondering omdat ze nog zo jong is. Elke wasbeurt gebruik ik een schone hydrofiel en elke week schoon beddengoed voor haar.
Enkel een kussensloop vervangen is idd niet heeeel veel werk. Maar als je alle bedden moet verschonen, dus afhalen en opmaken. Ben je wel meer tijd kwijt natuurlijk dan 10 sec Ik verschoon alles elke zaterdag of zondag.
Mijn huishoudelijke hulp verschoont de bedden eens in de twee weken. Ik heb nu ook twee wassen in de week ofzo. Zou het voor het milieu ook niet zo goed vinden om dingen vaker te wassen.
Ik dek echt in 5 minuten mijn bed op van 2 bij 2 met lits jumeaux dekbed hoor. En dan heb ik 4 kussenslopen ook nog. Overdrijven is ook een vak. Overigens vind ik 14 dagen in een bed slapen ook niet raar of vies.
Toevallig vanochtend de bedden gedaan door dit topic haha. Meteen onze deken gewassen, dus die kan nu lekker de hele middag drogen buiten.
Ik doe de ene week het hoeslaken en de andere het overtrek van dekbed en kussens. Ik kan het gewoon niet opbrengen om allebei te doen. Te veel was, te veel werk. En dit bevalt goed.
Hoeveel bedden moet je dan wel niet verschonen? Want ik doe 5 sets tegelijk in de wasmachine,waaronder 1 2 persoons. Dat is dus 1 machine.
Ik heb het alleen over ons bed. Van de kinderen doe ik alleen als het zichtbaar vies is of te lang geleden. Ja ik ben een viespeuk en daar varen wij allemaal wel bij... Het is ook niet dat de wasmachine vol is ofzo. Ik vind het fysiek zwaar om het bed op te maken en ik heb geen zin in was doen, ophangen en opvouwen.
Ons bed meestal eens per week. De kinderen vaak 2 keer per week, maar die zijn allebei altijd snotterig dus dat vind ik vies.
Eens in de 2 weken. Van de kinderen iedere week. Meer vind ik niet nodig. Denk liever aan het milieu.
Jeetje, ik schrik al van de eerste pagina Ik wil het eens per week doen en heb ook aardig wat dekbedovertrekken, maar ik vind er naast de rest van het huishouden en twee kleine kindjes gewoon te weinig tijd en rust voor . Ik kijk soms liever even tv als het ein-de-lijk eens kan. Hier dan ook eens in de twee weken. Soms eerder... Respect voor degene die het trouw elke week of vaker verschonen. Mede qua was en opnieuw opmaken! Kussenslopen wissel ik trouwens wel eerder als ik make-up op heb gehouden of onbedoeld een partijtje heb liggen kwijlen . Anders voelt het wel heel hoor
Elke week is mijn streven, maar de laatste tijd is t vaak om de week, of na anderhalve week. Hoes van matrasje dochtertje soms wel 3 keer per week, omdat ze zo kwijlt en op haar buikje slaapt.
Klinkt helemaal niet vies. Kinderen zweten nog bijna niet. In elk geval niet zo als volwassenen. Ik denk dat mensen eerder overdrijven met schoonmaken dan dat jij vies bent.