Dreumes drinkt geen melk uit tuitbeker!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetchocolate, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo,

Mijn dreumes, net 1 jaar, drinkt zijn melk niet uit de tuitbeker. Vsn het kdv MOET hij melk uit de tuitbeker drinken en mag hij echt geen fles meer hebben. Vind dit nogal appart, hij is net 1 jaar, drinkt pas net halfvolle melk, drinkt sap wel keurig uit de tuitbeker.

Is mijn zoontje dan echt laat?! Wanneer dronken jullie kindjes uit de tuitbeker de melk?

Alvast bedankt!

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    En uit een bekertje? Zou ik dat proberen...

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Jeetje, en anders blijf je het toch lekker uit een flesje geven? Mijn dochter wil ook alleen melk uit de fles. Verder drinkt ze alles uit de tuitbeker of gewone beker, maar GEEN melk. Dan mag ze van mij uit de fles drinken. Ken genoeg kindjes die dat nog heel lang doen, dus zo raar is het nou volgens mij ook niet..

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Mijn kleine man drinkt ook nog alleen uit de fles. Tuitbeker wordt zo'n puinhoop omdat hij er mee gaat schudden en de melk lekt langs zijn mondhoek. Gewone beker of een oefenbeker wil ook nog niet echt behalve als ik hem heeeeeeeeel voorzichtig een slokje geef maar dan nog verslikt hij zich er vaak in. Fles werkt voor ons beiden prima hier ;)

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel heeft ook nooit melk uit de tuitbeker gewild. Dat moest in de fles of in een gewone beker

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Melk gaat hier ook uit de fles hoor.
    Uit een tuitbeker (antilek ;)) verslikt hij zich erin. Heel raar want bij andere dranken heeft hij dat niet. Maar ik maak er geen heisa om en geef het uit zijn fles.
    Dat KDV had het moeilijk gekregen met mij. Ik betaal hen namelijk om mij te vervangen op de tijden dat ik er niet kan zijn voor mijn jongen. En als ik wil dat hij zijn melk uit een fles krijgt, krijgt hij dat. Ik snap dat er op een KDV algemene regels moeten zijn maar zoiets simpels als fles/tuitbeker staat bij mij niet ter discussie, dat wordt gewoon gedaan zoals ik dat wil.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Precies.
    Mijn oudste wou ook geen melk uit een tuitbeker die heeft het dus ook langer uit een fles gedronken. Ze kunnen me best wat adviseren bij het CB of op het kdv, maar over zulke dingen beslis ik hoe het wel of niet gaat.
    Bij de tweede ben ik bewust begonnen met uit een tuitbeker als eerste melk te geven, want de oudste had gewoon zoiets van melk = fles en anders drinken = tuitbeker. Toeval of niet, bij de jongste had ik het probleem niet.

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Helemaal mee eens. Wat een belachelijke eis van het KDV. Ik had flinke stennis geschopt. Mijn meisje (14 maanden) drinkt ook melk uit een flesje. De rest uit een bekertje.

Toevallig hebben we sinds kort een nieuwe opvang en die hadden haar flesje gevuld met sap ofzo tijdens de lunch en opeens dronk ze er zelf uit. Normaal wijst ze naar dr bekertje en geef ik haar slokjes en ook de fles krijgt ze graag gegeven, als ze hem zelf pakt houdt ze hem niet hoog genoeg waardoor er niks uitkomt. Maar opeens sinds vorige week drinkt ze zelf uit haar flesje! Houdt ze hem keurig hoog. Dus nu zijn we eigenlijk geneigd om juist vaker het flesje te geven ;)

Anyhow, ik vind niet dat het KDV hier iets over te eisen heeft....

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het heel vreemd van het kdv. dat is jullie beslissing, niet die van hun.
    Je zou inderdaad eventueel een bekertje kunnen proberen. Of rietjesbeker. En anders idd wat langer de fles.
    Wij hebben hier geluk, ze drinkt alles,uit welke beker/fles dan ook..

10. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ons ventje vindt ook nog steeds dat melk uit een fles komt! Ach, gaat vast wel een keer over (over een jaar of 16 vindt hij vast dat bier uit een fles komt;)). Hij drinkt verder uit een rietjesbeker of slokjes uit ons glas/beker. Ik vind het ook erg raar van het kdv, jij bent de moeder hoor!

11. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het CB bepaalt dat toch niet?!

Misschien een rietjesbeker proberen?

12. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Heel bijzonder dat een KDV dat gewoon eist ! Ik zou daar ook zeker niet in meegaan. Jij bent toch de betalende persoon voor hun diensten. En als hij nog lekker uit zijn flesje wil drinken waarom niet ?

13. Fransa

Fransa Niet meer actief

Euh... vreemde eis hoor! Zou gewoon aangeven dat hij altijd melk uit z'n fles krijgt. En dus ook op de dagen dat hij daar is. Sorry hoor, vind het echt absurd.
    Onze oudste krijgt 's ochtends nog een fles melk. Dat is de enige manier waarop ik melk erin krijg, dus die houden we er gewoon in. Heb zelf tot m'n 7e de melk in een flesje gedronken. Anders wilde ik niet en m'n moeder vond de inname van melk belangrijker dan de manier waarop dat gebeurde. En zo sta ik er zelf dus ook in.

Dus gewoon aangeven dat het wat jou betreft gewoon zoals altijd in de fles gaat.

14. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Oops vergeten te reageren. Vanmorgen weer op kdv nogmaals aangegeven. Dat ik nu enkel wil dat hij de melk echt alleen uit de fles krijgt. Het was een invalster dus ze zou het doorgeven. Of ze er wat mee hebben gedaan weet ik niet. Zodra ze 1 zijn geven ze geen overdracht meer of je moet ernaar vragen (nog zoiets raars). En in schriftje schrijven doen ze ook al vanaf 1 jaar niet meer:( Er wordt dus vanuit gegaan dat je net 1 jarige kind alles vertelt;) Tijd voor overdracht is er niet. Zo jammer.

Deel Deze Pagina