Ik ben benieuwd hoe lang jullie kindjes zich alleen kunnen vermaken. Onze kleine man kan dat niet altijd, heel soms vermaakt hij zich prima alleen een paar uur. Maar vaak max 45 min. en dan heeft hij mama (of iemand anders) weer even nodig. Daarna kan hij vaak wel weer even alleen spelen hoor. Maar ik ben benieuwd wat een beetje gemiddeld is.
Wow dat is lang.....vergeleken met mijn kinderen! Mijn zoontje (ruim 11 mnd) kan zich soms ruim een half uur in de box vermaken, of op het speelkleed, maar dan houdt het toch echt wel op.
Zo! Nou zo lang zit er hier niet in (is ook nog geen 11 maanden, maar het scheelt niet veel) .. Kwartiertje in de box is lang! Maar lekker kruipen over de grond en rond schooieren houdt ze wel lang vol, maar dan vraagt ze toch wel veel aandacht.
Pffff, hihi. Ik maakte me al druk dat onze man zich niet zo goed alleen kon vermaken, schaam, schaam! Hoor natuurlijk in mijn omgeving alleen maar andere verhalen, haha. Maar zoals ik al zei max 45 min, dus das niet altijd. haha, gemiddeld in de box 15 tot 20 min. En op de grond vaak wel minimaal een halfuur (als ik hem een nieuw speelgoedje of tijdschrift geef dan langer)! Ligt er ook aan wat ik aan het doen ben, ik moet zeggen dat als ik echt druk bezig ben hij zich op de een of andere manier minder goed kan vermaken dan wanneer ik rustig zit bijvoorbeeld... Dus koken etc. is soms best lastig. Maar cupcakes versieren gaat prima! Tenminste de vorige keer had hij me een paar uur lang neit nodig, haha. Maar dat was meer een uitzondering. Momenteel wil hij graag staan, en dat lukt heb nog bijna nergens in huis (paar plekjes) dus daar heeft hij mama bij nodig!
haha poeh jeetje... dat zou ik ook wel willen... Mijn zoontje zit nu zowiezo in een fase dat hij de hele dag achter me aan wil hobbelen... Hier speelt hij hoogstens 10 min tot 15 min alleen, dan begint hij alweer jengelig te worden...
Nu momenteel.. Wil alleen maar naar mama, zich optrekken wat nog niet lukt... Sprongetjestijd!! Voorheen zo'n 45min.
een half uurtje is hier wel normaal. Soms maar 5 en soms zelfs een uur, maar dat is wel uitzonderlijk.
Dochterlief meestal 20 minuten tot 45 minuten al heeft ze het ook een keer anderhalf uur vol gehouden.
Ons meisje is iets ouder maar vanaf een paar maanden vermaakt ze zichzelf prima. 's Morgens in de box zeker een uur. Kan mama even de boel doen Soms mekkert ze wel wat maar ze weet dat als ik klaar ben ze eruit mag. Op de grond kan ze zich heel lang vermaken. Af en toe moet ik haar weg plukken bij iets wat niet mag maar verder heeft ze me niet nodig.
Fijn om te lezen dat mijn mannetje gewoon een beetje gemiddeld is! Zo, dan kan ik nu die onzekerheid weer loslaten! Ik weet niet wat het is, maar in mijn omgeving hebben ze allemaal super baby's. Die kunnen zich zo uren achtereen zelf vermaken... Maar goed ik weet ook dat er vele zijn die opscheppen, ik hoop wel dat ze zich beseffen dat ze andere mama's daar heel onzeker mee kunnen maken.
Ik ken ze ook wel, baby's die zich lang zelf kunnen vermaken. Maar ik ken er ook zat die het niet kunnen. Mijn oudste is bijna 3, kan heerlijk spelen, maar betrekt mij regelmatig in haar spel. Zo mag ik altijd wat proeven van wat zij klaar heeft gemaakt in haar keukentje, even iets tekenen wat zij kan inkleuren, samen een puzzeltje maken. Daar zijn het kinderen voor en daardoor ontwikkelen ze zich ook.
Wow, wat kunnen veel kindjes zich hier al een tijd alleen vermaken. Mijn meisje is natuurlijk nog wel wat jonger, maar zij het kan gewoon helemaal niet . En dan bedoel ik echt, nog geen 2 minuten! Ze is nu bijna 10 mnd, maar gaat gewoon altijd meteen huilen als ik of wie er dan ook maar bij zit even wegloopt. Ze kan wel een tijdje alleen spelen als ik er naast zit, maar alleen op het kleed (de box is een drama) en meestal probeert ze dan in no-time iets wat ik haar niet alleen kan laten doen (zich optrekken aan van alles en nog wat, terwijl ze super wankel staat en niet weet hoe ze weer kan gaan zitten). Ik hoop wel dat haar tijd nog komt, haha, want ik heb nooit tijd om wat dan ook in huis te doen als ze wakker is (en dat is ruim 12 u per dag).
Mijn dochter is nu 15 maanden en kan zich uren zelf vermaken. Het zelf vermaken starte al zo rond een maandje of 8.. Maar ze kon ook al heel snel kruipen, staan en lopen. Ze heeft het zichzelf aangeleerd met een beetje hulp van mij door niet op ALLES te reageren, al helemaal niet op aandacht trekkerij via huilen. Ze vermaakt zich nu vaak met dingen in huis en soms haar eigen speelgoed. Tegen alles praatjes maken en dansen op muziek.