Hoi, Vroeg me nog even het volgende af: Hoe vaak verschoon je ongeveer het bedje eigenlijk? Doe je dat 1x per week of meerdere malen per week? (afgezien van dat het vies is natuurlijk). Dan weet ik ongeveer hoeveel lakentjes/hoesjes in huis moet halen. Wij hebben trouwens een aerosleep matrasje. Mag je dan ook gewoon een hydrofieldoek onder het hoofdje leggen?
gewoon een keer per week, maar als je een spugertje hebt natuurlijk vaker maar dan heb je ook wel vaker de was aanstaan...
Iedere 5 dagen de slaapzak van de kleine en wat vaker de hydrofiele luier die onder zijn hoofdje ligt. De rest eens in de twee weken. Zo snel wordt het allemaal niet vies althans hier.
Eerst deed ik het iedere week, en de hydrofiele luier onder het hoofdje elke dag. Nu verschoon ik haar bed 1x per 2 weken, maar ze slaapt dan ook in een slaapzak, dus echt vies wordt het niet.
Een hydrofiel luier mag altijd onder het hoofdje Ik heb dat ook gedaan de eerste maanden, nu hoeft dat niet meer omdat ze niet meer spuugt. In de box heb ik dat nog wel soms, omdat ze daar heel af en toe nog wel eens spuugt. Zolang ze de luier nog niet pakt is er niets aan de hand, maar mijn dochtertje (nu 6,5 maand) begon de luier te pakken en over haar hoofdje te trekken...dat vond ik minder, dus hier nu geen luiers meer Het hangt er hier vanaf hoevaak ik het verschoon. Meestal 1x per 2 weken. Soms vaker, als het bijvoorbeeld vaak warm weer is en ze zweet. (of als ik een nieuw setje heb en ik dat perse op haar bedje wil hebben ) Slaapzakje gaat hier ook regelmatig in de was. Die hebben ze bij wibra nu in de aanbieding trouwens Hier ligt ze in een pyjama en in een slaapzakje, dus wordt het hier ook niet vies.
Mag altijd, maar dan heeft de aerosleep geen nut meer . Aerosleep kan makkelijk in de wasmachine en komt er bijna droog uit.
Bedje van Beau verschoon ik zo'n 1x in de 2 weken. Beau slaapt dan ook in een slaapzak zodat het bedje eigenlijk ook niet echt vies kan worden.
Dat dacht ik idd al...dus wat dat betreft maar even kijken hoe ik dat doe! Had idd begrepen dat je de aerosleep bijna gelijk droog is dus dat is wel handig!
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Zo weet ik vast een beetje hoe of wat! Ben nu al dagelijks in het kamertje te vinden dus begon het me af te vragen
Er staat op dat deze niet in de droger mag, maar heb hier meerdere keren gelezen dat mensen het wel doen. Is dan wel voor eigen risico . Uit de wasmachine was het hier binnen een half uur droog en als je het buiten ophangt misschien nog wel sneller.
Ik verschoon Ayla's wiegje elke week. De hydrofiel onder haar hoofdje vervang ik als ze gespuugd heeft.
2-3 keer per week doe ik het bedje vreschonen. als hij een keertje gespuugd heeft dan iets vaker natuurlijk.
Het bedje verschoon ik 1 keer per week. Toen zoonlief een kleine uk was, legde ik een hydrofielluier onder zijn hoofd, dus ook toen was het 1 keer per week (hij spuugde regelmatig).
Hier ook 1 keer per week. Vind het wel zo fris. De hydrofiele doek vervang ik zodra hij een beetje vies is of als hij gespuugd heeft.
Elke ochtend een nieuwe hydorfielluier aan het hoofd eind van de wieg. 2x per week het matras overtrekje, en 1x per week de bovenste dekentjes.
Hier in principe 1x per week. Behalve als het vies geworden is natuurlijk. De hydrofieldoeken die we de eerste maanden onder het hoofdje hadden liggen deden we elke dag in de was en legde een schone neer, gewoon voor de frissigheid .
Hmm naar aanleiding van jullie berichten vraag ik me het volgende af: Slaapt je baby atijd in een slaapzak en dan gewoon onder het lakentje+ dekentje? Wordt het dan niet te warm?
in het begin hoef je nog niet bang te zijn dat de kleine gaat draaien en met het gezichtje in 't matras terecht komt, dus kun je zeker wel een hydrofiele luier onder 't hoofdje leggen. Lijkt me veel makkelijker om die dagelijks te verschonen!