Ik verschoon Pucks bed wel 2-3 keer per week, vanwege het simpele feit dat ze er ook veel meer tijd in doorbrengt dan wij. Ze slaapt in een slaapzak, op een aerosleepmatras. Hydrofiel heeft hier dubbel geen zin, ten eerste omdat de aerosleep dan minder goed werkt en ten tweede omdat mevrouw haar hele bed door stunt 's nachts
De eerste weken lag hij heel veel in bed en deed ik elke 2 dagen en nu 1-2 x in de week (2 soms noodgedwongen door spuitluier).
Hier de eerste maanden wel een hydrofiele doek op het (aerosleep) matrasje gelegd en je kunt het zelf testen, je kunt er nog steeds doorheen ademhalen, al is het wel minder goed als zonder. vanwege het vele spugen kon ik ook niet anders, amders was het 3x per dag haar bedje verschonen. Nu ze echt begint te draaien en grijpen (spuugt ze ook minder) heb ik de doek weg gehaald. Vind zo'n aerosleep nog steeds een fijn idee en ga een nieuwe halen voor de volgende frummel.
Wij verschonen de bedjes ook wel een paar keer per week. Kijk gewoon na ieder slaapje (dus 's ochtends en na de middagslaap) of de bedjes nog schoon zijn, of ze niet gekwijld of gespuugd hebben. We hebben in het begin toen ze keurig op hun ruggetjes lagen wel een hydrofiel doek in de bedjes gehad. (die we elke paar uur konden verschonen wegens reflux) sinds ze draaien zijn ze dekens, lakens en hudrofieldoeken eruit. Verschonen is dan ook zo gedaan, is namelijk alleen de matrashoes
Nou dat valt hier dus behoorlijk tegen, hij moet toch wel een dag drogen hoor. Ik verschoon 1 x per week en als het vies is geworden tussendoor.
De eerste maand /andere halve maand 4x per dag en de rest na behoeften (ivm spugen). Nu iedere dag de hydrofiel, en 1x per week de rest.