Oh herkenbaar. Handdoeken liggen toch in de kast dus deze zijn al jaren oud. We vinden het wel prima en hebben er meer dan genoeg. Servies heb ik een vast merk en daar vraag ik elke keer iets van op mijn verjaardag of kerst. Beddengoed koop ik bij de Action, Hema of Ikea. Ik heb een vaste kleur, grijs en wit, en als ik deze tegen kom koop ik ze. Meestal is dat 1 á 2 keer per jaar.
Handdoek heb ik vanaf dat ik op mezelf ging wonen, nu dus 7 jaar ongeveer. nog prima, dus vind het wel prima. Beddengoed denk ik een jaar of 9, eigenlijk wel aan vervanging toe.. Servies ook al 7 jaar, hier en daar wat hoekjes af, maar gaat nog prima vind ik
Als ik het nodig vindt om te vervangen doe ik dat. Vorig jaar nieuwe badkamer en de handdoeken die we hadden paste er niet meer bij kwa kleur. Heb dus gelijk hele set nieuwe gekocht net als de badmat. Ik wil gelijk de goede kleur hebben niet een voor een. Dekbedden (grootste maat) koop ik bij bedden speciaalzaken niet goedkoop maar heb ze nu 3 jaar en nog steeds super mooi. Toen we kwamen wonen hadden we ook veel gekregen spul. Nu hebben we bijna alles in 4 jaar tijd vervangen hebben kiezen we dan ook voor hoog kwaliteit spul. Pas geleden toevallig de waterkoker, stofzuiger, frietpan, koffiezetapparaat vervangen kan ik heel blij van worden. Net als de nieuwe handdoeken en badmat ik hou van die spulletjes. Ik heb er geen moeite mee daar geld aan uit te geven, daarna ben ik altijd erg blij met het resultaat.
Onderlakens en kussens haal ik op de markt, ochtendjas vraag ik voor kerst, dekbedovertrek 2.40 bij 2 bij action gehaald voor 25,- en is hele goede kwaliteit niet dat dunne waar je doorheen kijkt spul, op facebook vraag en aanbod staan ook vaak goede dekbedsets en heb daar laatst een messenset vandaan voor een tientje en een super mooie goede pannenset voor 25 euro. Koekenpannen heb ik er maar 2 van, tefal in aanbieding gekocht bij blokker, koop pas nieuwe als deze echt op zijn, glazen haal ik bjj action longdrink met een printje, kopjes ook en dan haal ik er steeds 2 ofzo die ze op dat moment hebben. Zijn senseo kopjes en ik vind t leuk om verschillende te hebben.
Wij vervangen spullen alleen als er dingen versleten zijn, eigenlijk. Een gat in een dekbedovertrek, is een reden voor een nieuwe. Een handdoek die versleten is en voelt als schuurpapier, gaat de vuilniszak in (hoeft geen vervanging te komen want VL heeft in totaal ongeveer 80 handdoeken ). Servies sparen we soms met zegels in de supermarkt en de oude (ouderwetse van VL) worden dan dus vervangen. We hebben er geen speciaal potje voor, want zo vaak komt het hier niet voor eigenlijk
Haha zo herkenbaar, ik houd van shoppen, maar dit soort dingen vind ik zo saai. Servies vervangen we als er iets kapot is ofzo. We kopen dan niet een geheel nieuw servies trouwens. Maar we hebben dit ook pas 2 jaar. Handdoeken als ik ze niet meer zacht genoeg vind. Maar ik ben wel een zeikerd, want wil maar 2 kleuren handdoeken en precies evenveel van elke kleur. Dus dat moet wel blijven matchen. Dekbedovertrekken hebben we er 4 van geloof ik. Allemaal uitverkoop van de Bijenkorf. Tja ik koop het gewoon wanneer ik het nodig heb eigenlijk. Dus niet alles in een keer, maar kleine beetjes telkens.
Ik ben ook niet zo'n shopper, wat dat soort artikelen betreft. Ik heb drie sets beddengoed, gekocht bij de Aldi op aanraden van mijn schoonmoeder. De kwaliteit zou goed zijn en de prijs laag, ideaal voor starters En inderdaad, na jááren zien ze er nog als nieuw uit, ze worden helemaal niet vaal! De handdoeken, eveneens gekocht bij de Aldi, gaan nu al dik 10 jaar mee en ook hier mankeert niets aan... Geen losse draadjes, geen gaten, helemaal niks. Het servies, gekocht bij de Action en de Ikea, gaat ook al dik 10 jaar mee. Een gewoon, standaard wit servies, de hele set is nog compleet. Het enige wat wel eens vervangen wordt zijn longdrinkglazen en mokken, omdat er nog wel eens eentje stuk gaat. Maar wanneer iets kapot is en ik kan het repareren (een losse naad in een kussensloop is bijvoorbeeld prima te herstellen), vind ik het zonde om iets nieuws te halen.
Mijn man is zuiniger dan ik. Onze messen zijn bot. Dan wil hij alleen nieuwe messen, terwijl die bestek serie niet meer te krijgen is. Ik wil dan gewoon nieuw bestek, zodat alles bij elkaar past. Ook met koffiekopjes en glazen wil ik gewoon een complete set hebben. Ik vind dat anders zo stom staan, als je visite hebt en iedereen krijgt een ander kopje. Handdoeken en theedoeken hoef ik dan weer niet met zijn allen tegelijk te vervangen. Er hangt toch altijd maar 1 handdoek en 1 theedoek in de keuken. Ik vind het wel het mooiste als die twee dus bij elkaar passen. Maar ik hoef niet 10 dezelfde theedoeken hoor. Die hangen toch nooit samen in de keuken. Zelfde met handdoeken (badkamer). Die hoeven niet te matchen wat mij betreft. Dekbedden zijn inderdaad duur. Ik koop dus echt pas een nieuwe als de oude helemaal dus is. Dan kies ik er wel één die ik echt mooi vind. Ik heb ook wel eens een dekbedovertrek van mijn verjaardagsgekd gekocht.
Handdoeken ongeveer 3 jaar geleden gekocht Servies ook van de ikea en blokker, beddengoed ook van de ikea ook 3 jaar. Mijn badjas is al zeker 7 jaar en aan vervanging toe maar ik wil dan persé dezelfde en die koste 80 euro, vind dat voor nu teveel geld Keukenhanddoeken zijn van de blokkering denk ik. Of van de action. Geen idee maar toch ook al 2 jaar oud
haha herkenbaar, ik shop heel graag maar huishoudelijke dingen koop ik echt nauwelijks.. net als deo enzo, dat koop ik natuurlijk wel regelmatig maar ik zou mn geld er het liefst niet aan uit geven.. kleding/schoenen/cosmetica daarentegen...
Toevallig laatst hoeslakens gekocht, servies, nieuwe keukenhanddoeken en theedoeken...... Na ruim 10 jaar!! En alleen omdat ik me nu niet wil schamen voor de kraamzorg en kraamvisite zoals vorige x Oh en bij action gehaald. Man en ik hebben 2 dekbed overtrekken, ook al meer dan tien jaar oud.. Geef liever geld uit aan de kinderen, vind t zo zonde geld. Ik kan ook eten van n bord met n hapje eruit of slapen op n matras hoes met n gaatje ....
Zodra het aan vervanging toe is of ik toe ben aan iets nieuws. Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen servies van 400 euro heb maar het totaal misschien 100 was en dekbedovertrekken koop ik bij de hema voor 30 euro. En heb ik elke jaar 3 nieuwe waar ik dan het jaar mee door kom
Me 2. Handdoeken heb ik nu bijna 8 jaar van Hema maar zijn nog goed. Keukenhanddoeken etc koop ik gewoon een nieuw setje wanneer ze gaan rafelen of iets. Heb een stuk of 8 overtreksets, van Ikea, Hema en H&M van max 8 jaar oud maar zijn niet lelijk verwassen of iets dus waarom vervangen? Glazen ed moet ik regelmatig aanschaffen en pas een servies cadeau gehad.
Ik ben ook een koopjesjager... Handdoeken heb ik bij de kv vandaan, waren 50% toen, was 6 jr geleden.. Dekbedovertrek hetzelfde..hebben lit jumeaux, en overtrek kostte 20 bij action. Servies is nog van studententijd, heb alles nog, maar sommige kommen en borden zijn stukjes af.. Dus ben kinks/rechts aan het kijken voor nieuw We hebben beide goedbetaalde baan, maar wil er gewoon niet bel geld aan uitgeven
Eigenlijk bijna nooit. Ja als ze het echt begeven maar dat is niet zo snel. Ik dacht eigenlijk dat dit topic ging over afwasborstels en dergelijke. Sponsjes vervang ik wel snel omdat die ontzettend snel kapot gaan bij mij...
Hier vervang ik het als ik het nodig vind. handdoeken spaar ik vaak ergens. Vind nu die van de trekpleister erg fijn en heb als kleintjes de etos handdoeken. Leg dan dus 1/2 euro bij en heb weer nieuw badlaken of handdoek bij. Nu spaart sm weer voor ons bij de c1000. Altijd gewoon wit dus dan gaan er weer paar gerafelde bij de poetsdoek hoop en de nieuwe in de kast. Nooit oude versleten in de kast dus. servies koop ik geen sets meer van (ja ikea bijv) maar niks exclusiefs of wat niet aan te vullen is. Dus kopjes etc worden in 1x allemaal vervangen en zo ook met borden. Telkens wat nodig is. Maar wel uit 1 lijn als het kan behalve de koffie mokken. beddengoed vervang ik ook met lood in mijn schoenen.. hier ook grote maat dus veel kwijt. En dan wil ik ook nog een mooie en van een zachte stof. Moeten nu ook echt een nieuwe eigenlijk.. onze favo begint te slijten nml.
Een half jaar terug net onze handdoeken vervangen. Die waren nu echt versleten, ik heb ze 10 jaar gehad, maar nu begonnen ze te rafelen en te scheuren. Ze waren van de hema. Maar ik vond handdoeken ook zo duur, tot ik zag dat ze bij Ikea veel goedkoper zijn dan van de Hema. 1,50 voor een handdoek. En ze bevallen echt super goed! Drogen goed af, en zijn dik genoeg. Ga echt nooit meer dure hema handdoeken kopen! Deze zijn het HÄREN Handdoek - 50x100 cm - IKEA De rest neem ik zo nu en dan mee. Dingen als theedoeken etc als de stapel te klein word doordat er soms wat word weg gegooid. Dekbedovertrekken hebben we 2 sets van, en die liggen er al zo lang we hier wonen, 7 jaar ongeveer. Drinkglazen vervang ik ook soms als er kalk in komt door de vaatwasser. Ook van ikea trouwens. En dat terwijl het beneden echt elke maand weer anders is daar wissel ik dus heel veel van meubels. (Marktplaats en kringloop vondsten)
Wij kopen het per set. Paar maanden geleden alle glazen vervangen. Als we in de buurt van een beddenzaak zijn lopen we ff naar binnen om te kijken of er wat leuks ligt. Handdoeken hebben we van de hema en kopen we per 4. Zijn nu wel weer aan vervanging toe. Keukendoeken koop ik als er haaltjes in zitten of als ze er versleten uit zien. We zijn wel te gierig om bijv een nieuw broodrooster te kopen. We hebben nu een knalroze (bedankt ex van vl) en die doet t prima dus kopen we maar geen nieuwe.
Weet niet of het al gezegd is, maar IKEA!!!! Goede dekbedden, goede overtrekken(niet allemaal, dus ff goed voelen en de wat duurdere nemen) dat geldt ook voor handdoeken. Service licht eraan wat je zoekt, maar ook dat hebben ze bij ikea, van prima kwaliteit. En ik denk dat het je best wat geld gaat schelen