Hoe vaak vervangen jullie huishoudelijke artikelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nyn, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Zoow herkenbaar!

Ik kan me echt niet heugen hoe oud de handdoeken en theedoeken zijn die we nu hebben, maar ongetwijfeld wel richting de 10 jaar (zolang ken ik mijn man nog niet eens) en ja die zijn echt héééél nodig aan vervanging toe :)
    Ik denk dat ik idd gewoon in 1 keer in de aanbieding een hele partij wil hebben dat bij elkaar past als dat ik het in meerdere keren moet kopen, met de kans dat de collectie niet meer compleet gemaakt kan worden of niet meer in de aanbieding is.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik stel t ook steeds uit.
    Elke keer denk ik volgend jaar van t vakantiegeld koop ik ineens alles nieuw.
    Helaas werkt t niet zo bij mij.

Vooral beddengoed vind ik zo zonde van t geld!
    Handdoeken en washandjes koop ik ook liever niet.

Ben echt niet zuinig, maar ik weet t elke keer weer uit te stellen omdat ik m'n geld liever ergens anders aan uit geef....

3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik heb al dat spul ook al jaaaaren. Heb onlangs 2 nieuwe hoeslakens gekocht omdat het bed nogal vaak verschoond word in de kraamtijd. Verder kan ik me niet herinneren ooit handdoeken te hebben gekocht. Hebben een hoop gekregen.theedoeken ook gigaveel dus gaat nog lange tijd overheen voordat ik eens nieuwe ga kopen denk ik zo. Servies en bestek bij trouwen dubbel gekregen dus gebruiken eigenlijk 2 sets door elkaar. Glazen koop ik ook nooit dankzij de Mac donalds:D.

Gooien jullie theedoeken en vaatdoeken eigenlijk direct weg bij een gaatje of iets? Heb me vanaf nu af aan voorgenomen dat te gaan doen:cool:

4. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Meestal vervang ik handdoeken en theedoeken als ze kapot zijn of niet meer schoon krijg op 60 graden. Beddengoed vervang ik meestal als het kapot is. Ik koop deze bij Ikea. Lekker goedkoop en zelfs op 90 graden blijven ze super. Worden ook niet vaal. Badlakens vervang ik als ze dun worden of niet meer schoon worden. Vaak is dit met 2 jaar. Regelmatig zijn er sets bij Makro in de aanbieding. Prima kwaliteit en niet duur. Servies vervang ik wanneer ik erop ben uitgekeken of als het stuk is. Koffie kopjes en mokken hetzelfde. Ik koop dan bij action of ergens anders gewoon nieuw.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    toevallig voor de kerst nog een nieuw dekbedovertrek gekocht voor ons mr ook omdat ik kort ervoor een nieuw dekbed gekocht had. en er maar 1 had die er goed om paste.

handdoeken en badlakens heb ik alemaal door elkaar.

keukendoeken ed koop ik ook niet nieuw mijn oma verzamelde die zon beetje altijd in aanbieding tijd bij wibra haha dus nog dozen vol op de zolder. als er een gaatje inzit of een rare vlek word het hier een dweil.....

servies ed koop ik als ik iets leuks tegenkom maar heb nu nog een goede

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Als het niet stuk is vervang ik het niet :)

We hebben een paar maanden geleden een nieuw en groter bed gekocht, dus moest al het bedspul vervangen worden. 2 sets van alles en daar doen we weer een flinke tijd mee.

Handdoeken, theedoeken en dat soort spul heb ik 8 jaar geleden bij elkaar gespaard bij een Edah-actie en gaat nog steeds mee. Servies ziet er nog best aardig uit, en ik kan er nog goed van eten en uit drinken. Mn bestek prikt, smeert en snijdt nog steeds..Wat wil een mens nog meer ;)

En ik word inderdaad ook niet blijer van een nieuwe handdoek na het douchen. Zolang het ding me droogt dan zit het wel snor.

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou, ik heb laatst een dekbedhoes gekocht, ik dacht dat hij 6 euro was voor kingsize..

Voelde heel goedkoop aan.

Maar, echt een van de lekkerste hoezen om onder te slapen die ik heb! En ik heb ook hoezen van 150 euro, en daar slaap ik niet lekkerder onder dan die van 6 euro. Al moet ik wel zeggen, in de winter slaap ik liever onder die van 150 dan die van 6 euro en andersom ook. Maar dat is meer omdat de stof van die ene veeeel dikker is en die van 6 euro is juist lekker luchtig.

Volgens mij hebben ze die van 6 euro nog. Zal zo even kijken.

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ze hebben m niet meer.. Hij was wit met een rustig blauw bloemetje.

9. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vervang alleen als het kapot is en al enige jaartjes mee gegaan is.
    Probeer de spullen via acties en met aanbiedingen te kopen.

Zo hebben wij handdoeken van de shel toen kon je nog zegels sparen en daar handdoeken van halen. (gratis)
    Mn koffie kopjes zijn van de d.e en pickwick zegels via de shop gratis met zegels gekocht. gewone glazen koop ik zo nu en dan bij bij de xenos of Ikea als we er toevallig zijn (als het wat kariger word door het sneuvelen) Borden en bestek vervang ik niet alleen als het echt niet meer eruit zit of niet meer gaat. We hebben speciaal servies en bestek voor eters dus dat slijt bijna niet en ziet er wel netjes uit. Bij onze eigen borden is er hier en daar een stukje af. maar ach daar ga ik geen bord voor vervangen.

Beddengoed vervang ik alleen als het stuk is of er niet meer uit ziet door het wassen. hoeslaken hetzelfde verhaal of als het elastiek uitgerekt is word deze ook vervangen.
    Tegen die tijd hou ik aanbiedingen in de gaten.

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier momenteel handdoeken van de v&d (met airmiles) en handdoeken van de action. Eerste zijn vaal en zitten gaten in ;) wel tig keer zo duur dus vanaf nu nieuwe handdoeken bij de action.

Service begrijp ik wel, ik stel dat ook steeds uit. Kom soms wel wat met en met iets erbij..

Badjas, primark iet van €7,00 ofzo :D dat kan er wel vanaf.
    Pia,as en dekbedovertrekken idem. Trouwens ook wel eens bij action.

Kosten gaan allemaal van hetzelfde potje af.

Deel Deze Pagina