Wij willen 5 december 's avonds lekker gaan eten (gourmetten, tapa's, ofzoiets) en daarna met ons gezinnetje cadeautjes uitpakken. Die zondag daarvoor met opa's en oma's, ooms en tantes en neefjes cadeautjes uitpakken.
ik vier het maar 1 keer, gewoon op Sinterklaas avond, de enige echte avond waarop je het hoort te vieren, als mensen mee willen doen dan mag dat maar wij vieren het maar 1 keer op de dag zelf.
1 keer, de zondag voor 5 december. Dan komt die oude man hier, met pieten, en mijn ouders, mijn broertje en vriendin, mijn man zijn ouders, zijn zusjes en zijn opa en oma. Volle bak, maar erg gezellig. Oh, en er wordt natuurlijk iets op school gevierd op 5 december, maar dan zijn wij er niet bij. Op 5 december kunnen wij het niet met z'n allen vieren omdat de schone familie aan de andere kant van het land wonen. En mijn ouders, broertje en schoonouders moeten allemaal gewoon werken.
Is toch niet echt geloofwaardig als je het meerdere keren viert hoe leg je dat uit aan je kinderen? Of ben ik nou zo simpel (kan hoor ) het voelt voor mij hetzelfde als kerst in mei vieren omdat het dan leuker weer is ofzo.. Ik zou dan eerder afspreken om bv het ene jaar bij die te doen en andere jaar bij de ander en dan met zijn allen op 1 plek, dat is ook makkelijk voor Sinterklaas (we moeten die oude man ook een beetje helpen in plaats van drukker maken voor hem haha)
5 dec vieren we het thuis en opa en oma's komen dan ook gezellig. dan vieren we het nog een keer bij mijn ouders en dan komt ook m'n zus met kleine en wat andere familie.
Dit snap ik dus niet he? Hoezo? Gaan opa en oma anders op de grond liggen huilen? Ik vind dat zó kinderachtig. Niet alles hoeft toch gelijk op te gaan? En indien het wel op de weegschaal moet kun je toch met de een best sinterklaas vieren en bij de ander een andere keer op visite, of het jaar erop of desnoods iets extra's met kerst? Wat ben ik dan blij met ouders en schoonouders die absoluut niet zo zijn. Dit jaar vieren wij sinterklaas, kerst én oud en nieuw met mijn schoonfamilie. Tuurlijk hadden mijn eigen ouders het ook gezellig gevonden als we daar ook zouden zijn, maar dit jaar is het niet anders. En voorgaande jaren is het ook wel eens andersom voorgekomen en dat was ook geen probleem gelukkig. Hier vieren we het 2x : 1x groots met schoonfamilie (het weekend voor 5 december) En dan op 5 december gaan we thuis met het gezin gewoon lekker gourmetten met nog een leuk cadeautje erbij. Gewoon klein en gezellig zeg maar.
` Dat is bij 3 of 4 keer wel het geval denk ik....met 2 keer zou je nog wel kunnen zeggen: goh nu heeft sint zich vergist denk, hij heeft bij opa en oma ook nog cadeautjes gebracht...maar ja dat zeg je ook geen 3 keer.
Mja mijn vieren we het dit jaar 2 of 3 keer... Althans.. 1x op school natuurlijk... 1x op werk van papa eventueel en natuurlijk thuis pakjesavond. Meestl komen mijn schoonouders dan langs... Andere opa en oma komen vak ergens na de intocht op de koffie en dan ligt er meestal een groot pak in een klein schoentje? Geen idee hoe dat er komt.... Het is wel elk jaar weer heel leuk Mijn ouders bewaren de kadoos meestal thuis. Beiden zeggen dan "oh Sinterklaas heeft bij ons ook nog wat kadootjes gebracht... We hebben ze zolang voor je bewaard." (Eerste keer was ik daar best boos om omdat het alweer februari was en een speelgoedkist vol zegmaar.... Maar moet zeggen dat ze er dan wel net zo veel lol van heeft.. Ipv dat ze nog meer tegelijk krijgt zegmaar... Dus nu vind ik het wel prima zo. )
Hier vieren we het dit jaar 2x. Eerst bij s.o. Met aanhang op 1 dec. En daar komen Sint en piet en na de pakjes nog eten daar. En 2 dec. Bij een 'restaurant' waar we met m'n moeder en veel aanhang brunchen en komt Sinterklaas ook. Hier krijgen z 1 kadootje vd Sint en 1 van m'n moeder.
eind november op mijn man zijn werk in een grote binnenspeeltuin zondanag 2 dec bij ons thuis met grote groep dan komt sinterklaas ook langs... en 5 dec lekker met zijn 3tjes warme chocomelk banketstaaf en een klein kadootje
Wij 1x op 5 december, vind het overdreven en ook echt niet leuk om vaker te vieren. Wel komt de Sint ook vaak nog langs op t werk. Dan komen we ook even (bij 1 werkgever) kijken. Schoen zetten mag ongeveer 3 a 4 keer. Xxx
2 keer. Één keer met mijn moeder, zusje en broertje erbij in het weekend, en één keer met ons eigen gezinnetje op 5 december zelf
Wij vieren het gewoon op 5 dec thuis. Wil nog wel vragen of mijn ouders komen. Kerst vieren we altijd al uitgebreid met schoonouders. Sint komt ook nog een ochtend op het werk bij lief.
1x. Ws met neefje, s-zus/zwager+oma. En daarnaast natuurlijk nog op de psz, zwemles en waar ie nog meer toevallig langs komt.. Ws dat de andere oma/opa hun cadeautje meegeven of een andere keer geven onder het mom van 'dat heeft sinterklaas bij ons gebracht'. Straks komt de kerst er weer achter aan en dat vieren we ook al 2-3 dagen op verschillende plaatsen (ws met cadeaus).
1x Met mijn ouders heb ik geen contact meer. Schoonouders zijn sinds kort gescheiden. Svader kan het nog niet aan om samet met smoeder sinterklaas te komen vieren,dus die komt niet. Vieren het 1dec gewoon hier thuis met het gezin,mijn schoonmoeder, zusje en misschien mijn zwager. Buurman zet dan de cadeaus voor de deur. Verder mag hij bij 1 winkel (ah denk ) zijn schoen zetten en dan zullen ze er nog wel het een en ander op school mee doen. Schoen zetten thuis mogen ze 2x. 24 nov als de sint hier is aangekomen en de 31nov ( vieren 1 dec. pakjesavond hier )
Wij vieren Sinterklaas één keer (op 1 december). Wij gaan naar mijn schoonouders toe en daar komen ook mijn schoonzus en zwager en een oudtante en mijn moeder geeft haar kado mee. Zij zou ook mee kunnen gaan maar dat vind ze niet zo nodig en wij ook niet. Wel heel lief dat ze altijd kadoos doet. Mijn zus en neefje doen geen Sinterklaas meer (hij is 11) en ondanks het feit dat wij wel altijd Sint met hen hebben gevierd doet mijn zus niets aan Sint voor onze kinderen. Wel hebben we nog een herkansing bij Kerst. Schoenzetten: 5 keer (woensdag en zaterdag) en één keer pakjesavond (eigenlijk ook wel logisch)
1x met mijn ouders en zus 1x met schoonouders en schoonzusje + man en kids en dan gaan we nog een keer bij schoonvader op het werk sinterklaas vieren. Denk niet dat we het dan ook nog thuis gaan doen. wordt een beetje te veel van het goede denk ik...
We zijn maar met z'n tweeën, dus hier is het gezellig met z'n tweeën de intocht kijken en op 5 december wat kleinigheden uitwisselen wat manlief nog niet weet hihi.