Ik zou sinterklaas heel graag 1 keer willen vieren met alle opa's /oma's/ooms/tantes en neefje maar helaas vind mijn schoonmoeder het niet leuk om dit samen te vieren omdat het 2 best verschillende gezinnen zijn. Daarom vieren we het 2 keer, 1 keer met mijn ouders en broers/schoonzussen + neefje (eind vd middag met warme chocolademelk, pepernoten/speculaas/banketstaaf etc en broodjes met soep) en 1 keer met mijn schoonouders, zwagers/schoonzussen (met een drankje en een warm/koud buffet) Persoonlijk is het eerste voor mij echt sinterklaas
Wij vieren het hier een keer met de schoonfamilie, en dan nog een keer met mijn familie. We doen het niet nog eens thuis. De kadootjes die wij halen verdelen we over beide avonden! Dan uiteraard nog op school, zwemles. We kunnen ook bij beide werkgevers nog naar een feest, maar we vinden het dan echt teveel worden dus we gaan naar een feest! Heb er al z'n n!!
Ik vier het alleen met mijn dochters. Uiteraard ga ik mijn best doen voor wat kadootjes in een zak en we gaan dan makkelijk eten,daarna een schaal met strooigoed en warme chokolademelk met slagroom.Hard liedjes meezingen en de buurvrouw vragen op de voordeur te kloppen en de zak neer te zetten.
Wij vieren het 1 x, bij ons thuis. Wie het mee wil vieren is welkom, ook als dan het hele huis vol zit (gezellig juist). Dat is meestal met één opa en één oma, soms wat (kinderloze) vrienden en soms mijn zus met haar gezin.
onze meid is bijna jarig en snapt sinterklaas nog niet echt en ze heeft al zoveel speelgoed. wij hebben dus afgesproken dat onze dochter rond 5 dec een nachtje bij opa en oma gaat slapen en dan mag ze haar schoen zetten. dus 3 keer klein
Wij vieren het 1x, en ook altijd op 5 december. Ik heb geen contact met mijn familie dus dat "gezeur" hebben we niet. Maar anders hadden wij sinterklaas met mijn familie gevierd, en kerst met schoonfamilie. Nu doen we beide bij met mijn schoonfamilie. Hier vieren we het trouwens met 2 families: Mijn schoonzus, zwager en neefje. Haar (schoonzus dus) ouders, broer+zijn vriendin en zijn kinderen. En dan ons gezin en schoonvader.
Op 5-12 vieren wij het gezellig met z'n 3tjes. Dat was vorig jaar zo en dat willen we altijd blijven doen. Ze krijgt dan ook 'onze' kadootjes. Met s.familie (s.ouders + s.zusje, zwager, dochtertje) vieren we het ook. Weet nog niet precies wanneer. Maar dat is niet heel uitgebreid. Met mijn familie (ouders + broer, s.zus en 2 kids) vieren we het de zo. erna. Daar krijgt ze de kadootjes van mijn ouders en 2 kadootjes van mijn broer (= afgesproken). Heb er nu al zin in
hier ook drie keer inderdaad, zondag voor sint met s familie 5 dec met ons gezinnetje zondag na sint met mijn familie.
Ik weet het nog niet! Hoe het altijd ging... De opa en oma van mijn oudste zoon, mijn moeder en de vader van mijn jongste zoon kwamen allemaal naar mij en dan alle cadeaus tegelijk. Maar nu woont mijn oudste zoon bij zijn vader, dus die zal het wel bij hem vieren, maar hij geloofd ook niet meer kwam ik 2 weken geleden achter! En mijn ex man (vader van de jongste) heeft nu een vriendin, dus misschien willen ze het wel samen met dean vieren, maar daar hebben we het nog niet over gehad, kan ook zijn dat ze wel naar mij komen aangezien ik goede vriendinnen ben met haar. Maar anders blijven mijn moeder, ik en mn jongste zoon alleen over. Vind ik niet erg, hij is 2,5 jaar en snapt er nog niets van. Hij mag wel vaak zijn schoen zetten, de oudste natuurlijk ook als hij bij mij is, ik vind dat altijd het leukste! Dat gezichtje als ze een cadeau in hun schoen zien 's ochtends, prachtig!
op mijn mans werk hier thuis met de fam van mijn man bij mijn ouders thuis met mijn broer,schoonzus en kids
Wij vieren het met mijn ouders en mijn zussen met hun gezin. Dat is een langlopende traditie en wil ik zo houden. Ter compensatie zijn we op eerste kerstdag altijd bij mijn schoonouders en doen we dan met hen cadeautjes.
Wij vieren het eerst op 1 december op het werk van mijn vader. Dat is op Schiphol dus is altijd wel een hele happening! Erg leuk. 2 december vieren we het thuis met ons gezin, mijn ouders en mijn broertje. En dan viert de oudste het natuurlijk nog op school.
Dit jaar voor het laatst drie keer. We zijn nu al het plannen wanneer wie kan...pff...Volgend jaar lekker met z'n viertjes. Hier nogal wat wrijving tussen de oma's....samen vieren is dus geen optie.
Loop er soms wel tegenaan dat de grootouders vinden dat ze met feestdagen enzo 'recht' hebben op de kleinkinderen...Zo was mijn moeder bijvoorbeeld een beetje beledigd dat we zelf als gezin naar de intocht willen in het dorp en heeft mijn schoonmoeder een keer sint gecancelled omdat mijn zwager, schoon zus en nichtje een weekend weg waren met 5-12...
Ikzelf vier het 1 keer met mijn ouders en broertje met gezin. Mijn dochter viert het 2 keer. Met ons dus en 1 keer met haar vader.
Misschien trouwens een rare vraag maar voor ieder die het 3x viert, waaronder ook 1x met alleen het gezin....waarom ook nog eens 1x met het gezin. Ik loop zelf enorm aan tegen de mega grote verschillen. Wij vinden dat het wel leuk moet blijven en niet te overdreven duur terwijl Sinterklaas bij sommige gezinnen ook strooit met play stations storio's, barbi huizen en vaak ook nog cadeaus in de schoen. Hoe leg ik dat straks uit als ze naar school gaat. Ik zit er over te denken om dan te vertellen dat die kindjes stiekem ook cadeautjes van hun papa en mama krijgen en zij alleen van de echte Sint..........??? Moeilijk hoor! Overigens krijgt ze ook een kleinigheidje met Kerst. Moet eigenlijk.ook.meegerekend worden he? Xxx
Wij vieren het nog een keer extra met alleen ons gezinnetje omdat je dan niet al die hectiek hebt van een grote groep mensen. Gewoon lekker rustig aan, niet te druk, niet zo snel mogelijk je cadeautje open maken omdat er nog een paar andere ongeduldige kinderen aan het wachten zijn die ook hun cadeautjes uit willen pakken.. Heerlijk! Met een groep vind ik ook heel gezellig hoor, maar met alleen je eigen gezinnetje is het toch wat knusser
Hier: * 1dec bij mijn zusje in Renesse (zij is peettante) * dan 2dec terug naar Limburg en het vieren bij mijn ouders.. * 5dec vieren we het bij mijn schoonouders * ook nog een viering op het werk van mijn vriend * thuis mag hij een aantal keer de schoen zetten anders vind ik het echt teveel worden en heeft hij helemaal niet meer door waar al die cadeau's voor zijn En daarna ben ik er ook wel klaar mee haha
1 x met schoonfamilie en op school! meer dan genoeg. ze worden door de familie schromelijk verwend met sinterklaas. met mn eigen ouders vier ik al jaren geen sint meer, maar soms krijgen ze daar nog wel eens een kleinigheidje tussendoor