1x, met mijn moeder en zus en gezin. Helemaal al zin in!! Voorheen deden we nog wel een sintspel met de volwassenen en dat was dan op een andere dag.
Ik zou echt niet uitleggen dat andere kindjes van papa en mama stiekem cadeautjes krijgen, in mijn ogen kun je dat echt niet maken! Als jullie kind dit dan op school verteld (hoeft niet eens bewust te zijn) geloven de andere kindjes in 1 klap niet meer in sinterklaas en dat recht heb je niet vind ik Laat iedereen zelf beslissen hoe groot ze de cadeau's maken en leg je kind gewoon uit dat de grote van het cadeau niet belangrijk is!!
Hier vieren we het 1keer.. Vind ik ook genoeg! In jou situatie zou ik toch overwegen om het in 1keer te doen...
3x 5 dec gezellig samen thuis smiddags, man heeft de middag toevallig vrij ivm een cursus sochtends dus komt goed uit. savonds naar mijn ouders en met schoonouders doen we het gewoon t weekend erop dus 8 dec. het gaat hun ook totaal niet om het sint idee maar meer van, kijk eens wat wij allemaal geven aan ons kleinkind. en daarbij is dochter nog zo jong dat ze het toch allemaal niet begrijpt. gaat dus meer om het idee
Wij vierden het altijd 2x maar nu de jongste wat ouder is willen we het met ons eigen gezinnetje vieren dus dat wordt pakjesavond maar dan in het weekend ervoor en dan nog lootjes bij schoonfamilie maar de kids krijgen dan geen cadeautjes meer... dit jaar ook voor het eerst op mijn man zijn werk een sinterklaasmiddag
Nog een keer extra met het gezin alleen lijkt me zo saai, ik heb er juist zulke mooie herinneringen aan omdat de rest van de familie er ook bij was. Dat is toch juist het gezellige eraan.
3 keer met allebei de kanten van de familie en dan ook nog op het werk van opa en een keer zonder mama op het kdv dus ze viert het 4 keer
Oh nee, ik was echt niet van plan om het zo te brengen!!! Ooooh haha, nee das echt zielig! Maar misschien wel dat die andere kindjes NAAST de cadeautjes die de Sint komt brengen soms OOK iets extra's krijgen van hun (groot)ouders. En zij niet omdat zij met kerst nog een cadeautje krijgt. Maar misschien valt het ook niet op hoor dan zeg ik helemaal niets. Xxx
Oh haha ja dat klinkt inderdaad al beter .. Ik zag die arme kindjes al in tranen Ik zou gewoon eens afwachten of het opvalt aangezien kinderen niet eens besef hebben van hoe duur dingen zijn.. Ik weet dat ik vroeger altijd zei als ik 1miljoen win koop ik een auto.. Nou die auto is er maar dat miljoen nog steeds niet.. Even als voorbeeld dat de waarde van spullen echt nog niet duidelijk is voor kinderen! Fijn sintfeest alvast
Voor mij is het de eerste keer Sinterklaas met zoontje.we zijn net uit het buitenland teruggekomen en nu dus sinterklaasviering met twee jarig mannetje! We gaan het met mijn ouders vieren aangezien ik gescheiden ben en de andere opa en oma in een ander land wonen waar niet aan Sint gedaan wordt.misschien dat we nog met andere familie met kinderen gaan vieren. We houden het simpel en niet al te groot.het gaat om het feest.ik wil wel met de kleine naar de intocht in onze woonplaats.en schoen zetten gaan we ook wel een keer of twee doen.misschien dat de peuterschool iets doet maar dat weet ik nog niet.
wij vieren het met beide opa`s en oma`s bij ons (misschien dat mijn opa ook nog komt). bij ons gaat dat makkelijk omdat mijn broer en mn schoonzus (man zn kant) allebei vrijgezel zijn en geen gezin hebben. verder nog op het werk van mn man en op school. liefs doris