hoe vaak voeden baby 6 maanden en ouder zodat melk niet achter uit gaat? ik ben een mama die 100% kolft omdat mijn kindje de borsten niet leeg drinkt geen eens 1 laat staan 2. maar nu zie ik na 6 maanden dat melk wel achter uit is gegaan! is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en toch lang kon voeden?
Als eerste: Knap dat je het met 100% kolven volhoud! Krijgt je kindje al bijvoeding? Want toen ging Jasmijn sowieso minder drinken. Hier voedde ik bij 6 maanden nog vijf keer (7-11-3-7-11), maar snel daarna werd het vier keer (nu: ochtend, 12 uur, 4 uur, 10 uur) met daarbij fruithap, groentehap, danoontje en koekje/rijstwafel tussendoor.
Nou ze wilt nog niets van bijvoeding. alvast geprobeerd met een beetje groente en fruit maar ze wilt het nog niet hebben! alleen mamma's melk
Misschien is het dan slim om je vraag aan de lactatiekundige op het forum te stellen. Weet niet hoeveel een baby moet hebben die nog 100% op bv zit met die leeftijd..
Je kind heeft het 1e jaar voor 100% voldoening van jouw melk, het voldoet voor 100 % ( en meer) aan alle voedingsstoffen. Je kan via een voedselintroductie-schema, beginnen met bijvoeding. Te vinden op bv.com. Belangrijk is dat je een aantal dagen achter elkaar hetzelfde aanbiedt,zodat ze smaken leren kennen. Groente is milder, dus daar zou ik mee beginnen. BV gewoon op verzoek blijven geven. Rond die leeftijd zat ik zelf ook nog zeker op 8/9 voedingen.
Ik voed nog bijna volledig, omdat mijn dochtertje maar heel weinig vast voedsel eet en ook een flesweigeraar is. Ik zit nog steeds op 8 voedingen! Is er een reden dat je melkproductie is afgenomen? Ben je minder gaan kolven? Ben je weer begonnen met werk? Heb je stress? Marla