Hoe vaak voeden bij 6 mnd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gentle, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel voedingen drinkt/dronk jouw baby met 6 mnd?

1. ong 3 voedingen

2. ong 4 voedingen

3. ong 5 voedingen

4. ong 6 voedingen

5. ong 7 voedingen of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat merk ik idd heel erg bij Jitte nu, dat ze heel goed aan kan geven als het genoeg is. Ik maak steeds flessen van 180/6 maar ze drinkt ze bijna nooit leeg. (ze drinkt rond de 130/140 op) Jelle zoog altijd zowat de bodem eruit en leek nooit genoeg te hebben.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eigenlijk nog nooit bij stil gestaan, maar wat je zegt idd. Toch fijn die omeigenbestwiltegencbliegendemensen. Zo leren ze daar op het cb natuurlijk werkelijk nooit dat hun gedachtes onzin zijn ;)!

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben weer helemaal gerustgesteld door dit topic!
    Mijn zoon is 3 maanden en drinkt zeker nog een keertje of 8-9 per dag en ik merk dat de buitenwereld dit erg veel vind voor een baby van zijn leeftijd.
    Maar als ik dit lees, hoef ik daar dus niet onzeker over te zijn!
    (alleen de moed zinkt me wel een beetje in de schoenen als ik lees dat de beebs ook met 6 maanden nog zo'n 1 a 2 x 's nachts drinken.......poeh...)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Anakin: er zijn volgens mij ook een boel bv-kids die dan wel al doorslapen hoor :)

@Hanneke: ja, ik ben dus niet zo van de ja en amen. Als ik geen energie heb voor een discussie ofzo doe ik dat wel, maar ik heb toch wel duidelijk eea aangegeven op het CB. Heb bijvoorbeeld ook genoemd dat ik het gemist heb dat zij doorgevraagd hebben op een aantal signalen waarmee zij toch de KMA eerder hadden kunnen herkennen dan ik met m'n goeie gedrag....
    En ben, naar aanleiding van ontwikkelingen in ons slapeloze-baby's-clubje, nu ook van plan om daarover eens een brief naar het ministerie te schrijven: paar kids die dus nu de gezondheidsproblemen (die het CB niet heeft gecheckt of niets mee heeft gedaan m.b.t. de slaapproblemen) verholpen zijn, ineens wel gaan slapen.... En dan krijg je van het Cb dus steevast het advies: laat maar huilen... :(
    Ik heb iig sterk de indruk dat veel CB's niet bepaald op de hoogte zijn van actuele ontwikkelingen binnen de zorg voor kids...

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Rozemarijke: Amen!

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @rozemarijke: dat is inderdaad schandalig.
    Officieel mag er ook niet geadviseerd worden om kinderen te laten huilen. Er was een tijd terug een concept richtlijn voor babies, die is gelukkig van tafel.
    Ik heb hier een tijd terug al eens een onderwerp over geplaats in *baby* en dreumes* met de link van psychiaters erbij,waarin zij beschrijven wat het doet met zeer jonge kinderen.
    Gelukkig is die concept richtlijn van de baan,maar kennelijk snappen sommige CB´s dat nog steeds niet.

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Toen mijn zoontje 6 maanden was had ik 5 voedingen per dag. Toen de bijvoeding goed ging ging ik naar 4 en toen hij een maand of 9 was naar 2x bv en 1x kv.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rozemarijke,
    Goed initiatief meid ;)! Verder hier het cb gelukkig zwijgplicht opgelegd, haha, behalve dan die dingen over het gewicht dat ze af en toe niet kunnen laten, verder lijken ze ons te begrijpen :)! Kortom het cb weet hier niet eens of er wel of niet word doorgeslapen en weten bijv ook niet hoeveel voedingen we geven ;)!

Deel Deze Pagina