hallo, mijn dochter is nu 7,5 maand en eigenlijk vanaf de geboorte spuugt ze al veel. voorheen gaf ik bv, maar sinds 2 weken geef ik nu gedeeltelijk ook fv. ook nu blijft ze zoveel spugen. als ze gewoon plat op haar rug ligt is het vaak wat minder, maar zodra ik haar optil komen er hele golven uit. ook twee uur na de voeding kan ze nog flink spugen. ze heeft dus altijd een slab voor en deze moet ik om het uur toch echt verschonen. op het cb geven ze aan dat het niet erg is, omdat ze goed groeit, en ook niet laat merken dat ze er last van heeft. ze slaapt ook prima! er was wel voorgesteld door het cb om johannes broodpitmeel (weet de naam niet precies) te gebruiken, maar ik hoor hier veel nare verhalen over dat de kindjes de spuug dan veel moeilijker weg krijgen. was eigenlijk wel benieuwd naar een andere mening om het hele spuugverhaal. alvast bedankt groetjes joyce
Zolang ze goed groeit is het inderdaad niet zo heel erg. Wel erg vervelend. Ik begrijp uit bovenstaand verhaal dat je dochter er ook niet veel last van heeft. Johannesbroodpitmeel oftewel nutroton maakt de voeding wat dikker. Dit zou het spugen kunnen verminderen. verschillende meningen over iets blijf je altijd behouden. Zelf ken ik geen problemen met nutriton. Soms zijn er redenen voor veel spugen. Hiervoor zou je je door kunnen laten verwijzen naar een KA om te kijken of er toch sprake is van bijvoorbeeld een reflux. Succes ermee. Ilja