Hoe vaak voeden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zogelukkig, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn ventje van 3,5 maand komt op verzoek.
    Het was al weken 6x per dag en ineens is het 4x.
    Minder moet het niet worden, lijkt mij, omdat dan de productie terug zal lopen of gaat dat niet zo snel?

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik zou het niet minder laten worden nee, mijn 8 maanden oude zoontje drinkt 7-10x per dag

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    Mijn dochter van 4,5 maand komt nog 5 keer voor een voeding. Volgens mij moet je kijken of je zoontje goed groeit en verder goed in zijn velletje zit. Volgens mij is er dan niks mis met 4 voedingen. Misschien drinkt hij wel 4 keer veel in plaats het over 5 voedingen te verdelen. Je productie past zich daar vanzelf op aan.

4. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    4x is wel weinig voor zijn leeftijd. Je kunt hem tussendoor ook nog even op jou verzoek aanleggen. Je productie is nog helemaal niet gestabiliseerd en het zou kunnen dat het terug gaat lopen dus iets vaker aanleggen maar even? Het kan ook een periode zijn hoor, hebben we hier ook regelmatig!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Poeh, Thirza dronk rond die tijd denk ik zo'n 8-10 keer over 24 uur... Qua aantal voedingen vind ik het dus wel weinig en zou ik ook denken dat dit voor je productie niet heel denderend is.
    Maar drinkt hij dan gewoon lang en veel?

6. zogelukkig

Ja, hij drinkt lang en veel. Eerste borst 15 minuten en dan de tweede borst nog 10 minuten gemiddeld. Zonder stoppen.
    Aanleggen voor kleine slokjes heb ik nog nooit gedaan.
    Ik merk sinds dat hij groter word ook krachtiger drinkt en de borst sneller leeg heeft.
    Verder is hij heel tevreden en groeit hij goed.

Terugloop moeten we niet hebben, maar om de 6 uur gemiddeld voor een baby van 3,5 maand, is dat te weinig? Hij vraagt niet om meer.

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    In de nacht vooral sliep Ilana goed door, maar toch, voor haar vocht/voeding en mijn melkproductie, moest ik echt niet meer dan 5 uur tussen 2 voedingen laten.

8. zogelukkig

#8 zogelukkig, 15 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2009
    Zal ik dan weer op de 5 uur gaan zitten?
    Dan moet ik hem nu wakker maken, dat vind ik ook zowat!
    He moeilijk dit!:(

Als hij honger zou hebben, zou ik hem toch moeten horen, dan heb je toch niet zo'n tevreden baby die zo lekker slaapt!
    Hij heeft het weken heel zwaar gehad en slaapt nu zo goed, dat vinden we zo fijn!

's Nachts moet ik er trouwens nog gewoon uit.

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

niets aan doen. Deed ik ook niet.
    Kijk naar je kindje en of die gelukkig is en goed groeit.
    Er is geen schema voor bv kindjes.

Oja met dit warme weer kan je wel proberen extra aan te leggen. Of misschien komt ie wel zelf.
    Ik zit ook op 5 a 6 voedingen en heb wel eens op 4 gezeten.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het enige schema voor bv kindjes is degene die ze zelf maken. En als je pech hebt veranderen ze het weer zodra je het doorhebt. ;) Ik ken het zelf niet, Kyra is een tuttelmiep die heel graag heel vaak dronk. Maar het belangrijkste is toch om te kijken naar je kindje, doet hij het goed, dan is het goed.

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor. Maar Evy ging niet naar minder dan 5 voedingen, ook doordat ik dat zelf niet deed. Maar met 4 maanden ging ze opeens weer 8 keer per dag drinken en nu sinds 2 weken weer 5 keer,...dus niets zo veranderlijk als bv schema's!

12. zogelukkig

Bedankt meiden voor het meedenken!

Ik ben gewoon bang dat het ophoudt, dat wil ik echt niet, dus leg ik hem wel wat vaker aan.

Begin van de avond was hij zo heerlijk bezig in zijn wipper in de tuin; zo lekker aan het kijken en hij was hele gesprekken met papa aan het voeren, zo leuk!

Nog niks geen huiltje of handjes in de mond stoppen, maar heb hem na 4,5 uur toch maar aangelegd. Echt honger had hij niet.

Dan haal ik hem zo nog even uit bed, dan heeft er weer 4,5 uur tussen gezeten.

13. zogelukkig

Van het weekend was het nog 4x per dag en vandaag heeft hij al 4x gehad, waarvan 1x 40 minuten per borst en hij poepte daarna zoveel dat het langs z'n luier liep en het op z'n rug zat!
    Malle wezentjes, die baby's!:D

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hier kan het ook heel verschillend zijn. Zat ik al een hele tijd op 5 voedingen per dag (met moeite), nu heeft ie de afgelopen week al 2x een dag met 7 voedingen gehad. Ik vind het wel best, ik laat hem lekker.

Als ik denk dat ie echt te weinig komt voor drinken, probeer ik hem vaker aan te leggen. Zowel voor als na een slaapje bijvoorbeeld. Al werkt het niet altijd hoor, als ie echt niet wil, dan wil ie niet ;).

Fijn he die spuitluiers, haha...

15. Rianne Heringa

17 aug 2009
    9
    0
    0
    Groningen
    Als je kindje tevreden is, en goed groeit is er niks aan de hand hoor!
    Hou de luiers ook even goed in de gaten.

grtz!

16. zogelukkig

Hoeveel moeten dat er zijn voor een baby van 16 weken?
    Ik vind dat ze minder worden. Ik zou soms zo een luier weer dichtvouwen, terwijl ik hem altijd wel een nieuwe geef.
    Maar hij is nog steeds happy en rustig. Slaapt goed, huilt weinig.

17. Sweetlakecity

ik geef om de 3 a 4 uur een nieuwe luier.
    Na de nacht zit ie niet echt vol. Maar ze slaapt dus echt 11 uur.
    Overdag zitten ze wel lekker vol.

18. zogelukkig

Ik vind ze niet echt vol zitten. Mijn man zei; hou het maar eens bij. Hij heeft nu van die halfslappe luiertjes, niet van die zware bonken.
    Ik verschoon na iedere voeding, voor ieder slaapje.
    Zou het ook komen dat ze veel zweten met dit warme weer?
    6 a 8 volle luiers als de eerste weken dat hebben we hier niet meer hoor!

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij hebben ook geen overdaad aan plasluiers. 3-4 op een dag. Soms hele zware en soms kleintjes. 2 kleintjes vind ik 1 goede plasluier. Ik kijk ook altijd naar de hoeveelheid poepluiers. Dat is soms net zo dun als plas.

20. Sweetlakecity

#20 Sweetlakecity, 18 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2009
    ik zou als je twijfelt even het cb bellen wat zij ervan vinden.
    Ik zeg 4 goede volle is goed.
    Of dus wat kleintjes.

nee zoals in het begin hebben wij ook niet meer,
    denk ook hoe ouder ze worden hoe meer ze opnemen.

by the way over poep luiers. Hier poep ze soms 3 dagen niet. Dus dat zegt niet veel hier ;)

Deel Deze Pagina