Hoi meiden, Ik geef op dit moment volledige borstvoeding en gaat gelukkig super goed. Nu vroeg ik mij af hoe jullie dat met voeden doen als er (kraam) bezoek komt. Het maakt mij niet uit om te gaan voeden met het bezoek er bij, maar kan me voorstellen dat het bezoek zelf het misschien een beetje ongemakkelijk maakt? Ik vroeg me af hoe jullie dit doen, ik vind het ook jammer om dan maar boven te gaan zitten voor een half uur of langer en om dan dus het bezoek te missen. Ik voel me er zelf verder niet ongemakkelijk bij ofzo. Liefs, Wup
Als jij je er niet ongemakkelijk bij voelt, zou ik het gewoon doen. Het is immers in jullie huis. Ik heb het ook gewoon gedaan. Je kunt eventueel zo zitten dat ze niet veel zien. Of even een spuugdoek over je borst leggen, tot ze aangelegd is en dan de doek er een beetje naast/overheen leggen (niet over het hoofdje natuurlijk). Dan ziet de visite echt niet veel hoor! Gefeliciteerd nog met de kleine! En geniet er lekker van.
Ik ga voor de rust van mij en mijn dochter wel boven zitten. Jaslene was de eerste dagen wat onrustig met drinken dus om extra prikkels te minderen ging ik wel boven zitten. Jammer voor de visite maar mijn kindje gaat voor hahahaha. Trouwens ooms enzo hoef ik er nu ook niet zo nodig bij te hebben en omdat Jaslene wat moilijk aan hapte de eerste dagen was een doek ook niet handig om me heen. Maar goed meid als jij het niet erg vind en je prettig voelt dan moet je het lekker doen hoor
gewoon voden bij de visite ik deed dat in het begin niet, aanleggen wilde niet zo vlotten en we stuurden het bezoek naar beneden als ik moest voeden (ik lag lang op bed) later wel met bezoek gevoed, als het niet lukte liep ik naar boven
Hier hetzelfde als Kimmeding.. Ik ging altijd naar mijn slaapkamer en voedde mijn zoontje in alle rust. (nu nog steeds)
Ik voedde wanneer het mij uitkwam. Als ik bezoek kreeg (of die belden voor een afspraak) zei ik vooraf al dat er nog geen regelmaat in zat en dat het kon zijn dat ik 'aan de bak' moest. Wel probeerde ik de afspraken om de voedingen heen te plannen. Meestal legde ik een half uur voor het bezoek kwam nog even aan. Zoontje dronk toch wel. Overigens heb ik alleen naaste familie en een hele goede vriendin toegelaten in de eerste week. Het gewone kraambezoek wat afgehouden en pas na 3/4 weken gepland. Sommige mensen vonden dat vreemd toen ik aangaf liever wat later af te spreken en zijn niet meer geweest. Jammer dan....
Ik ging meestal even boven zitten. Iedereen had daar alle begrip voor. Ik vind het rustiger voor Evy. Nu voed ik overal en bijna met iedereen erbij als het zo uitkomt haha,..nooit verwacht.
Hoi, De eerste dagen wilde ik niet voeden met 'pottenkijkers' in de buurt. We moesten het toen nog leren natuurlijk. Maar zodra het allemaal goed ging was mijn "beleid": thuis voed ik waar en wanneer ik maar wil. Het is immers mijn huis. Als ik ergens op bezoek ben waar ik vertrouwd ben (zoals vrienden en familie) vraag ik altijd even of ze het vervelend vinden als ik voed. Als ik ergens ben waar ik de mensen niet zo goed ken ga ik apart zitten. Wel vond ik het irritant als mensen er met hun neus bovenop gingen hangen (zoals schoonma) en - toen kuikentje wat ouder was - tegen de beeb gingen praten. Bij dat soort mensen ga ik tegenwoordig dus wel ergens anders zitten (hoewel ook dat niet altijd helpt, lopen me dan gewoon achterna )
De eerste 2 weken deed ik het privé boven, daarna en nu nog steeds zodra hij honger had gewoon beneden
De eerste weken boven gevoed, (maar heb ook een week lang alleen maar boven geleefd op bed). Ik vond dat voor Thirza wel zo rustig, maar het was ook wel zo handig, omdat Thirza dronk met tepelhoedje en vaak door de honger erg onrustig was en dat ding er steeds afmepte En verder had ik zoveel voeding dat een zoogcompres er niet tegenaan kon absorberen, dus ik had er voor de borst waaraan ze niet dronk dan een handdoek bij, die na afloop van een voeding echt helemaal doorweekt was... niet bepaald een plaatje waar ik de kraamvisite bij wilde
Ik probeerde ook zoveel als mogelijk om de voedingen heen te plannen en hem anders even nog kort ervoor eventjes aan te leggen. En na een week of drie ben ik begonnen met af en toe te kolven dan kon ik gewoon een flesje geven als ik niet in het bijzijn van de visite wilde voeden.