Hoe vaak voeden?

Discussion in 'Borstvoeding' started by marber, May 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marber

marber Lid

May 17, 2007
    98
    0
    0
    Hallo,

Even een vraagje; hoeveel borstvoedingen geven jullie per dag? Julia drinkt de laatste dagen nog maar 4 keer per dag. Om 7.00, 11.00, 15.00 en 19.00. Ze lijkt er heel tevreden onder, maar ik vind het zo weinig, of valt dit wel mee? Ze heeft ook voldoende natte luiers en huilt praktisch niet, dus ik heb opzich niet het idee dat ze wat tekort komt. Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Marber

2. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Dan is het toch goed! Wij hadden hier toen hij 3 1/2 maand was vaak 5 voedingen en soms 4.
    Ik zou me er in ieder geval niet druk over maken. Als ze verder goed groeit e.d. is er toch niks aan de hand. Als dat niet het geval is dan zou ik haar wel een keertje extra aan proberen te leggen.

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ze goed plast en tevreden is, lijkt het me prima. Je zou voor de zekerheid naar het weeguurtje kunnen gaan van het CB.

(en lekker genieten van de lange nacht ... tjeee wat ben ik jaloers ;))

4. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Vanaf dat Sem een maand of vier was had hij ook vier voedingen per dag. Ik dacht ook dat dat te weinig was. Maar als ze honger hebben dan laten ze dat echt wel merken. Ik zou me er echt niet te druk over maken. Lekker genieten!

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als ie tevreden is en groeit zal het wel goed zijn he... zou wel zelf 4 als minimum aanhouden. Verder gewoon ervan genieten

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Tussen de 10 a 15 keer momenteel.

Ik heb een téveel aan melk
    Justin drinkt maar 5 minuten per keer aan de borst en krijgt dus teveel voormelk binnen.

Waardoor hij vaak binnen de 2 uur alweer een nieuwe voeding wil.

Ik kolf nu eerst de ergste voormelk af en doe blokvoeden,maar dat wil niet echt lukken nog :(

7. marber

marber Lid

May 17, 2007
    98
    0
    0
    Ik denk dat het nog maar een maand geleden is dat ik ook nog geregeld op zo'n 8 a 9 voedingen per dag zat, tussen 7 uur 'smorgens en 20.00 's avonds. Dat doorslapen doet ze gelukkig al een hele tijd, daar ben ik erg mee gezegend. Maar dan dronk ze ook maar 3 tot 5 minuten en dan stopte ze weer. Nu drinkt ze 8 tot 10 minuten en heeft dan echt genoeg voor een uur of 4. Ik probeer nog wel eens tussendoor aan te leggen, omdat ik dan denk; misschien heeft ze wel honger maar geeft ze het niet aan. Maar dan wordt er echt geweigerd, dus ik kan er toch wel vanuit gaan dat ze voldoende heeft. Vind het toch een beetje een vreemd idee dat je van 4x melk per dag kan leven ;) .

8. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Hier ook maar 4x hoor, als ik vaker aanleg hoeft ze echt niet. En zelfs de 2e borst wil ze bijna nooit.

Ze zal wel meer per keer drinken denk ik!

Maar ik was ook ongerust toen ze dat voor het eerst deed, nu denk ik ze weet zelf best wat goed voor dr is!

9. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Angelina zat ook zo rond de 5 maanden op 4 voeding, maar sinds een week of 2 zit ze toch weer op 5. Maar dan soms gewoon weer 4. Ze regelt het zelf wel, in t begin vond ik t ook moeilijk en te weinig, maar heb dat losgelaten en dacht..als ze honger heeft, merk ik t wel. En inderdaad, dan kwam ze rustig gewoon een keertje extra.
    Je doet het goed hoor!

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik hoop dat mijn dochter binnen enkele maanden ook maar op 4 à 5 voedingen zit want momenteel zit ze op ongeveer 10 voedingen, dus ongeveer elke 2 uur moet ik ze aanleggen, ook 's nachts, en het kan soms wel een half uur duren (heb veel melk en ze drinkt erg veel), en ze is ontroostbaar als ze de borst niet krijgt :rolleyes:

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Hier ook meestal 5 voedingen en heel soms 4! En Sam is heel tevreden slaapt veel en plast goed en groeit goed! ;)

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Rond die tijd zat ik op tenminste 8 voedingen per 24 uur, gemid. zo'n 20-25 minuten.

13. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Rond de 4 maanden zat ik op 7/8 voedingen per dag. Rond de 6 maanden op 3/4 en nu weer op 4. Rare kids die bv kinderen. :)

Share This Page