wanneer hebben jullie het verteld aan fam en vrienden??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juffie81, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Hier dus mijn vraag:

Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger bent aan je familie en goede vrienden??
    Wij wilden het waarschijnlijk met 8 weken doen. Maar we hebben dan nog geen echo gehad. Vind ik toch ook wel een beetje eng...

2. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    allebei de keren nadat we de test hebben gedaan.
    vind het zo raar om mn moeder ofzo aan de lijn te hebben en ze vraagt "heb je nog nieuws?" om dan nee te zeggen. en als het misgaat hoef je niet van alles uit te leggen. de 2e kwam het zo uit, was tijdens verjaardag van mn vriend, de hele familie was toch bij elkaar. dus wist iedereen het.

nee ik ga niet nog eens weken of zelfs maanden mn mond houden

3. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    mn ouders en zus meteen, en de rest van vrienden en familie pas na de 12 weken echo....

4. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Haha, ik ben een beetje de uitzondering denk ik??!
    Mijn moeder, vriend en zus een week nadat ik DE test had gedaan. Schoonouders ook ongeveer. De rest van de familie, tja, vind niet echt dat die interesse in mij tonen, dus daar heb ik het heel lang niet aan verteld, tot pas geleden. Collega's ook al wel redelijk snel.

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mn beste vriendin direct, onze ouders heel snel en mn broers en zussen wat later. de rest pas na de 12 weken lijn. en hebben met 7 weken al een kloppend hartje gezien.

6. hiranthi

hiranthi Actief lid

14 jul 2009
    109
    0
    0
    Eigenaresse illutic WebDesign
    Heb meteen na de test mijn ouders gebeld (alleen m'n vader was thuis, moeders geprobeerd te bellen, toen maar SMS gestuurd) en manlief heeft toen meteen zijn vader gebeld.
    Broers en zussen daarna allemaal een SMS gestuurd. Toen ook beste vriendin gebeld.

Rest v/d familie is via-via te weten gekomen dat ik zwanger ben.
    Collega's heb ik niet (ben ondernemer).

Ik heb wel in m'n achterhoofd gehouden dat het ook fout kan gaan (kan het nog steeds), maar ik kan over dat soort dingen echt m'n mond niet houden (roep al vanaf m'n 12e ofzo dat ik kinderen wil ;)).

7. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb het mijn familie (ouders, broer em zussem, oma's) met 6 weken verteld. Er was een verjaardag en iedereen was dus bij elkaar. Mijn man heeft toen ook zijn ouders gebeld om het te vertellen.

Op mijn werk heb ik het ook al met 10 weken verteld; dit omdat ik in een psychiatrische instelling werk als verpleegkundige en ik niet meer wilde assisteren bij alarm.

Iedereen was dus vrij snel op de hoogte.

8. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Familie meteen na de positieve test en vrienden 2 weken later, was met 6 weken ofzo al. Ik kon het niet voor me houden, kon het liegen niet langer en daarbij; als het fout was gegaan had ik het ook graag willen delen met mijn vriendinnen.

Dus kortom; heel vroeg.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    M'n beste vriendin met 4,5 wk, m'n zusje met 5,5 wk.
    Ouders/schoonouders + alle aanhang met 7 weken. (m'n man was toen jarig)
    Werk wist het al met 6 weken omdat het al even te zwaar werd.
    De rest met 12 weken.

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Gelijk na de goede 8 weken echo, we konden het niet meer voor ons houden:D
    Mijn moeder lag in het ziekenhuis en had net een zware hartoperatie ondergaan dus dat was een leuke oppepper!

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Bij ons wist bijna iedereen het na de test. Met 4 weken dus. Veel mensen wisten dat we een ICSI behandeling deden. Dus waren alleen benieuwd naar het resultaat. En als het mis gegaan had, tja dan had ik wel steun aan ze gehad.

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij hebben het aan een klein groepje mensen meteen verteld- het groepje dat we het ook zouden vertellen als het mis zou zijn. Dat waren ouders, zussen en een paar goede vrienden.

Na de echo (9w4d) heb ik het alle vriendinnen verteld, de rest van de familie en daarna heb ik het lekker op hyves en facebook gezet, met een foto van onze frummel erbij :D

13. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hoi,

Ik heb het direct aan mn ouders en schoonouders verteld. En een week later aan broers en zussen en met 8 weken op mn werk.
    Mn vriendinnen heb ik het langzamerhand verteld.
    Helaas hoorde ik bij 9 weken dat het kindje met 6 weken gestopt was met leven. Heel vervelend, maar juist fijn dat ik er veel over kon praten. Iedereen wist het, dus ik hoefde niet net te doen alsof er niks was....

Veel plezier met vertellen... dat vond ik echt leuk om te doen...

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Voorlopig weten alleen onze ouders en zussen dat ik zwanger ben. Binnen een dikke 2 weken (op 10/11) moet ik voor de eerste maal naar de gyn en hoop ik op een echo. Als alles ok is, gaan we het dan tegen iedereen vertellen.

Bedoeling was dat we gingen wachten tot 12 weken en het met Sinterklaas gingen vertellen, maar ik begin nu al een buikje te krijgen dat ik maar moeilijk gecamoufleerd krijg...

15. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Poeh dat vind ik toch elke keer weer een lastige.
    Bij ons zoontje hebben we het de ouders verteld rond 9 weken (kwam zo uit met verjaardagen ed). De rest pas met 13 weken.

Deze keer willen we toch echt wachten tot na de termijnecho. Ik hoop dat ik deze rond de 10 weken zal hebben. Vind het toch echt heel moeilijk om het voor me te houden.

Gr Heel

PS heb wel bij uitzondering een vriendin moeten vertellen, om dat we daar gingen eten en ze sushi en sashimi wilde maken;) En dat was toch wel heel leuk om te doen. Kan niet wachten om het de rest te vertellen

16. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland

Allereerst van harte gefeliciteerd! :p

Hier heb ik het mijn ouders verteld met 7 weken.

De rest van de famillie en vrienden rond 12 weken.

Ben blij dat ik het zo vroeg heb verteld thuis zo konden ze rekening houden met mijn "hormonsters"

Volg je gevoel in deze

Ik wens je een fijne & voorspoedige zwangerschap toe

:D

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben het meteen na de test aan iedereen verteld. Gewoon als we ze zagen/spraken hebben we het verteld. Behalve natuurlijk ouders/broers/zussen. Daar zijn we echt wel even langs gegaan. Mijn zus had ik overigens meteen aan de telefoon. Die volgde onze behandelingen ook op de voet dus die wist dat ik een van die dagen moest gaan testen. :D

18. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders en schoonouders direct na de positieve test. Zelf was ik nog in shock maar mijn man was veelste blij om het voor zich te houden.

En de vrienden van mijn man wisten het ook vrijwel direct!

Mijn vriendinnen hebben moeten wachten tot week 12, collega's tot week 13 en mijn leidinggevende week 11.

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben het overigens ook echt gewoon tegen iedereen verteld. Vrienden en kennissen ook. Na 5/6 weken zelfs tegen klanten.
    We waren veelste blij!!

20. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Gelijk nadat we de test hebben gedaan, was dus net 4 weken zwanger. We hebben het alleen aan de ouders en broers en zussen verteld.. De rest hebben we het pas later verteld, rond 8/9 weken en op de zaak pas met 16 weken..

Deel Deze Pagina