het zegt het al wie heeft er ook last van of gehad en was na bevalling weg. ik kan sinds een week niet meer geod slapen en nu typen gaat ook amper ik zie wat ik doe maar links voel ik het amper. de gync zegt door hetv ocht knelt het de zenuwen maar dit is echt niet meer leuk. en ik hoop dat het echt weggaat na bevalling. moet morgen kijken voor spalken maar ga ook eerst ff nog een keer naar huisarts kijken wat die zegt. hoop dat iemand er ook iets van weet en wat hebben jullie er tegen gedaan groetejs
Je hebt waarschijnlijk het Carpaal tunnel syndroom. Doordat je vocht vasthoud, raken de zenuwen in je pols bekneld en dat kan het dove, tintelende gevoel geven. Ik heb het ook. Nu gaat het wel weer, het is wat ongemakkelijk, maar op dit moment acceptabel, maar een paar weken terug wist ik niet waar ik het 's nachts zoeken moest soms. Het deed erg pijn, maar er is weinig aan te doen. Je kunt hooguit spalken proberen voor 's nachts. En in de meeste gevallen verdwijnt het na de zwangerschap gewoon weer. Hou je taai!
ik heb dit wel iedere ochtend als ik wakker wordt, maar het trekt vaak na een paar min weer weg.. lijkt me erg vervelend als je hier heel de dag last van hebt....
Ik heb het ook.....het is inderdaad erg irritant. Bij mij duurt het 's ochtends een tijd voor ik mijn handen dicht kan knijpen, heb er dan weinig gevoel in. Spalken helpt inderdaad. Maar het is een lastig iets. Schrijven lukt bijv. amper
Ik heb het een beetje; draag 's nachts gewoon een spalkje rechts. Zo'n polsberschermer voor als je gaat skaten werkt bij mij prima. 's Ochtends doet het wel wat zeer en zijn m'n vingers behoorlijk dik. Maar het belemmert me niet in het dagelijks functioneren gelukkig.
Ik heb er ook alleen 's ochtends last van. Na een paar minuten trekt het gewoon weg, maar het tintelt wel een beetje er na.
Hier ook last ervan... Wordt er 's-nachts wakker van..... pfff... Ach echt veel slapen deed ik toch al niet
Hier nog eentje! Wordt er 's nachts bijna ieder uur wel wakker van. Erg vervelend en je humeur wordt er 's morgens als de wekker gaat niet beter op... haha Groetjes
Ik heb het ook...vreselijk irritant...ik heb het godzijdank niet de hele dag door...maar vooral als ik wakker word en aan het einde van dag. Bij mij is het echt vocht....ik heb ook dikke vingers... Eigenlijk is alles dik van t vocht bij mij. Het schijnt direct na de bevalling allemaal weer weg te trekken!
Vorige keer was het ook na de bevalling weer weg idd... Was trouwens weer zo'n klacht(je) waarvan ik vergeten was dat ik het gehad had.... tot ik het nu weer kreeg.... "oja, had ik vorige keer ook"..... Wat een kind in je armen, je allemaal doet vergeten... en maar goed ook!
ha bedankt ja eerst begon t ook met alleen in ochtend en toen af en toe snachts maar nu steeds erger en idd word er gek van en soms ook echt pijn. ik heb idd dat syndroom moet morgen naar ziekehuis voor spalken en hopen dat dat helpt want als ik zo nog 6 wken meot poeh poeh maar ja als je je kindje hebt is het zo vergeten maar toch deze tijd heb je lekker verlof en slaap je nog net bij enz groetjes jullie ook stertke
Hallo, Mijn schoonzus heeft in haar zwangerschap ook het carpaal tunnel syndroom gehad, maar zij heeft na de bevalling nog een tijdje er last van gehad. Ze had af en toe opeens geen gevoel in haar handen en liet alles vallen. Maar dat is nu gelukkig helemaal over.
Hey, ik heb er vooral 's nachts last van , langs beide kanten! Ik word er wakker van en het is echt een lastig gevoel... hopelijk is het na de bevalling weg... gelukkig voel ik het overdag niet... maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad verschrikkelijk irritant moet zijn... hopelijk betert het snel...
ik herken dit ook, 'snachts/'s ochtends. Alsof je de hele nacht op je hand hebt geslapen en er geen/weinig gevoel meer in hebt. Bij mij gaat dit ook gepaard met pijnlijke vingergewrichten, bij buigen vingers is dit een onaangenaam gevoel. Hoort dit er ook bij?