vervelende droom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lad, 3 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    ik heb een vervelende droom gehad over onze baby.
    De baby was aan het bewegen en duwde zijn handje tegen me buik waardoor je aan de buitenkant zijn afdruk kon zien, maar toen ik goed keek zag ik dat hij/zij een misvormt handje had, ik begon heel hard te huilen en was intens verdrietig.
    Nu maak ik me een beetje zorgen, en zou graag een echo willen maken, maar ik denk niet dat de verloskundige dat doet omdat ik dat heb gedroomd toch? Over 2 weken heb ik wel de 20 weken echo maar toch..

2. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant

Poeh wat heftig Lad!!!
    Volgens mij hoort het er echt bij om zo te dromen.
    Probeer het van je af te zetten. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
    Succes!!

Liefs Sjoelke

3. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    o meis ik had eergisteren ook een enge droom
    ik was bevalle en de kleine was in het ziekenhuis en ik thuis
    ik had aleen een foto van de kleine en de kleine had een misvormd hoofd!!

ik heb er de hele dag aan gedacht pfff vreselijk die dromen
    ik heb inmiddels de kleine al meerdere keren gezien op de echo maar tog erg bang....

12juli heb ik de 20 wk echo en hopelijk is alles helemaal goed met de kleine en ook met die van jou!!!

liefs mara

4. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    ik ben trouwens ook 18 wk en 2 dgn mijn banner loopt iets voor..

5. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Das toevallig!
    Bah ja die dromen zullen er wel bij horen, pff nog 12 dagen te gaan, hoop dat ze snel voorbij zijn en dat de echo me kan geruststellen! En jou ook1 Wanneer heb jij de echo?

6. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

ja die dromen zijn vreselijk!
    Ik heb een tijd gedacht dat onze kleine geen benen had!
    Maar heb nu wel gezien dat ze er wel zitten.

En bij de vorige zwangerschap had ik ook heel enge dromen!
    De raarste was dat ik moest bevallen en dat de baby
    er uit was en toen zei die heel boos tegen mij dat ik moest gaan stofzuigen!!
    Jeetje wat vond ik mijn buik toen eng!

Is heel wat anders als wat jij droomde,
    maar ja zo zie je maar je kan van allemaal
    rare dingen dromen,
    gelukkig kon onze zoon nog niet praten bij
    de geboorte haha

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Héél herkenbaar!
    Een paar weken geleden droomde ik ook dat ik een echo kreeg en daarop was te zien dat we een kindje met een misvormd mondje/onderkaak zouden krijgen... Eigenlijk alleen maar een cosmetische afwijking, maar de vk sprak over een abortus! Ohh... wat was ik geschrokken toen ik wakker werd. Heb er nog dagen mee in mn maag gezeten.
    Gelukkig is die enge droom wegge-ebt...

Ik denk dat je zoiets droomd omdat je je bewust/onbewust zorgen maakt of alles wel goed mag blijven gaan... zwanger worden, zwanger blijven én een gezond kindje op de wereld zetten dat is toch wat iedereen wil?

8. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ja ik denk dat het ook onbewuste zorgen zijn. Nog 10 dagen en dan hebben we echo dat overleef ik nog wel!
    Bah lijkt me ook echt heel eng om te dromen dat de baby geen benen heeft!! Gelukkig zat alles erop en eraan!!

9. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend zeg! Ik zou ook gewoon wachten tot de datum wanneer je de echo al gepland had. Kijk dan even goed naar de handjes en voetjes..! :)

10. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Vreselijk die dromen. Ik heb in mijn slaap al eens een afzichtelijk knaagdier gebaard! En in een andere droom hebben ze mijn baby afgepakt. ben dagen van slag geweest, haha.

Het hoort er echt bij. Hechtingsproces of zoiets.
    Je wordt nu moeder dus ben je voor de rest van je leven dubbel zo kwetsbaar. Die dromen geven aan dat je dat soort gevoelens nu al aan het ontwikkelen bent!

Allemaal heel rot, maar probeer het van je af te zetten of om te buigen naar iets positiefs: hechting met je kind. Succes!

11. daantje28

daantje28 Lid

19 jul 2007
    63
    0
    0
    Tilburg
    Wat een levensecht, verschrikkelijk gevoel is dat hè!
    Maak het alleen niet groter dan dat het is nl. een angstdroom. Als je deze angst voedt, is het pas echt slecht voor je kindje.
    Bij jouw droom krijg ik het gevoel dat het misvormde handje jouw misvormde voorstelling van de werkelijkheid is. Probeer je juist voor te stellen dat het helemaal goed is en zo ontspannen mogelijk aanwezig te zijn. Angst zet zich vaak vast in je lichaam, je voelt vast wel waar. Het helpt om aandacht te geven aan deze plek en goed in je buik te ademen. Strijd er niet tegen, maar accepteer het, dan lost het sneller op!

Groetjes Daantje

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook heftige dromen, maar dan mn over mn oudste; blijkbaar voel ik me ergens schuldig ten opzichte van hem. Twijfels over moeder zijn van 2 kindjes ofzo...

; droomde dat mn man en ik hem per ongeluk in een lift waren vergeten, en dat we toen zo maar weg reden. Mn man deed heel nonchalant dat het wel goed zou komen en ik helemaal in paniek...

Deel Deze Pagina