hoe vaak voelen jullie je kleintje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door diana hoogeveen, 6 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    meiden

ik voel mijn kleintje al vanaf 16 weken maar nu voel ik hem wel elke dag maar heel weinig soms maar 1 of 2 keer per dag

voelen jullie je kleintje vaker rond deze zwangerschaps duur maak me soms echt heel erg ongerust dan ben ik bang is echt vervelend

liefs diana :D

2. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Je hoeft je kleintje nog niet daaglijks te voelen hoor!
    Dat is nog zo klein dat je niet alle bewegingen voelt.
    Zou je geen zorgen maken.

Groetjes Anna.

3. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    ik las pas ergens dat je op een bepaald moment in de zwangerschap schopjes moet gaan tellen en als je dan te weinig schopjes hebt gevoeld dat je dan de VK moet bellen..
    Heeft iemand hier dat gedaan? wordt je daar niet hartstikke paranoide van vraag ik me dan af?! En moet dat echt?

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Geen zorgen maken!
    ik voelde mijn kindje toen ook nog niet alle dagen.

Sinds 2 weken voel ik em wel elke dag en de schopjes worden altijd heviger! :D

5. Niet meer actief

ik voel de mijne vanaf een week of 18-20 wel elke dag. En nu voel ik het ook zowat de hele dag! Dat zou best wat minder mogen zijn van mij haha... maar goed, dat is nou eenmaal niet anders!

Je hoeft je geen zorgen te maken, want misschien heb je gewoon een rustig kindje en voel je die niet zo vaak. Ook is de ligging van de placenta van belang en zit je qua termijn nog daar waar je je kindje soms ook helemaal niet voelt!

6. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Geen zorgen meid, rond deze tijd slaapt je beeb erg veel. Volgens mijn VK gaan beeb's erg veel bewegen en schoppen na ongeveer 24 weken...(als je placenta aan de voorkant staat) en dat neemt later in de zwangerschap iets af omdat ze steeds minder ruimte krijgen,en ik moet eerlijk zeggen vanaf 25 weken voel ik mijn beeb heel vaak en het word steeds heftiger....En dan te bedenken dat ik de beeb voor het eerst voelde toen ik 18 weken was.

Zo lees en zie je maar... iedereen ervaart het ook anders!

En als je echt zorgen maakt...trek dan aan de bel van je VK en zeg dat je onzekere bent! Alleen zij kan je onzekerheid wegnemen denk ik.

Liefs Najet

7. Niet meer actief

ik voel haar een paar x per dag een paar keer schoppen en verder niet... het wordt wel steeds meer heb ik het gevoel... maar soms ook wel een dagje dat ik haar niet voelde.. ik maak me hier niet druk over want dat elke dag voelen komt nog wel en ik heb mijn placenta voorliggen..

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijne is echt druk hoor! Voel m meer wél als niet.. Maar idd liever dit dan dat je m bijna niet voelt. T is normaal dat je m met zo'n 18 weken nog niet elke dag voelt, dit had ik ook.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Pas met 28 weken moet je je baby elke dag meerdere keren voelen. Daarvoor hoef je je geen zorgen te maken als je een dag niets voelt. Je baby is dan nog zo klein dat ie makkelijk kan bewegen zonder dat je wat voelt.

10. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hoi Diana,

Ook ik voel het meestal maar 1 a 2 keer per dag en soms een dag niet. Net wat de ander al zeggen het is gewoon normaal, ik maak me er ook niet zo druk om. Hopelijk wordt het snel allemaal wat harder en vaker,

groetjes

11. Niet meer actief

Hoi,

Bij mij is het heel verschillend: de ene dag lijkt het wel of er de hele dag een polonaise door mijn buik heen gaat en de andere dag denk ik van: nou, kom maar eens, ik heb je nog niet gevoeld.

Maar (bijna) elke dag tussen 20.30 en 22.30 uur is ze wakker is en dan is ze ook het meest duidelijk aanwezig (en heeft ze volgens mij ook het vaakst de hik).

Ik kan ook heel duidelijk merken dat wanneer ik mij druk maak (en dat mag ik eigenlijk niet vanwege overmatig veel harde buiken), dat ze dan ook veel drukker is.

Moet wel zeggen dat ik het een prettig gevoel vind en sinds een week kunnen ook mijn twee dochtertjes het "schoppen" voelen en die vinden het ook helemaal het einde. De willen nu de hele dag wel aan mijn buik voelen.

gr. Naja

12. missyb

missyb Niet meer actief

Ik voel mijn baby vrij vaak sinds week 17.
    maar sinds 2 weken smorgens als ik wakker word.
    savonds als ik ga slapen
    als ik op de bank lig na het eten
    en zo nu en dan smiddags ook wel

13. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik voel de baby nu ongeveer 4x per dag vooral als ik stil zit begint hij in actie te komen.

14. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Nou dat lijkt me zeker dat je daar paranoide van wordt! ik zie het al voor me dat ik ze ga tellen...mijn kleine is erg bewegelijk dus als ik ineens een hele poos niks meer zou voelen dan zou ik pas gaan twijfelen, maar er zijn ook periodes tijdens je zwangerschap dat de kleien gewoon rustiger is...

15. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik voelde hem vanaf 18 weken elke dag, en nu voel ik hem heel de dag door, 's avonds houdt ie me zelfs wakker! Maar liever dit dan niet :)

Deel Deze Pagina