dus je durft ze niet te wassen en daarom vervang je ze dan zou ik het toch eens proberen om te wassen. voor hetzelfde geld gaat het goed. altijd een stuk goedkoper dan steeds een nieuwe kopen....
Ik heb het even aangepast Was een beetje snel met typen, maar we doen ongeveer 2 jaar met een winterjas dan is hij op. Die was ik dus niet. Mijn man draagt hem amper omdat hij van de auto naar kantoor gaat en ik draag hem vaker en wil hem na het lezen van dit topic toch even naar de stomerij gaan brengen.
Onze jassen eigenlijk nooit tenzij er echt iets geknoeid is. Van oudste 3 kinderen was ik 2 keer pj tenzij vlekken. Jongste 1 keer per maand (lichtroze jas, eet vaak iets in de kinderwagen dus snel vies).
Als ze uit de kast komen en wanneer ze er weer ingaan. Tussendoor indien nodig. Gordijnen doet mijn moeder, vind ik niet nodig maar ze doet het graag Dekbedden en kussens 1x per jaar, hangen wel vaak te luchten uit het raam. Hier idd ook 2 kussenslopen. Zonde van je tijd joh !
Hooguit 2 keer per jaar. Maar heb je het nu over je man of gaat dit over een zoon (ik weet niet hoe oud je kind(eren) zijn). Als het over je man gaat, zou ik hem voortaan zelf z'n was laten doen
Jeetje heb jij geen hobby's ofzo? Ik zit met open mond te lezen wat je allemaal wast, en vind het ook een beetje neurotisch overkomen. - Winterjassen van onszelf 1x per jaar voordat ze de kast weer in gaan, van peuter indien nodig vaker (max 4x per jaar). - Gordijnen nooit - Dekbed 1x per jaar, bij wisseling van zomer- naar winterdekbed - Kussens van bed nooit - Kussens van de bank 1x per twee jaar
Jassen van de kinderen was ik als ze vies zijn, die zijn ook zo droog. Onze jassen was ik niet; als ze muf zijn of vies, gaan se naar de stomerij. Mijn jas heb ik nu geloof ik 4 jaar en is 1x gereinigd. Dekbedden en kussens was ik 2x per jaar. Gordijnen hangen nu 2 jaar, nog nooit gewassen, worden simpelweg niet vies. Bekleding bank is er ook nog nooit afgeweest in 6 jaar tijd.
Jassen wassen we indien nodig. Van de kids is dat regelmatig, van ons weinig. Gordijnen hebben we niet (alleen rol gordijn) Bekleding kan niet van de bank Kussens was ik wel regelmatig Dekbedden 2x p/j
Gordijnen was ik 1 keer per jaar (meestal voorjaar), als ik de ramen zeem. Ik heb een leren bank dus die kan gelukkig niet gewassen worden. Mijn eigen winter- en zomerjas breng ik aan het einde / begin van het seizoen naar de stomerij (mogen niet in de was), de jas van mijn dochter was ik als die vies is (speciaal op gelet dat deze in de was kunnen). Mijn dekens en kussens moet ik eigenlijk vaker wassen, maar ik vergeet het altijd. Ik ben zelf licht allergisch voor huisstofmijt en dan wordt aangeraden ze elke 6 weken te wassen (of een speciale hoes, maar zo erg is het bij mij niet). Maar mijn hoofdkussen was ik wel vaker dan mijn deken. Je zweet enzo wordt toch niet tegengehouden door een stoffen sloop.
O jee. Ik was onze winterjassen misschien eens per jaar. Tenzij er echt drama's gebeuren. Gordijnen heb ik nauwelijks, maar ook al jaren niet meer gewassen. Overtrekken van zetels was ik enkel als er op gemorst is. Ik heb echt wel leukere dingen te doen, eigenlijk.
Pff wat was jij veel 😱 Winterjassen worden hier gewassen als ik ze tevoorschijn haalt en zodra ze weer opgeborge worden. Verder alleen als ze vies zijn of muf ruiken. Winterjas van dochter word iets vaker gewassem aangezien ze em nogal eens onderspuugd. Maar dat is dan een 29min wasje en ze heeft er toch 2 dus dat scheelt. Gordijnen 2x per jaar. (als ik het niet vergeet)
De jassen was ik.ook wel.zo'n 1x per 2 maanden. Gordijnen 2x per jaar, dekbedden gaann1x per jaar naar de stomerij. Wat er hier bij inschiet zijn de plaids van de bank. Die vergeet ik steeds
Jassen alleen bij het opbergen aan het eind van de winter. Tot nu toe heb ik elk jaar voor beide een jas moeten kopen. Dekbedden..... Hang ik zodra het kan te luchten buiten. Wassen hooguit 1x per jaar. Gordijnen op de slaapkamers twee keer per jaar als ik boven de grote schoonmaak houd. Beneden praktisch nooit. twee keer per jaar misschien. Ik heb al genoegens elke week, als ik dit er ook allemaal nog bij moest wassen zou de machine overuren draaien. En ik ook
Kinderjassen wel vaak (maar als ik viezigheid zie, daar zit dus geen regelmaat in) Onze jassen 2x per jaar of zo? Gordijnen ook 2x per jaar Dekbedden nooit (ik was beddengoed vaak en wat er in zit ziet er nog uit als nieuw, zou niet weten waarvoor ik die moet wassen), kussen weleens in de zomer als het heel warm is. Wij hebben een witte leren bank en die wordt 2X per jaar schoongemaakt. Tussendoor blijft ie gewoon wit. Wat jij beschrijft ts herken ik wel van mijn oma van vroeger, maar bij hen werd in huis gerookt en dus moesten gordijnen, hoezen, kussens, jassen enz constant in de was. En je man kan best wel leren om een natte jas op te hangen om te drogen.