Hoe vaak was jij de winterjassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sennavt, 20 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb alleen maar jassen die niet eens in de buurt mogen komen van een wasmachine...
    Na de winter breng ik mijn jassen naar de stomerij en daarna laat ik ze in de stomerijhoes in de kast tot de volgende winter.

2. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Dat doe ik idd wel. Mijn jas gaat wel aan het einde van het seizoen naar de stomerij. Mijn beddegoed was ik ook wekelijks en hoezen op de bank hebben we niet maar de kussentjes was ik wel regelmatig vooral nu met 2 kleinekinderen vind ik dat fris.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Beddengoed ja maar ook echt je dekbedden en kussens?

4. soeee

soeee Niet meer actief

Wow wat was jij veel/vaak. De winterjas van vriend en mij zo'n 1 a 2 keer per jaar. Die van onze dochter van 2 wel wat vaker omdat die sneller vies wordt :)

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik was ze voor ze de kast in gaan en als ze er weer uit komen. En tussendoor alleen als ze echt vies zijn.

6. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wow man. Heb je te veel tijd ofzo?

Hier in huis geen jassen die gewassen kunnen worden dus dan is het een keer naar de stomerij. Maar alleen als het echt nodig is. En dat is zelden. Kinderjassen gaan als ze vies zijn.

Gordijnen was ik zelden. Rolgordijnen dus dat gaat alvast niet en de inbetweens die we verder hebben heb ik ook nog niet van de rail af gehad.

7. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol

Nee ik heb regelmatig een nieuw kussen omdat dat voor mij beter is voor mijn astma. Daarnaast hebben wij ook van die antistof hoezen voor de kussens en het dekbed.

8. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wow... 2-3 nieuwe (en dus dure, schrijf je) winterjassen per jaar? :$ Ik heb 1 winterjas en daar doe ik rustig 4 jaar mee. Ik moet nu wel een nieuwe winterjas kopen, omdat deze me veel te groot is geworden. Ik koop mijn winterjas altijd in de sale en ga er al helemaal geen fortuin aan uitgeven.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn jas was ik bijna nooit, die van mn man als hij uit is geweest of vies is van het werk ( hij heeft 3 jassen ) van de kinderen zo nodig, de jongste geeft veel over, de oudste speelt veel buiten. Maar ik heb geen vast ritme voor jassen, gordijnen, dekbedden... Alles indien nodig of 2x per jaar.

10. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

jassen: 1x voor seizoen en 1x na seizoen
    gordijnen: 1 keer per jaar
    dekbedden: voor en na het seizoen. winterdekbed moet helaas gestoomd dus peperduur.
    kussenhoezen: 1x in de paar maanden.
    beddengoed: 1x in 14 dagen. kussenslopen elke week en die van mijn man 2x per week.

11. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Om de week

12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Jij wast wel heel veel zeg. Alhoewel ik 1x per 2 maanden voor jassen niet extreem vind, de rest wel. Ik was de winterjassen wanneer ik denk dat het nodig is, dat zal zo'n 1 tot maximaal 2 keer per winter zijn. En dan aan het eind van de winter voor ze de kast in gaan. Jassen van de kinderen misschien een keer vaker omdat ze vies zijn door het spelen. De jas van mijn man durf ik niet zelf te wassen dus die gaat alleen aan het eind van de winter naar de stomerij.

Vitrages was ik 1x per jaar en dan nat weer voor de ramen dus dat is makkelijk. Overgordijnen minder vaak, alhoewel 1x per jaar misschien beter zou zijn want wij roken dan wel niet, maar als je in de winter regelmatig kaarsjes brandt dan worden ze daar wel wat vies van. Maar de overgordijnen moet ik strijken, dus dat doe ik echt zo min mogelijk. Dekbedden denk ik zo eens in de 2 jaar naar de stomerij voordat ik ze opberg na het omwisselen (4-seizoenen dekbed).

Waar ik mij overigens over verbaas is dat ik ook heel veel dames voorbij zie komen die een jas aan het eind en het begin van het seizoen wassen. Waarom moet je een jas aan het begin van het seizoen wassen als je die aan het eind van het seizoen schoon hebt opgeborgen? Dat snap ik dus echt niet. Ik berg ze schoon op en pak ze dus aan het begin van het seizoen schoon uit de kast.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn oudste had de hobby om telkens als hij buikgriep had over mijn winterjas heen te spugen. Dus de eerste 3 jaar van zijn leven waste ik mijn winterjas ook wel maandelijks of zo. Gelukkig heeft de jongste andere hobby's en heb ik mijn huidige jas nog niet hoeven wassen.
    Die van mijn man laatst voor het eerst. Van de kinderen wel wat vaker. De oudste kauwt soms op zijn jas, dat gaat stinken en de jongste duikt overal in, dus dat is ook wat vaker nodig. Maar ik zou niet durven zeggen hoe vaak.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.134
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Winterjas gewoon na afloop Vd winter of als ze stervensgoor zijn.

Gordijnen 1 keer per jaar, voor de zomer begint.

Kussentjes van de bank 1 keer per twee weken. Gewoon van die kussensloopjes. Onze honden liggen wel eens op de bank en die kussens worden dan vrij snel voor.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nooit :D haha

16. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik voor de winter, net voor je ze weer nodig hebt, en aan het eind van de winter net voor ze de kast weer in gaan. Dus 2 keer per jaar
    datzelfde met de zomerjassen tenzij ze naar zweet gaan ruiken.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Eind van de winter, voor ze de kast weer ingaan. Verder was ik die van de kinderen tussendoor nog een keer of twee, drie extra, omdat die makkelijker vies worden.

18. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Normaal gesproken 1 keer per seizoen maar mijn dochter komt elke keer zo vies thuis van school dat ik het maar 1 keer per maand moet gaan doen.

19. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Winterjassen voor en na de winter. En mijn jas tussendoor vaak nog wel een keer of 2/3. Hij is licht van kleur en daardoor vallen vlekken etc snel op. En bijv. Met oud en nieuw dan ruikt hij de volgende dag naar vuurwerk en dan was ik hem ook! Of als ik ergens ben geweest waar veel gerookt werd.

20. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Gordijnen hebben ik nog nooit gewassen hahaha oh wat erg. Doen jullie die in de wasmachine? En die haakjes dan?

Deel Deze Pagina