Winterjassen was ik hooguit 1x per jaar, na afloop van de winter. Kinderjassen soms iets vaker als ze erg vies worden tussendoor. Mijn eigen jas moet naar de stomerij, dus dat is al helemaal veel gedoe. Vitrages hooguit 1x per jaar, vrees ik. Gordijnen heb ik niet. Kussentjes van de bank elke maand of zo, als ze vies zijn.
Van onze dochter 2 keer per jaar ( begin en eind seizoen) Van onze zoon ongeveer 4 keer in het seizoen...soms vaker...hij wordt iets viezer omdat hij veel buiten speelt. Van mijn man en mij ook 2 keer begin seizoen en eind... Gordijnen bijna nooit
Toevallig vandaag gordijnen-wasdag. Eerste keer in 3.5 jaar... Wij roken niet in huis. Dus echt vies zullen ze niet zijn.. Maar ik zie nu echt wel verschil met de nog niet gewassen gordijnen. De gewassen zijn weer lekker wit. En de ongewassen neigen meer naar beige... Haakjes eraf, de bovenkant waar je de haakjes in zet, bind ik in een washandje met een elastiekje erom, kort programma, 30 graden, en nat weer ophangen. Kleine moeite... Succes!
Gordijnen eigenlijk te weinig trouwens haha meestal na het gourmet seizoen wel, dus tijdens de voorjaars schoonmaak. nu zijn ze ook erg stoffig door de verbouwing, maar wil ik ze nog niet wassen omdat we nog steeds bezig zijn met zagen en schuren ed.
Om de week doe ik de jassen van de kinderen die ze bij hun vader hebben wassen. Mijn jassen alleen als ze vies zijn en dat is van de jongste iets meer als van de rest.
Ik breng mijn winterjas 1x per 3 maanden naar de stomerij. De gordijnen was ik denk ik 1x per half jaar of ze moeten eerder vies zijn. We roken niet (binnen), hebben geen huisdieren en over het algemeen blijft zoonlief met zijn pasta handen van de gordijnen.
Ik heb mijn gordijnen nog nooit gewassen *bloos*. De kinderjassen ongeveer 2 keer per seizoen en voor ze de kast weer ingaan aan het einde van het seizoen. Mijn jas laat ik 1 keer per seizoen stomen, misschien 2 keer.
Winterjassen gaan hier 1x/jaar naar de stomerij, zodra de winter voorbij is. Jas van dl misschien 2x/jaar, maar die neem ik wel regelmatig af (met een heel erg verdund sopje), om vlekken e.d. te verwijderen. Vitrage 1x/jaar en gordijnen 1x/2 jaar (die stofzuig ik wel af en toe).
De jassen was ik alleen als ze vies zijn of stinken. Vitrage 1 x in de zoveel jaren haha We roken niet dus waarom wassen denk ik dan maar.
Gordijnen heb ik al 2 jaar niet gewassen. Als ik ze was, doe ik de bovenkant met de haakjes bij elkaar in een sok met de elastiek er omheen. Niet te wild centrifugeren en dan meteen weer (nat) ophangen.
Gordijnen was ik niet, winterjassen van onszelf zelden, winterjassen van de kids wel regelmatig. Ze hebben allebei een mooie jas en een buitenspeel-jas. Die buitenspeel-jas wordt om de week gewassen, dat is dan ook hard nodig. De mooie jas was ik alleen als het echt nodig is. Wat dit jaar de mooie jas is, is volgend jaar vaak de buitenspeeljas.
Onze gordijnen heb ik nog nooit gewassen. Hangen er nu 5 jaar. We gaan binnenkort verhuizen, dus misschien dat ik het dan doe.. Maar eigenlijk heb ik daar totaal geen zin in.. Er wordt niet in huis gerookt dus daar hoef ik het niet voor te doen. De jassen van de kinderen was ik als ze vies zijn, ze vegen wel eens snottebellen aan de mouwen of morsen met een ijsje ofzo. Maar niet omdat het volgens een schema weer tijd is. Jas van mezelf en mijn man was ik eerlijk gezegd niet. Als er een vlek op zit poets ik dat eraf met een sopje