Ik ben een luie huisvrouw. Daarom heb ik 6 dekentjes, deze gebruik ik maximaal een week ivm huisdieren. Als ik aan mijn laatste dekentje bezig ben gaan ze in de was.
Euhhhh ik was hem als hij niet meer lekker ruikt. Dat zal ongeveer neerkomen op 1* per 3 a 4 weken. Overdag ligt hij in de kast, gebruik hem savonds een uurtje of 2.
Plastic, maar die haal ik er inderdaad elke keer af. Is zo gedaan. Klopt dat is één van de redenen. En ik heb nog best wel hele erge huisstofmijt allergie. We hebben ook geen kleed, tapijt en vooral geen gordijnen in de slaapkamer om die reden.
Als'ie stinkt... maar dan wel pas na een paar keer "gatver, vergeten te wassen" En je badjas dan? Dat vroeg ik me dus ook laatst af. Hoevaak moet je dat ding eigenlijk wassen.
Hier gebruiken we het dekentje alleen als er iemand ziek is. Het was-probleem lost zich vanzelf op dan als er een kind over het dekentje heen spuugt
Ik wilde alleen maar weten hoe vaak jullie die dekentje wassen en nu heb ik er meteen twee problemen bij... gordijnen en kussenhoesjes.
oh scoor ik beter met mn half jaar, maar ik heb, zonder dollen, 5 keuze opties dus tis meer voor t stof. De hydrofiel xl waar mn dochter aan verslaafd is gaat wel heel vaak. Die wissel ik stiekum om (heb er 2 van)
Soms de katten? Zomer en winter heb ik gezeur met die twee rooie heren hier...komen zemelen omdat t "tijd is".
1x per maand denk ik. Ik ben de enige die hem gebruikt en als ik hem niet gebruik word hij opgeborgen. Echt vies is hij dus nooit.
Of gewoon van schoonhouden? Ik vind gordijnen wassen ook helemaal geen gedoe. Ik heb er met ringen dus die haal je er in een wip op en af.
Haha nou ik wel. Duurde een halve dag totdat ze eindelijk goed hingen (die gordijnrails als in NL heb ik hier nog nooit gezien helaas). Maar ik stofzuig en stoom ze wel regelmatig.
Ik heb de dekentjes gisteravond meteen in de was gedaan Overigens heb ik in je topic geleerd dat de meeste mensen die sierdekens veel intensiever gebruiken dan wij. Hier liggen ze vooral voor de sier (in een mand), ik heb er 2 en ze pasten mooi bij de bank. Echt onder liggen doen we niet vaak. Ot: om je vooruit te helpen: gordijnen en kussentjes doe ik ook 3-4x per jaar. Dit soort dingen zijn 1 van de redenen dat wij geen huisdieren hebben en niemand binnen mag lopen met schoenen aan.
mijn katten en honden liggen samen met mij er altijd onder ik heb dan ook een flinke verzameling. Elke paar dagen wissel ik m om. Zonder huisdieren deed ik m elke 2 weken wassen samen met de kussens.
Vergeet de ochtendjas niet die zag ik net een paar reacties hierboven staan. De jongste heeft gordijnen en die zijn vorig jaar voor t laatst gewassen. Ze hangen en de enige die eraan zit ben ik of mn man. Is echt zo’n ding dat ik gewoon vergeet. Kussentjes was ik als er op geknoeid is, en dan doe ik ze meteen allemaal voor het gemak. Kan dus elke week zijn, kan ook 1x per jaar zijn. Zelfde met de dekens, als ze vies zijn gaan ze uiteraard in de was. Degene die mn oudste gebruikt gaat vaker omdat ze die regelmatig over de grond heen mee sleept. De jongste legt m over d’r kussen in bed, dus die gaat elke week mee als ik d’r bed afhaal, ze kan nogal kwijlen. Huisdieren hebben we wel, maar die maken geen gebruik van onze dekens/kussens.
Dekentjes zijn al maanden niet gebruikt, afgelopen weekend gewassen en de kinderen hebben ze gisteren voor het eerst weer gebruikt. Ik gooi ze bij de wasjes voor het beddengoed, dus 1x per week. Als ze vies zijn dan was ik ze wel vaker.
Uhhhh nooit Hij ligt in de kast en als ik het koud heb pak ik hem... dus tenzij in knoei gaat hij eigenlijk nooit in de wasmachine.
Deze ook hoor alleen in de avond gebruik ik hem nu het kouder word ( lees mijn man zit zonder het ligt aan mij) Sla hem wel buiten uit of lucht hem.
N.a.v. dit topic gooi ik hem straks in de was samen met de kussen hoezen kan dat voorlopig van m'n lijstje af (waar het al niet opstond )
Wij hebben alleen beneden vitrage ivm allergieën. Maar die stoom ik regelmatig, want het is een pokkeklus om ze eraf te krijgen. Kussenhoesjes doe ik als ik de bankhoes ook was, 1x per 3 maanden ofzo.