Hoe vaak wassen jullie het dekentje op de bank?

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 21 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.473
    113
    Je had je de moeite kunnen besparen. Het is allang weer duidelijk. Laat maar gewoon zitten.

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Ach we weten toch allemaal hoe ze kan reageren.

Hier zit de chocopasta niet alleen in een dekentje, maar ook in de kleding en in het haar. Brr.:roflmao: Lang leven kinderen en vooral wasmachines.

Wellesnietes, Kukido en suus1983 vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.473
    113
    Hahaha, nou dat dus en precies, daarom was ik vaak.

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Moet je eens spaghetti met pesto en kip maken, dan zet je de kinderen gewoon met kleding en al onder de douche of je doet ze in de wasmachine. :roflmao:

suus1983 vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.473
    113
    Hahaha mijn jongste kroop er laatst in, hij wilde laten zien dat het wel pastte. Zet ik hem volgende keer wel aan.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Sorry, even totaal off-topic, maar als ik dit soort reacties lees komt de juf in mij echt naar boven.
    Het kan zijn dat iemand in je allergie zit. Maar je kunt nog altijd zelf kiezen om je ergens iets van aan te trekken of niet. Val je er nu serieus over omdat iemand "brrr" zegt? Of gaat het je om de persoon die het zegt? Een paar posts erboven zit ik me nog af te vragen of ik nu de viespeuk ben omdat ik het dekentje zelden was, of dat anderen de viespeuken zijn omdat ze hun dekentje vies laten worden. Ik noemde mensen viespeuken hè, dat was letterlijk de manier waarop ik het schreef. En 0,0 reactie. Dan zegt even verderop iemand "brrr" en dan komen er dit soort reacties op?
    Volgens mij heeft het dan niks meer te maken met WAT er gezegd wordt maar met WIE het zegt. En ben je dus echt heel erg op een bepaalde persoon aan het letten. Iemand die kennelijk al in je allergie zit en waarbij je dus bij elk kleinigheidje jezelf zit te bevestigen: "Zie je wel, zij weer". En als je dat nu alleen in je hoofd doet, dan heb je alleen jezelf ermee dat je je weer zit te ergeren. Maar ik zie regelmatig op het forum voorbij komen dat dit dan lekker even online geventileerd moet worden en dat anderen het dan ook nog eens heerlijk gaan zitten bevestigen. En aangezien het dan vrijwel altijd over dezelfde persoon gaat, vind ik dat vrij dicht tegen pesten aanzitten. Echt van dat meidenvenijn. "Ik vind jou stom en dat zul je weten ook." Lekker van die steken onder water of iemand echt op de persoon aanvallen. Het gaat daarmee al lang niet meer over je dekentje.

En ik zit het hier niet op te nemen voor een vriendinnetje. Sterker nog; tuc en ik zijn het zo zelden met elkaar eens dat het ons allebei opvalt als het een keer wel gebeurt. We kunnen ook flink met elkaar botsen en vrij stevig discussiëren. Maar dan wel op de inhoud. Maar wat sommige mensen hier doen is echt constant op tuc letten en àlles wat ze niet bevalt benoemen. Misschien moet je dan wat vaker bij jezelf afvragen... zou ik hier ook zo op gereageerd hebben als iemand anders het had gezegd? Als een ander het zou mogen zeggen, hoe je er dus ook geen venijnige reactie op te schrijven als door tuc geschreven is. En als je wil reageren, heb het dan alsjeblieft over de inhoud en niet over "jij ook altijd" en "we weten toch hoe ze..."

Nougat, Marsepein, Cin85 en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.473
    113
    Het is wel grappig dat je dit zegt. Want ik zei hetzelfde over @tuc een tijd terug. Heb het toen ook voor haar opgenomen, want ik houd niet van kliekjes gedrag. Maar dat is hier dus niet het geval, wat wel het geval is, is dat ik persoonlijk dus helemaal klaar ben met de toon van haar reacties en ja, misschien reageerde ik in dit geval overdreven op brr. Zal door een opeenstapeling van irritaties komen.

Verder was het idd misschien een tikje kinderachtig.

tuc vindt dit leuk.
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het wel tof dat je toegeeft dat het een tikje kinderachtig was. En dat je je ook realiseert dat het door een opeenstapeling van irritaties komt. Vaak is dat natuurlijk zo bij dit soort dingen. Maar het is juist dan denk ik de kunst om er je schouders over op te halen.

suus1983 vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het wel lief dat je hierop reageert.

tupp vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.473
    113
    Klopt. Dat was ook het beste geweest denk ik, maar soms kan ik even niet meer op mijn vingers blijven zitten zeg maar, al was dat ongetwijfeld de meest verstandige optie geweest.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik was mijn gordijnen nooit :oops:

Wellesnietes en tuc vinden dit leuk.
  12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Ik ben al maanden bijna niet actief op dit forum en ik open een keer een topic en hup de gene die inderdaad zoals @suus1983 zegt door een opeenstapeling van irritaties reageert weer eens op een bepaalde manier.

Ja inderdaad misschien kinderachtig van mij. Misschien kan @tuc zichzelf ook eens achter de oren krabben waarom dit telkens gebeurd net als wij. :thumup:

suus1983 vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb er 1 bij de achterdeur hangen waar per dag meerdere keren een kind of 6 langslopen, bv als ze net in de modderkeuken gespeeld hebben:|: you get the picture.

citroenrasp en Fuddey vinden dit leuk.
  14. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik was het hier eigenlijk als het nodig is. Niet precies om de zoveel dagen want dat houd ik nooit vol haha. De kinderen en gastkinderen liggen er graag onder. Eten doen we niet op de bank. Hooguit een keer chips. Daar word het niet vies van. Soms was ik 2 x in de week de dekens uit, keer erna zit er 3 weken tussen.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.649
    22.086
    113
    Wij eten ook geen maaltijden op de bank, we hebben niet voor niets een eettafel en wil gewoon mijn bank netjes houden.
    (En ik weet dat dat niet gaat gebeuren wanneer m'n kinderen op de bank eten, heb het overigens niet over een keer een koekje oid.) En als mijn schoonmoeder hier eet, dan eten we (op z'n Arabisch) op de vloer omdat zij stoelen en banken niet lekker vindt zitten.

tuc vindt dit leuk.
  16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Het dekentje gaat elke keer de was in als de vogel hem weer heeft vol gescheten. Die vliegt vaak los en dan ligt de deken over de bank om de bank schoon te houden (want die past zo moeilijk in de wasmachine)

17. Neilia

Neilia Niet meer actief

ieuwl :roflmao:
    Bekijk bijlage 666372

NiVa0230, femkes, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.037
    113
    Overijssel
    Nou,dan heb je mijn man en kind nog nooit chips zien eten...:| Daarom leg ik een dekentje op de bank waar ze op kunnen zitten.:roflmao:
    En nog door het hele huis minuscule stukjes naturel chips... Heb een stel varkens in huis :mad:

tuc vindt dit leuk.
  19. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
  20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.371
    28.647
    113
    Ik heb geen dekentje op de bank :cool:

Mijn badjas was ik om de 2 weken (zoiets)
    Mijn kussentjes 1x in het jaar denk ik?
    Gordijnen nooit.

Ben ik nu helemaal bij? Gaan we ook topics openen over wc's, vloeren en badkamers? :D Oh! En hoeveel wasjes we draaien? Altijd interessante en nuttige discussies! :D

MinnieMouse94 en Wellesnietes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina