Justin word eigenlijk nog standaart wel 1x wakker s avonds of s nachts.. We krijgen er dan ook geen zinnig woord uit wat er is.. hij huilt gewoon. Of we nu troosten of niet, t maakt niet uit. Dus na getroost te hebben, is het soms weer goed, maar soms ook niet. Dan laat ik hem maar even uithuilen.. weet ook niet goed wat ik er mee moet. Hebben meer kids van 3 a 3,5 jaar dit?
Nathan is 2.5 en die wordt ook regelmatig 's nachts wakker. Ik ga er dan gewoon uit, hem troosten, en dan slaapt hij weer verder. Maar het gaat met fases. Soms slaapt hij 2 maanden lang gewoon door zonder problemen, en de laatste paar weken is het standaard 1 x per nacht wakker.
mijn mannetje is 3,5 jaar en die word wel vaker dan 1x wakker in de nacht. Soms roept ie om mama, kom ik bij hem zit ie rechtop in bed, maar is er geen contact met hem te maken, en valt zo weer in slaap. Of hij word huilend wakker en wil een kusje en knuffel van mama, en slaapt dan weer verder. Het is iets van de laatste maanden. De ene nacht is het erger dan de andere nacht hoor, maar zowiezo 1x in de nacht mama, en soms meerdere keren. Vind het niet altijd even erg hoor, als ie wil knuffelen mag ie me altijd wakker voor maken, maar soms ben ik bekaf en dan heb ik zoiets van slaap alsjeblieft!!
Mijn oudste is 3,5 jaar en wordt meerdere keren per nacht wakker. Meestal is hij even overstuur omdat hij gedroomd heeft of zoiets. Wel vermoeiend soms, maar het zal wel een fase zijn.
De mijne is dan pas 2,5 maar ik moet gelukkig aangeven: 0 keer. Zodra hij om 20 u in bed ligt slaapt hij ook aan 1 stuk de klok rond... Dat is ter compensatie van zijn eerste levensjaar waarin hij overdag geen oog dicht deed hihi.
Hier wel iets jonger dan wat je vraagt, namelijk 2.5 jaar. Maar Ruben word zo een 2/3 keer per week snachts nog wel wakker, krijgt dan een lekker flesje melk (gut wat heb ik soms een heimwee naar de bv haha) en gaat dan gewoon weer slapen. Soms bij ons in bed maar over het algemeen in zijn eigen bedje. Meer dan 1x per nacht is het overigens eigenlijk nooit . Bij Malou was dit hetzelfde, maar sinds een week of 2 komt ze snachts niet meer voor een voeding . Oke het kan nog komen natuurlijk, maar voor nu is het in ieder geval gewoon ineens voorbij . Liefs, Hanneke!
Iris is 2...wordt eigenlijk nooit wakker snachts. Alleen voordat ze ziek wordt en als ze ziek is; hierdoor weten we dat t eraan komt...
Hier wordt ze nooit wakker ook niet als ze ziek is of zo. Ze heeft wel een paar maanden terug 2 keer achter elkaar dat ze rond 23 uur wakker werd van waarschijnlijk een nachtmerrie. Maar anders is het van 19 t/m 7 aan 1 stuk door. En mocht ze wakker worden dan valt ze zelf in slaap want ik hoor haar iig nooit.
Hier wordt ze ook vaak wel 1 tot 3 keer wakker. Naja, vaak wordt ze ook niet wakker maar ligt ze te gillen in haar slaap, dingen als 'zelf doen!' en 'kan niet!, lukt niet!' Dan ligt ze te dromen en ga ik er even heen om haar gerust te stellen. Maar sinds een week of twee komt ze bij mij in bed liggen als ze wakker word en slaapt dan lekker verder bij mij in bed.
Esmee is een erg onrustige slaapster. nu gaat het de laatste tijd goed en word ze niet wakker maar het kan soms ook wel 1 a2 x per nacht zijn dan is ze vaak wat kwijt (hondje bijv) en als ze weer erg droomt kan je er wel tig keer uit.
Mijn jochie wordt ook niet vaak wakker 's nachts. Ik kan ook gerust de was even opruimen in het schemerlicht. Alleen af en toe heeft hij last van hoesten, en dan zijn we een paar nachten om de 2a3 uur wakker..
Joris wordt ook altijd minstens 1 keer huilend wakker. Ook dan vaak geen land mee te bezeilen dan. Hij wilt niet getroost worden maar als ik dan weg wil lopen uit zijn kamer gaat het van kwaad naar erger... Ik laat hem tegenwoordig ook gewoon huilen, hij valt dan meestal binnen 5 minuten in slaap. Zo niet, dan ga ik pas naar hem toe...
Mijn zoon hoor ik nooit 's nachts tenzij hij ziek is of het heel warm heeft. Gisternacht had hij liggen overgeven en heeft niks laten horen... dus haal hem de volgende ochtend uit bed en de hele boel stonk en mijn zoon zat er onder... Bah. Meteen zoon in bad gedaan en hele bed verschoond e.d. Ik zei al tegen mijn zoon "geef dan even geluid 's nachts dan weet mama wat er aan de hand is"
Nooit! vanaf dat de nachtvoedingen met 5 weken klaar waren kunnen we het op 1 hand tellen dat we haar `s nachts hebben gehoord. Heerlijk!
0x, heeeeeel soms heeft ze een droom of s avonds of 's nachts. dan even naar haar toe, haal haar op schoot met doekjes en even knuffelen. duurt paar minuten (is ook wel ff lekker ) en dan weer terug onder de dekens, dat wil ze zelf.
Dat horen wij hier ook regelmatig een keertje snachts, maar dat roepen ze gewoon in hun slaap. Als we er dan heen gaan slapen ze dus ook gewoon nog. Hier worden ze overigens niet huilend wakker, hier worden ze gewoon wakker en roepen dan om ons.
met alle twee jongens nooit, dan is er wat b.v speenkwijt, gepoept of iets dergelijks gebeurd denk ik 1x per 3a4 weken of zo ze sliepen vrijwel direct door (eerst in de eerste paar dagen wakker maken voor de voeding ivm lage suikerspiegel, of ze werdenn zelf wakker om een uur of 5) en daarna nooit weer gehoord
Hier ook nog gemiddeld 3/4x eruit 's nachts voor mijn zoon. Hij is dan ook een hele slechte slaper! Moet zeggen dat ik merk dat het wel met periodes is... Alleen duren de slecht-slaap-periodes veeeeeeel langer dan de periodes dat hij goed slaapt
Hier een meisje van 4 jaar die sinds vorig jaar zomer ineens zeer slecht slaapt. Het begon met plassen het 's nachts, dat overging in poepen en daarna spugen. Ik kon er echt 10 keer per nacht uit. Nu is dit weer wat afgezwakt. We zijn nu bezig met een opvoedondersteuner ivm gedrag overdag en slapen 's nachts. De nachten gingen iets beter. Inslapen was geen probleem. Nu is ze in de vakantie 1 week bij haar vader geweest en nu is het erger terug als dat het was. Ze word panisch, hysterisch als ik de kamer uit ga. Ik krijg haar niet rustig en als ze rustig is begint ze weer als ik de maker weer uit ga. Dit duurt zo'n half uur. Daarna word ze nog maar 1 keer gemiddeld per nacht wakker. We gebruiken wel sinds 2 weken Sleepzzz. Maandag 31 mei komt het team integrale vroeghulp om wat testjes met haar te doen. Ik ben eens benieuwd wat daar uitkomt en of zij nog aanknopingspunten hebben om haar weer heerlijk te laten slapen.
1 keer per nacht wordt hier op mama of papa geroepen,dan is ze haar knuffel "kwijt" in het donker (meestal heeft ze haar knuffel dan in haar handje..... hahahaha!).