Hallo Dames, Hoe vaak wordt bij jullie het bloed getest op ziektes (bijvoorbeeld toxoplasmose, diabetes etc.)? Bij mij is is er helemaal aan het begin van mijn zwangerschap via de huisarts mijn bloed getest. Ik had ergens gelezen dat ze dit 3x doen tijdens je zwangerschap, klopt dit?
ik heb het nu al zoooo vaak gehad, niet bijgehouden, ligt aan je situatie, bij een gezonde zwangerschap over het algemeen 1 keer volgens mij en vaker als er een vermoeden van bv diabetes is.
bij mij 1x en ter plaatse nog 1 of 2 keer is m'n hb getest, maar dat doen ze bij ons gewoon door middel van een vingerprik en dan met een klein apparaatje. Het was ook meer voor mijn eigen geruststelling, erg lief dat ze daarin meeging door het nog even te checken.
bij mij bij +/- 12 weken de standaard bloedtest bij 30 weken is mijn hb getest en nu met 33 weken ben ik getest op zwangerschapssuiker omdat ik vocht vasthoud en te veel drink.... (anders was dit niet automatisch getest)
Hoi, Ik heb tot nu toe met 11 weken een uitgebreid onderzoek gehad. Nu moet ik zo snel mogelijk weer bloed gaan prikken vanwege een anti-stof die ik in mijn bloed heb. Het aantal keren dat je moet prikken hangt denk ik dus ook sterk af van de eerdere uitslagen en hoe het tijdens je zwangerschap gaat met je ijzer en suiker gehalte. Groetjes, Krissa
Bij mijn 1e heb ik alleen maar bij 11 weken bloed laten prikken. Ze zullen wel vaker controleren als ze denken dat dit nodig is!