Hoe vaak wordt jouw afval opgehaald?

Discussion in 'De lounge' started by Yeuu, Jul 17, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    GFT 1x per 2 weken
    Rest 1x per 2 weken
    Papier 1x per 4 weken
    Plastic 1x per 2 weken

Plastic is inderdaad heel veel. Soms hebben we wel 7 zakken aan de weg. De restafval gaat hier zo'n 1x in de 6 weken aan de weg. Wij betalen deze per leging. Hij gaat echt niet eerder dan dat hij helemaal vol is. Blik en glas brengen we zelf weg. Er blijft simpelweg niet heel veel over voor de rest container. Bij ons zou de GFT wel vaker mogen. We hebben een grote tuin :)

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Restafval 1 x per 3 weken, maar door goed te scheiden, voornamelijk plastic zouden wij ook 1 x per 3 maanden wel redden. Dat doen we niet ivm evt geur overlast uit de kliko, maar qua hoeveelheid zouden we dat makkelijk redden.

3. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    We scheiden, gft, plastic/blik, papier en glas. We hebben containers hiervoor, gft komt wekelijks, papier en plastic iedere 3 weken. restafval is een ondergrondse container. Glas gaat naar de glasbak.
    We hebben in de keuken een soort vuilscheidingsstation, meerdere vuilnisbakken voor het verschillende afval.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Bij erg warm weer is 4 weken toch veel te lang?

Gatver

Hier 2 weken en dat vind ik eigenlijk al te weinig. Niet eens omdat het perse te vol zit ( met 4 personen wel aardig tot de rand) maar zo lang ligt het dus ook te rotten.

5. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    De groencontainer elke week.
    Plastic afval elke 2 weken
    Papier iedere eerste vrijdag van de maand
    Voor het restafval moeten wij speciale zakken kopen en deze worden 1 x per maand opgehaald. Ik woon hier nu 2 jaar en heb er nog geen 10 aan de weg gehad. Wij hebben heel weinig restafval.
    Luierzakken moeten we naar een speciale container brengen op de stort of bij de basisschool.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    GFT elke twee weken
    Oud papier 1x p maand
    Verpakkingen en plastic 1x per maand
    Batterijen, glas en restafval: zelf weg brengen

We scheiden super netjes en brengen ongeveer eens per 3 weken een 30 liter zak restafval weg.

7. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Eens per 2 weken. En dan zit ie stamp vol, en soms hebben we teveel afval en mogen we dat bij onze buurvrouw in de container doen.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Zowel gft als plastic worden hier eens in de 2 weken geleegd.
    Restafval gaat hier in zo'n ondergrondse stortcontainer, zodra die voor driekwart vol is gaat er een seintje naar het afvalverwerkingsbedrijf en komen die de container legen.

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Zolang de gft maar eens per 2 weken geleegd wordt gaat er bij ons alleen tuinafval in. De maden nemen je kliko over!
    Wij moeten het restafval wegbrengen en scheiden het glas, papier en plastic wel. Het restafval en gft is een 20 liter zak per week plus een zakje met luierbroekjes en badkamerafval.

10. Salentein

Salentein Niet meer actief

Wij hebben:

Karton: 1x per 2 weken (krat in trapkast en grote dozen buiten naast de containers, ene keer veel als ik veel geshopt heb haha andere keer weinig)
    GFT: in de winter 1x per twee weken in de zomer elke week. Klein bakje in gootsteen kast staan die we savonds legen in de GFT container)
    PMD: 1x per 2 weken en dan hebben we een grote Brabantia en die gaat als hij vol is in de kliko die we er voor hebben staan.
    Restafval: dat is ook een Brabantia en de zak bewaren we in de schuur en moeten we zelf naar de container brengen. We hebben 1x per twee weken een zak En elke week wel een zak(je) luiers.
    Glas: verzamel ik in een krat en breng ik zelf naar glasbak

11. duitshollandsmeisje

Sep 18, 2018
    5,597
    7,396
    113
    Female
    Kokkin
    Duitsland
    Papier brengen we zelf weg.

Rest komt eens per 2 weken, is erg lastig want we hebben maar 1,5 vuilnisbak voor 9 huishoudens en die zijn altijd RAMVOL na 2 weken.. elke week moet iemand anders het vuilnis aan de straat zetten en heel soms word dat wel eens vergeten door de desbetreffende persoon en dat is dan VRESELIJK irritant omdat je dan NOG 2 weken met 2 volle bak zit en er kan niks meer bij :(

Bio komt eens per 2 weken, is prima te doen

Plastic komt ook eens per 2 weken (hebben we gele zakken voor in Duitsland, al het plastic in die gele zakken en die worden dan aan de straat gezet)

12. Melief

Melief Niet meer actief

Papier elke 4 of 6 weken
    Gft elke 2 weken maar hier doe ik alleen tuinafval in ivm maden.

Voor restafval een ondergrondse en daarvan gooien we elke avond de vuilniszak weg (ivm stinken, we hebben geen luieremmer dus de luiers gaan daar in)
    Verder probeer ik heel hard om plastic te scheiden maar ik ben er erg slecht in.

13. Yelly

Yelly Bekend lid

Jun 26, 2019
    647
    575
    93
    We zijn met 5 personen.
    1 grijze container per 4 weken
    1 oranje container voor plastic etc per 4 weken
    1 groene container per 2 weken
    Oud papier ook elke 2 weken

Wij scheiden afval bewust en tamelijk consequent en ik let er bij voorbaat op bij aankoop. Dus we komen altijd uit.

14. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

Jun 22, 2018
    3,695
    4,231
    113
    Female
    Alles 1x per 3 weken. Veel te weinig. Vooral groen lopen de maden eruit bah. Een biozak helpt niet want die is dan al opgelost. Papier wordt niet meer opgehaald.

15. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wij scheiden hier heel trouw ons afval.ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen dat niet doen....

Gft elke 2 weken

Rest in ondergrondse is nog 1x per 6 weken een komo zak

Papier elke 4 weken

PMD in ondergrondse

Batterijen en lampen bij supermarkt

Glas in glasbak

Frituurolie in gele kliko bij de supermarkt

Luiers mogen hier tot volgend jaar bij het gft.
    Dus de jongste is hopelijk volgend jaar dag zindelijk...

Electronisch apparatuur schroef ik zelf uit elkaar, haal alle snoeren en metalen delen eruit en rest gaat weg.
    Het open schroeven is meer een hobby van me. Ik vind het leuk om iets uit elkaar te schroeven.
    Oud ijzer gaat naar oud ijzerboer
    Kabels gaan naar vriendin die dat verkoopt aan ijzerboer. Overig materiaal doet ze niet meer.

Blikjes verzamel ik voor een hondenopvang in balkbrug

Metalen doppen voor een nieuwe elektrische rolstoel voor een kind

Plastic doppen voor blindengeleidehond

16. koek

koek Actief lid

Mar 23, 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    rest 1x per 4 weken
    gft, in de zomer elke week
    pastic 1x in de twee weken
    papier 1x in de twee weken.
    Voor alles hebben wij een kliko. Redden het ook prima als we goed scheiden. Hebben ook kippen dat scheelt veel gft afval ;) alhoewel, hun hok schoonmaken ook weer in de gft beland.
    Veel Hedra en Lavendel in de tuin, daarvan wat in de gft kliko, en geen maden meer!

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Gft 1x per 2 weken
    Papier en pmd 1x per maand
    Rest moeten we zelf wegbrengen

18. Jet2018

Jet2018 Niet meer actief

GFT en restafval om de week, maar ik bied ze maar eens per maand aan. Heb van elk twee dus als er één toch vol is, heb ik altijd een reservecontainer.

Voorheen had ik elke twee weken twee grijze bakken aan de straat, maar sinds we wasbare luiers gebruiken ben ik ook veel bewuster afval gaan scheiden. Al het GFT afval komt in een 20L bakje op mijn aanrecht, twee keer per week leeg ik die (bio zakje erin). Glas gooide ik voorheen ook in rest, nu niet meer.

Papier wordt elke maand geleegd, die is ook altijd vol. Voorheen gingen de doosjes van thee etc ook nog wel in de vuilnisbak maar nu nooit meer. Voel me al schuldig als ik een boodschappenlijstje in de afvalbak gooi :rolleyes:

Heb eigenlijk alleen nog maar plastic in de grijze bak.

Plastic flesjes en frisdrank blikjes worden hier ingeleverd (statiegeld) door onze oudste, dus ook die komen niet meer in de container.

En qua melktankjes, die spaar ik op om een iglo te bouwen :roflmao:

View attachment 622462

cowgirl80 and Zara75 like this.
  19. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

Aug 7, 2018
    4,572
    4,043
    113
    Female
    Hier 1 keer per 2 weken, maar zetten hem maar eens per maand aan straat.

Bij ons scheiden we oud papier, gft, plastic en rest. Plastic scheelt heel veel!

20. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Onze bakken worden elke 3 weken geleegd. We hebben van de gemeente een grijze, groene en oranje (plastic) bak. Papier wordt elke eerste maandag vd maand opgehaald door de plaatselijke vereniging. Wij hebben dus 4 containers staan en merken echt verschil in de hoeveelheid grijs. We zijn overigens met z'n 4en

Share This Page