Oh dat van die luiers is handig, men ik heb er nu 2 in de luiers niet normaal man hoeveel er door gaat. Kan zomaar iedereen z’n luiers er brengen? Heb dat hier nog nooit gehoord
Dat is raar, overal is toch wel plastic afhaal? Hier plastic container, voorheen was het met zakken aan de weg...
GFT- afval 1x2 weken REST-afval 1x2 weken Glas in de glasbak, Papier gaat in een container voor school.
Grijze bak 1 x per 4 weken Gft elke week Papier 1 x per maand Plastic ,.glas , drankpakken , luiers moeten we zelf weg brengen
De rest wordt hier elke 2 weken opgehaald is wel een kleinere container maar met 2 kinderen in de luiers is hij na 2 weken wel vol
Niet elke gemeente doet dat ook dus geen openbare container voor plastic. Alleen papier en glas. Ze scheiden plastic achteraf in de afvalverwerking. Dus het wordt gescheiden, maar niet door de burger. Vinden ze kosteneffectiever ipv extra vuilnisautos laten rijden
Plastic en gft 1x per 14 dagen en papier 1x per maand. Zetten ook altijd aan de weg. wij scheiden alles goed, want rest afval gaat in ondergrondse en is nogal duur grapje. Hoevaak zak erin gaan weet ik niet precies, doet m’n man altijd. Ik koop bij de action van die bio afbreekbare zakjes waar ik groen afval in doe zoals koffiefilter theezakjes en fruit en etens afval. En idd veel is plastic en papier.
1 Papiercontainer: 1x per maand 2 gft containers: 1x per week. Wintermaanden 1x per 3 weken. 1 restcontainer: 1x per maand Pmd: in zakken. Wordt 1x per week opgehaald. Glas breng ik naar de glasbak wanneer het kratje vol is. Luiers gaan in de container bij het kdv.
als je plastic gaat scheiden scheelt dat echt enorm in je rest afval... hier ook de rest 1x per 4 weken. Plastic iedere 2 weken. Papier en gft ook 1x per 4 weken.
Groen 2 keer per week. Grijs 1 keer per 2 weken (alleen plastic en pakken van melk etc). Restafval 2 keer per 2 weken maar gebruik ik eigenlijk nooit zakken kosten geld en nog meer scheiden. Papier 1 keer per maand. Glas staat een bak in de kast en brengen we zelf weg.
GFT -- 1x per 2 weken Restafval -- 1x per 2 weken PMD -- 1x per 2 weken Papier -- 1x per 4 weken. We hebben een tijdje gehad dat restafval 1x per 4 weken werd opgehaald. Maar gemeente kreeg enorm veel klachten. Werd het opgegeven moment 1x per 3 weken en nu dus 1x per 2 weken. Maar 1x per 4 weken redde we toen wel. Maar toch wel prettig als het 1x per 2 weken opgehaald word.
Groen om de week, zwarte en oranje (plastic) 1x per 4 weken. Daarnaast scheiden we nog papier/karton en glas. Glas brengen we zelf weg en papier/karton wordt hier om de week opgehaald. Ik moet zeggen dat we not amused waren toen de oranje bak geintroduceerd werd en daarmee besloten werd om de zwarte bak nog maar 1x in de 4 weken te legen, terwijl groen net als voorheen om de week werd geleegd. Het idee erachter was "groen gaat snel stinken dus legen we vaker".. (alsof mensen in de winter veel tuinafval erin hebben zitten........ ) Nou, volgens mij hebben de mensen die dit bedacht hebben geen kinderen die in de luiers zitten, noch katten, want dat afval kan anders ook behoorlijk meuren! Onze zwarte en oranje bak zitten na 4 wkn dus ook ramvol. Valt me eerlijk gezegd nog mee dat het niet overvol is, al was dat toen de kids pasgeboren tot enkele maanden oud waren wel vaak het geval omdat ze toen eenmaal meer luiers gebruikten dan nu. Je kunt hier in de straat aan de vuilnisbakken precies zien wie er jonge kinderen heeft: daar staan de bakken aan de voorkant van het huis en wie geen jonge kinderen heeft, heeft de bakken in de achtertuin staan Edit: bij onze gemeente kun je trouwens om een grotere bak vragen. En nu ik dit schrijf bedenk ik me: dat hebben wij dus ook al vlot gedaan (en alsnog zit ie dus ramvol )
Restafval elke week. Dit was eerst één keer in de twee weken, toen een extra bak gekregen omdat wij het anders niet redden. GFT elke week maar die staat hier misschien 1 keer in het half jaar aan de weg. Buren lenen hem soms. Karton 1× in de maand. Had van mij om de 3 weken mogen zijn.
Glas en papier: 1x per 2 weken aan de straat GFT: 1x per 2 weken PMD: 1x per 4 weken Rest: 1x per 4 weken Papier en groen is prima zo. De groene hebben we elke twee weken flink vol, mede door snoeiafval, grasmaaien etc. Plastic en grijs zit altijd propvol. We zijn echt wel flink bezig met plastic minderen, maar met de verpakkingen van melk, yoghurt, vlees, luiers etc. hebben we de container echt mega vol elke maand. De kleine grijze container redden we het ook niet mee met 1x per maand legen. Gelukkig hebben mijn ouders zo'n ondergrondse waar ze onbeperkt in mogen storten dus die nemen regelmatig afval van ons mee. Luiers brengen we weg naar een speciaal inzamelpunt, dat past echt niet meer in de grijze container.
Rest afval 1x per 4 weken Papier 1x per 4 weken Plastic. 1x per 4 weken Groen. 1x per 2 weken En daar redden we het makkelijk mee, vergeet restafval wel eens aan de straat te zetten en doe er dan gerust 8 weken mee en dan is hij nog naar half vol.
Restafval 1x in de 2 weken. GFT 1x in de 2 weken. Deze bakken gaan dus om en om geleegd worden. Paper elke 2e dinsdag vd maand.