Vraag me af hoe vaak jullie urine wordt getest door gyn/vk? Mijn vorige vk testte het OM de controle.... Deze echter pas vanaf 36 weken.... dus urine is deze zwangerschap nog niet nagekeken..... nu is mn bloeddruk etc. goed.... maar vind het toch een beetje vreemd, want als ik rondkijk/ lees..... dus hoevaak wordt jullie urine gecontroleerd op suikers/eiwitten?
Mijn urine is in de hele zwangerschap 3 keer bekeken, omdat ik zelf vermoedde dat ik blaasontsteking zou hebben. Toen hebben ze ook wel gekeken naar eiwitten, maar verder is er ook nog nooit gekeken.
Hier is het een aantal keren gecontroleerd met een medische reden (bloedverlies, vroegtijdig breken vliezen etc.), maar anders was het niet gebeurd. Hier bij de gynaecoloog wordt het ook niet standaard gedaan als er geen aanleiding voor zou zijn.
Bij mijn zwangerschappen werd het ook niet standaard gedaan. Alleen bij twijfel van een blaasontsteking en toen mijn bloeddruk te hoog was.
Tijdens de zwangerschap van Nathan is mijn urine 1 x gecontroleerd omdat mijn bloeddruk aan de hoge kant was. Urine controle is bij mijn vk niet standaard volgens mij.
bij de eerste 1x bij de vk, bij een hogere bloeddruk (door te meten met de verkeerde band... lekker handig) en bij de gyn heb ik 't een keer 24 uur moeten opsparen en dat ik getest op eiwitten. bij de 2e hebben ze het nooit gecontroleerd.
Ben bij de vk en mijn urine is bij de vorige en bij deze zwangerschap nooit nagekeken. Nooit een reden voor gehad ook.
Ik ben nu ruim 27 weken en ook nog geen controle van urine gehad. Vroeger wel, bij mn eerste. Toen was er ook nog standaard de weegschaal en toen ook altijd even bloedprikken. Moet zeggen dat ik het zo wel fijn vind. Als er iets is, trek ik zelf aan de bel. Volgens mij prikken ze hier voor t ijzer pas met 30 weken. Succes meiden! Groetjes Claire
niet, alleen 1x , maar toen heb ik zelf naar de huisarts gebeld eigenlijk... Dus dat ging niet eens via de vlos. Bij de 1e geloof ik 1x , zo rond de 26 weken...
Ik heb tot nu toe 1 x urine moeten brengen bij de huisarts om te testen op blaasontsteking... Ik had echter geen blaasontsteking maar ze hadden wel suiker in m'n urine gevonden. Vervolgens bloed geprikt en toen was alles weer prima maar volgende week moet ik wel even een plasje meenemen naar de vk omdat ze de suiker in de gaten willen houden.
Inderdaad vreemd ja! Weet nog dat ik, toen we probeerde zwanger te raken, vanalles las over "zwanger zijn" en daar werd iedere keer aangegeven dat bij iedere bezoek aan de vk, je een plasje mee moest nemen. Nou ze hebben er nog nooit naar gevraagd totdat ze vermoedens hadden dat ik misschien wel een blaasontsteking zou hebben. Vind dat het eigenlijk wel vaker moet gebeuren hoor. Blaasontsteking kan best gevaarlijk zijn als je er niet tijdig bij bent en zwangerschapssuiker zit je ok niet op te wachten. Voor blaasontsteking moeten wij ons plasje bij de ha brengen dus als ik het ff niet vertrouw dan doe ik dat gewoon hoor. Ik weet dat ze bij de vk kunnen testen of er suiker in je urine zit dus ik neem vanaf nu gewoon iedere keer een plasje mee, of ze het nou vragen of neit! Better safe then sorry!
inderdaad DAT..... maar dan ook dat eiwitten in je urine kunnen wijzen op een (begin) van zwangerschapvergiftiging..... Hoef je de andere klachten (nog) niet voor te hebben.... Lijkt me een kleine moeite om ff te checken....
Ja zwangerschapsvergiftiging... had ik nog niet eens genoemd! Nou dat is echt niet prima hoor!!!! Nee vanaf nu neem ik mijn urine mee naar elke controle bij de vk en als ik tussendoor twijfel heb dan breng ik een plasje bij de dokter! Vind ook eigenlijk dat hier veel strenger op gecontroleerd moet worden hoor!