Hallo, Ik wil vandaag op zoek gaan naar een verloskundige om een afspraak te gaan maken. Maar hoe weet ik nu welke verloskundige ik moet kiezen??? Zijn ze allemaal even goed? Moet je 1 kiezen het dichts bij huis? Hoe zit dit? (Misschien dat ik een afspraak moet maken bij gynocoloog ivm gezondheid, daar word ik zo over terug gebeld door huisarts) Liefs
Ik denk dat het niets uit maakt. Wij hebben er hier twee, bij eentje mocht ik al meteen bellen, de anders pas na 10 weken. Super nieuwsgierig natuurlijk, dus de eerste gebeld. Een ander gaat juist voor de andere omdat ze daar met zn tweeën werken en bij mij was het zn vieren.. Zitten ook voor en nadelen aan... Met zn tweeen kunnen ze druk zijn met andere bevallingen, met zijn vieren zal dat niet zo snel voorkomen. Ik heb via de site gekeken, misschien hebben jouw vk dat ook? Kijk waar je een goed gevoel bij krijgt! Succes!
Hoi! Nou, het is in ieder geval belangrijk dat je een verloskundige uitkiest die redelijk in de buurt een praktijk heeft. Dit is ook van haar kant een vereiste. De afstand moet ook voor haar te overbruggen zijn, straks bij de bevalling. Verder kun je kijken op internet op een eventuele site. Misschien dat de een betere spreekuurtijden heeft dan de andere. Of dat de een bijvoorbeeld een echo apparaat heeft. (Ik ervaar dat wel als fijn). Of er een klik is weet je niet vantevoren, maar vaak zit dat wel goed. Succes met je keuze en weet je al of je naar de gyn. moet? Oh ja nog GEFELICITEERD met je zwangerschap!!!! Groetjes Claire!
Ik zou wel kiezen voor een VK waar je in de buurt woont, mocht er eens wat zijn zijn ze sneller bij je. En kies er gewoon eentje die je aanspreekt en ga je er op gesprek, is het wat ben je goed en anders als je er niet goed bij voelt zoek je naar een andere. Of je kijkt ff op google of op de site van de VK naar referenties, die helpen vaak ook om een beeld te geven
kies gewoon de dichstbijzijnde. pas als je er onder controle bent kun je zeggen of het een goede is of niet. Ik had veel mazzel, ik woon boven een verloskundigepraktijk en nog een heel leuke ook!