Hoe vaak zie jij je ouders/ schoonouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak zien jullie je (schoon)ouders

1. Meerdere malen per week

2. 1x in de week

3. 1x in de twee weken

4. 1x in de maand

5. Bijna nooit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

mijn ouders wonen dichtbij dus die zien we vaker dan mijn schoonouders, maar gemiddeld beide 1 a 2x in de maand denk ik

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Mijn ouders wonen op Texel en we proberen elkaar in ieder geval 1 x in de maand te zien. Mijn schoonouders wonen in dezelfde stad en zien we ongeveer 2 keer in de maand.

Mijn ouders zou ik wel vaker willen zien, wat schoonouders betreft vind ik het wel prima zo!

3. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Mijn eigen moeder 1 keer per 1,5/2 maand (woont 250km verderop), mijn schoonouders 1 keer per 2 weken.(wonen 10km hier vandaan)

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Zie m'n moeder wekelijks als ze oppast, mijn vader iets minder maar das niet zon hardloper. Ze wonen hier 10 minuten vandaan.

Schoonouders eerder 1 keer in de 2 weken. Het liefst zag ik mijn schoonmoeder maar 1 keer in de maand ofzo. Ze wonen iets van 40 km verderop.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mijn ouders wonen ongeveer een uurtje verderop en we zagen ze ongeveer eens per 2 à 3 maanden... Sinds ik zwanger ben, zien we elkaar meer en dat vind ik heerlijk! Hopelijk blijft dat zo als de kleine er is. Het was ook geen onwil dat er zoveel tijd tussen zat soms, mijn ouders werken nog en hebben samen ook een goed leven en wij waren druk...
    Maar ik merk dat ik nu weer helemaal naar mijn ouders toe trek en dat ik ze eigenlijk een beetje heb gemist de afgelopen jaren. De goede gesprekken, gewoon het samen zijn.

Schoonouders is een ander verhaal. Die wonen 2 uur rijden van hier en zijn lang niet zo mobiel als mijn ouders. Die zien we dus ook niet heel vaak, zo ongeveer elke 2 à 3 maanden ook. Het zijn hele lieve mensen, maar we moeten altijd een heel weekend uittrekken om die kant op te gaan en zo leuk vind ik het daar dan ook weer niet: beetje de hele dag tv kijken en eten, haha! Bij je eigen ouders ben je thuis, bij je schoonouders ben je op bezoek en dat is andersom natuurlijk ook zo voor mijn man. Maar ook sinds de zwangerschap zien we mijn schoonouders niet vaker en ik verwacht dat dat na de geboorte ook niet echt verandert. Het zal ook een beetje meer van hun kant moeten komen wat mij betreft, ik ga niet met een baby een heel weekend daar logeren....

Maar ik ben wel blij dat ouders of schoonouders niet om de hoek wonen, ik stel zeker prijs op mijn eigen leven. Moet er niet aan denken om iedere dag op de koffie te gaan.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Meestal 1 keer in de week en dan meestal of ouders of schoonmoeder. Ze passen niet op, dus ik vind het af en toe wel gezellig om daar naar toe te gaan of dat ze op visite komen. Met allemaal een goede band gelukkig, ben volgens mij 1 van de weinige die het goed getroffen heeft met zowel moeder als schoonmoeder.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.824
    9.335
    113
    Gelderland
    ik zie mijn ouders heel wisselend soms een keer in de maand en soms wel 4 keer in de maand ( wonen ruim 100 km verderop)

Mijn schoonouders zie ik vaak wel een paar keer in de week! Die wonen vlakbij.

liefs luna86

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb gestemd met mijn moeder ing edachten. Die zie ik zeker eens in de 14 dagen, soms een paar keer per week, net wat er is;.
    Mijn vader zie ik nooit, dat wil ik ook graag zo houden.

Mijn schoonmoeder (schoonpa was al overleden voor ik bij mn man kwam) zien we ongeveer 4x per jaar. Wat mijn man betreft ook liever neit dan wel. Maar voor onze kleine meid doen we het wel. En ik kan haar wel hebben omdat ik neit zo'n verleden met haar heb dus zodoende heeft mijn kleine meid wel 2 oma's.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn ouders wonen dichtbij en zie we ongeveer 1x per week/2 weken. dat is dan een bezoek van 2 uurtjes hooguit, meestal korter.

mijn schoonouders wonen verder weg en zien we 1x per 4-6 weken, maar daar zijn we dan een hele dag. (minstens 8 uur)

op zich best eerlijk verdeeld vind ik.

overigens voelen zowel mijn vriend als ik ons thuis bij mijn ouders en op bezoek bij zijn ouders. maar dat komt omdat mijn ouders wat losser en meer ontspannen zijn. zijn ouders zijn ouder en daar kom je echt "op de koffie".

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Schoonouders gemiddeld 1x per 2 / 3 weken. Ze wonen verder weg. Ik heb gelukkig schatten van schoonouders en je bent daar altijd erg welkom.

Mijn ouders bijna elke week, omdat ze in dezelfde stad wonen. Verder mail ik bijna dagelijks met mijn moeder.

11. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Mijn ouders om de dag en ik bel elke dag even met mijn moeder.
    Schoonouders 1x per week.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Mijn moeder zie ik in ieder geval 1x in de week. Maar er zijn ook weken dat we elkaar wel 3 of 4x zien.
    Mijn schoonouders die zien we bijna nooit, ze wonen 330km bij ons vandaan. Wij wonen in noord Groningen en hun in Brabant.
    Eerst zagen we zo'n 1x in de 3maanden. Maar nu Valerie geboren is heb ik ze in totaal 4x gezien. Ze zijn 2x hier geweest. 1x wij daar. En we hebben ze 1x in centerparcs gezien.
    In sebtember gaan ze emigreren naar australie. Dus dan zullen we ze echt een hele tijd niet meer zien.

13. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Mijn ouders wonen in Nederland en ik probeer in ieder geval één keer per jaar te komen. We logeren dan bij hun thuis. Dit jaar wordt het 2x :) Vliegtickets zijn vaak vrij prijzig met een portugees salaris en bovendien moeten we wel toevallig samen vrij kunnen krijgen. Mijn vaders gezondheid in combinatie met angst weerhoud hen hierheen te komen.

Mijn schoonouders wonen in Portugal, maar zo´n 350 km noordelijker. We proberen elkaar in ieder geval 1x per twee maanden te zien. Meestal komen ze hierheen en logeren dan een weekje bij ons.

14. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    mijn ouders leven allebei niet meer :(
    en mijn man zijn ouders geen contact meer mee

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    M'n ouders momenteel 2x per week ongeveer. Als ik straks weer aan't werk ben, zal dat wel iets minder zijn.
    Schoonouders gemiddeld denk ik 1x per 2 weken. Soms vaker, soms minder vaak. Voorheen kwam ik er wel wat vaker maar 't staat er altijd blauw van de rook binnen dus probeer 't een beetje te ontlopen.

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Het is heel verschillend. Mijn ouders zie ik soms 3 keer per week en soms een week niet. Ligt net hoe het uitkomt, hoe druk we zijn etc.

Schoonouders zie ik een stuk minder. Momenteel eens in de paar weken. Mannetje gaat wel vaker langs, maar dan even alleen 's avonds als ik bij mijn bijrijdpaard ben ofzo.

17. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

mijn vader 1x in de 2 a 3 maanden, moeder leeft helaas niet meer.

schoonvader weinig, ivm dat hij in almere woont.

en schoonmoeder iedere week die pas namelijk iedere week 1 dag op fay

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Schoonouders: nooit :p (al hoop ik wel dat daar verandering in komt)

ouders: paar keer per jaar

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.641
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mijn ouders wonen hier in Indonesie,dus nu zie ik ze dagelijks(wonen 3 verdiepingen hoger)maar toen wij nog in NL waren,was dat 1 keer in de 3 jaar.
    Volgende maand vertrekken wij naar Australie,dus dan wordt het weer minder vaak.

20. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.641
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mag ik vragen waar in Aussie je schoonouders gaan wonen?
    Wij gaan in sept.ook die kant op.:)

Deel Deze Pagina