Ik woon 7000 km verderop, dus niet heel veel. Ik bel mijn moeder 1 a 2 keer per week en appen tussendoor nog. Soms alleen een goede morgen, soms wat meer. Tijdsverschil werkt hierin mee of tegen. Het is maar hoe je het bekijkt. Mijn vader spreek ik via skype om de week zo ongeveer. Soms elke week. Ligt er maar net aan. Wederom tijdsverschil wat onpraktisch is. Mijn schoonmoeder na haar bezoek aan ons niet meer gesproken en dat wil ik voorlopig zo houden. Voor wij hier woonde pastte mijn moeder 2 keer in de week op. Dan bleef ze ook eten. Maar meestal zag ik haar 3 keer in de week. Mijn vader wisselde heel erg. Maar gemiddeld 1 keer per maand. Soms ook meer. Hij woonde niet in de buurt. Mijn schoonmoeder kwam 1 keer per week op exact dezelfde tijd kwam en ging ze. Een 'moetje' dus. Maar goed als ik mijn ouders zie dan zie ik ze nu lang. Mijn moeder kwam 2 maanden, mijn vader een maand en mijn schoonmoeder presteerde het om voor 4 maanden te komen, maar die is na 2 maanden bij ons weggegaan en uiteindelijk zelfs ruim een maand eerder naar NL.
Ik probeer wel minimaal elke week 1 x langs te gaan bij zowel mijn ouders als schoonmoeder. Vooral met de kinderen, zodat ze elkaar toch regelmatig zien. Soms is het meer dan 1 x per week. En soms iets minder. Beide wonen ongeveer op 10 min loopafstand. Bij mn schoonmoeder doe ik het 'omdat het zo hoort'. In hun cultuur is familie en familiebezoek erg belangrijk. Als ik langer dan een week niet ben geweest dan krijg ik te horen; je bent lang niet geweest! Bij mijn ouders ga ik omdat ik hun zelf ook mis en ik het leuk vind dat zij mijn kinderen zien (opgroeien). Een paar jaar geleden kwamen we wel vaker bij mijn ouders, maar ik merk dat vooral mn moeder soms de drukte best veel vindt en voel me dan bezwaard. Overigens komen mijn oudersof schoonmoeder zelden 'zomaar' bij ons langs, terwijl ik dat eigenlijk best jammer vind. Mijn ouders zitten altijd zo formeel op De bank alsof ze bij een vreemde op bezoek zijn.. zo raar altijd, maar goed. Ik bel overigens wel regelmatig, zeker 3 a 4 keer per week naar mijn ouders ookal heb ik niks nuttigs te vertellen haha.
Mijn ouders wonen in hetzelfde dorp (2,5km verder). Wij hebben daar twee keer tijdelijk gewoond: 1x 4 maanden en 1x 22 maanden (beide keren in afwachting van oplevering huis). Mijn man gaat als het zo uit komt ook wel eens alleen naar mijn ouders (zo helpt hij mijn vader ieder jaar 1 uurtje met de dakgoten of laatst wilde mijn moeder een vogelhuisje schoonmaken en ging hij even de ladder op). Wij waaien heel regelmatig spontaan aan bij mijn ouders (gemiddeld eens per week) en heb bijna dagelijks app contact met mijn moeder. Maar soms zien we elkaar ook twee/drie weken niet en dat is ook prima.
Mijn ouders passen 2x in de week op, dan zie ik ze met brengen en halen. Daarnaast app ik mijn moeder dagelijks en proberen we ook wel momenten te vinden om echt bij mijn ouders op bezoek te gaan. Mijn schoonouders passen 1x per week op, dan brengt en haalt mijn man ze meestal. Ook met hun proberen we momenten te vinden om echt op bezoek te gaan. Corona heeft dit wel echt veel impact op dit contact gehad. Voorheen aten we ook op de oppasdagen bij ouders en schoonouders. Zou leuk zijn om dat weer op te starten.
Mijn moeder elke week wel een keer, soms meerdere keren. Mijn vader weinig.. 1x per 3 maanden of met een verjaardag Mijn schoonouders hebben we heen contact meer mee.
Helaas heb ik geen schoonmoeder meer en schoonvader maakt geen deel uit van ons leven. Mijn ouders daarin tegen spreek ik dagelijks meerdere keren en ik zie ze minimaal 2a 3 keer per week
Ik zie mijn ouders een paar keer per week. Ze hebben vaste oppasdagen en af en toe op zondagmiddag ga ik langs voor de gezelligheid. Mijn schoonvader is helaas al lange tijd geleden overleden en met mijn schoonmoeder heb ik al ruim 4 jaar geen contact.
Ik zie mijn moeder nooit. Ik heb al 10 jaar geen contact met haar. Mijn vader zie ik een paar keer per jaar. Vaak op verjaardagen en met kerst als we bij oma op bezoek gaan, maar dat was in coronatijd ook niet natuurlijk. Ik vind het wel jammer dat ik hem niet zo vaak zie. Mijn vader belt trouwens ook nooit en als ik hem daar op aanspreek zegt hij altijd dat hij niet weet of ik dan aan het werk ben, dus dat ie daarom dan maar helemaal niet belt. Omdat het dus altijd van 1 kant komt komt het voor dat we elkaar dan dus maandenlang niet spreken.
Ik zie mij moeder zo'n 3x per week, mijn stiefvader zo,n 2x per week. Mijn biologische vader heb ik al dik 25 jaar niet gezien. Hij is nu ook al een jaar of 15 dood en blij toe!! Mijn schoonvader zie ik 1x per 2 weken. Meer hoeft voor ons niet. Mijn "schoonmoeder" hebben we ook al zo'n 25 jaar niet gezien.
Mij moeder 1a 2x per week. Mijn vader meestal zo een 1x per 2 weken, soms iets langer niet. Net hoe druk we zijn. Schoonouders alleen verjaardagen en feestdagen, nooit zomaar. Man ziet zijn vader wel wekelijks op de voetbal. Wij wonen het dichts bij hen maar ze gaan liever wekelijks op bezoek bij de kleinkinderen die allemaal ver weg wonen. En dat vind ik wel prima!
Tijdens corona maar 2 keer. Nu proberen we het contact weer op te pakken. We bellen appen wel veel. Ik woon niet om de hoek maar 180 km verderop. Dat maakt het niet makkelijk. Daarvoor 4 of 5x per jaar denk ik. Mis ze wel heel erg, toen ik nog als het ware om de hoek woonde was elkaar 2 dagen niet zien wel veel..
Tegenwoordig een paar keer per maand, maar kan ook wel eens een maand of 3 tussen zitten. Wonen nu nog op een uur afstand, maar verhuizen in mei naar langs hen dus vanaf dan zullen we elkaar vermoed ik meerdere keren per week zien. Maar ook dan niet de behoefte om elkaar dagelijks te zien te pas en te onpas of zomaar heel de tijd bij elkaar binnen te lopen. Maar ik vind het wel gezellig om zo dicht te gaan wonen. Zelf altijd langs mijn oma en opa gewoond (wij kopen dan nu dus ook hun huis) en daar had ik dus een geweldige band mee, dat hun ik onze toekomstige kinderen ook. Schoonouders zie ik een keer om de 2 maanden zou ik schatten, man gaat er iets vaker langs maar ook niet wekelijks. Zij komen zelf ook nooit spontaan eens langs terwijl ze niet even wonen en bijna wekelijks wel eens hier voorbij passeren. Daar komt het nooit uit, zijn altijd druk druk en de zaak is belangrijker en hebben meestal het gevoel dat we ongelegen komen, zelfs op afspraak is altijd moeilijk moeilijk. Tja, dan niet hè.. trouwens wel altijd aan het klagen dat ze ons nooit zien of horen. Ben wel benieuwd hoe dat gaat veranderen als er kleinkinderen komen.
Mijn ouders komen om de 2 weken even op de koffie bij ons. Dan halen we samen de kinderen uit school en halen we wat lekkers. Ze wonen best ver dus ik vind het wel fijn dat ze deze moeite doen. Andersom gaan wij 1x per maand/2maanden op bezoek bij hen in het weekend.
Sowieso 1x per week zie ik mijn ouders. Soms vaker. Mijn schoonouders 1 a 3x per jaar max. Ze wonen niet alleen 2 uur rijden maar kunnen die drukte ook minder goed aan.
Mijn moeder is psychisch niet in orde. Ik vond dat altijd zielig en dat ik dan voor haar wilde zorgen. Maar ze maakt me kapot. Dus op dit moment een heel laag pitje van 1x per 2 maanden en dan een uurtje. Ze leeft maar eigenlijk is ze geen moeder voor me, nooit geweest en ze heeft niet de capaciteit om er voor me te zijn.. dus nou ja.. het is beter zo maar het doet wel verdriet. Waarom gaan we nog wel.. voor de kinderen en voor mn vader.
Met mijn vader heb ik al jaren geen contact meer. Moeder nu al 3 jaar niet gezien (ivm afstand). We appen wel regelmatig.
Nu ik net ben bevallen ietsjes minder, maar ik zie mijn moeder denk z'n 14x per maand. Mijn vader iets minder ivm zijn werk, normaliter 8x per maand gok ik. Ik ben stapelgek op mijn ouders. ❤️ Spreek mijn moeder wel meerdere keren per dag, mijn vader ivm werk iets minder.
mijn moeder leeft helaas niet meer maar mijn vader zien we (vaak) wekelijks, hij eet vaak bij ons of we doen ff een bakkie bij elkaar. zelf zie ik hem sowieso 1x per week omdat hij altijd heel lief een broodje op zaterdag ochtend naar m'n werk komt brengen als hij bij de bakker is geweest. mijn man ziet mijn vader wat vaker omdat ze altijd samen naar FC Utrecht gaan. mijn schoonouders zien we ook allebei minimaal 1x per week, maar dat komt mede doordat ze 2 dagen per week op onze dochter passen. Met beide hebben we gelukkig een heel goede band en mogen wij absoluut niet klagen.
Mijn moeder woont in dezelfde stad, en is wisselend hoe vaak wij elkaar zien. Soms weken niet, als ik erg druk ben met afspraken, maar meestal eens in de 2 weken. Oppassen is niet nodig. M'n vader zie ik 2x per jaar, woont verder weg en mindere band mee.
Mijn ouders 2x per week ongeveer. Een keer vaste oppasdag en meestal in het weekend wel een keer op visite of iets doen. Schoonouders denk ik 1x per maand, man gaat er iets vaker langs.