Hoi, Ik vroeg mij af hoe vaak jullie en kids ziek zijn?! hier gezin met 4 kids. En volgens mij lieg ik niet als we vanaf nieuwjaarsdag nog niet 1! Week hebben gehad dat we allen fit zijn!! Ik vind dit toch wel behoorlijk schrikbarend eerlijk gezegd ook niet eerder zo erg meegemaakt…
Dochter zo goed als nooit. Denk 1 a 2 x per jaar en dan is het een flinke verkoudheid. Als peuter (pre Corona) was het Vaker. Pas met het hele gezin buikgriep gehad en ondanks dat dochter amper groente en fruit eet heeft zij nergens last van gehad. Zoon is wat vaker verkouden maar dan niet echt ziek. Dagje niet fit eerder. Wel heeft zoon regelmatig migraine (eens in de 6 a 8 weken). Man heeft echt nooit wat. Afgelopen zomer heel ziek geweest daarvoor denk ik al 8 jaar niet. En ik ben zelf heel erg aan het kwakkelen de laatste tijd maar ben bang dat de oorzaak puur stress is.
Ze zijn allemaal nog best jong toch? Ik heb ook een rijtje kinderen kort op elkaar gekregen. En wij hebben ook heel wat jaren getobt met zieken. Dat begon altijd zo rond de kerstvakantie en ging door tot de voorjaarsvakantie. En dan waren in die weken steeds weer nieuwe zieken. Buikgriep, koorts alles kwam voorbij. Tot ik er tureluurs van werd. Geleidelijk aan werd het steeds beter. Nu inmiddels al weer heel wat jaren zonder wekenlang zieken. Jonge kinderen moeten nu eenmaal weerstand op bouwen en als je dan meerdere jonge kinderen in het gezin hebt kan je dus zomaar wekenlang met zieken zitten. Tel daar nu nog even bij op dat je kinderen de afgelopen 2 jaar veel minder met virussen ed in aanraking zijn geweest, dus maken ze nu een inhaalslag. Sterkte, want het is gewoon knap beroerd!
Mijn meiden zijn bijna nooit ziek, ik denk hooguit 1 á 2x per jaar en dan meestal niet langer dan 2 dagen. In maart hebben de oudste 3 buikgriep gehad en dit keerde duurde het erg lang. Het overgeven niet, dat was maar een paar keer. Maat wel langer dan 5 dagen koorts, niet willen eten en erg moe. De jongste heeft alleen een paar dagen koorts gehad.
Mijn middelste had begin december corona en tot 3 weken terug hadden wij ook bijna telkens wat. Dus dat was zo'n beetje zoals @Zxcvb het beschreef helaas. Met als toppunt corona + buikgriep tegelijkertijd en een week later gewone griep. Buikgriep hebben we sowieso andere jaren ook wel eens gehad. Echt vreselijk vind ik dat. De angst om het zelf te krijgen en daarna uitgeschakeld te zijn. @Zxcvb, ik las dat wat jij hier schreef ook een keer in een topic in de lounge en dat stemde me niet zo rooskleurig, want ik had nog wel de illusie dat het nu vooral door corona kwam, maar jij heb het dus ook zonder corona meegemaakt
Mijn oudste heel vaak, haar amandelen zijn daar de oorzaak van, neusamandelen al eens geknipt toen ging het veel beter. Nu zijn ze weer aangegroeid, binnenkort word alles er uit gehaald en krijgt ze nieuwe buisjes. Andere 2 zijn bijna nooit ziek. 2/3x per jaar denk ik.
Het loopt hier uiteen. Mijn oudste is nóóit ziek. Ze heeft in haar hele leven (ruim 5 jaar) maar 3 keer koorts gehad, is nooit verkouden, alle virusjes in huis/in de klas gaan aan haar voorbij, die heeft echt nooit ergens last van. Ze heeft epilepsie, dat wel, maar dat bekijk ik hier even los van Mijn middelste van 4 was als baby regelmatig ziek maar sinds zijn 1e verjaardag zelden. Hij pikt wel elk verkoudheidje mee en kan al af en toe goed de mannengriep hebben De jongste van 1,5 compenseert voor haar broer en zus en die is zo ongelofelijk vaak verkouden, heeft al zo vaak koorts gehad, werd van elke vaccinatie hartstikke ziek. Ik ben inmiddels echt de tel kwijt
Toen de jongens kleiner waren waren ze allebei regelmatig verkouden of aan het hoesten en vaak lange periodes.. gek werden we er van. Nu echt het tegenovergestelde! Ze zijn allebei nooit ziek en hebben echt een super goede weerstand. Ik geef ze wel altijd echinaforce als de R in de maand zit maar of het daardoor komt weet ik niet
Zoon van 8 bijna nooit. Toen hij 3 was heeft hij een megazomergriep gehad ( kon niet lopen, alles deed zeer en kreeg zijn kin ook niet op zijn borst ) 1x per jaar een beetje verkouden ( tijdens corona niet) en 1x een loopoor. Tot zijn 6e wel heel gevoelig voor krentenbaard. Heeft in zijn hele leven misschien 5 x overgegeven.
De kinderen en ik zijn vrijwel nooit ziek. Dit jaar wel corona gehad (en in november 2020 ook). De kinderen zijn wel eens verkouden en aan het hoesten maar hebben dan geen koorts en kunnen gewoon naar school. Mijn man is vaak 'ziek' al vind ik dat wel lastig te peilen Hij is vaak snotterig, keelpijn, hoesten en koorts (al wil hij zich niet tempen.) In hoeverre het echt ziek is of de mannengriep...
Vanaf afgelopen oktober zijn onze kinderen veel verkouden geweest. Dat betekende toen ook dus iedere keer testen, anders konden ze niet naar de opvang. Naar mijn idee waren er door twee jaar lockdowns ook veel meer virussen in de omloop. Eind januari hebben we corona gekregen en vanaf toen waren man en ik en in mindere mate de kinderen de klos. Non-stop verkouden, hoesten en hoofdpijn. Sinds een paar weken zijn we ervan af, maar wat waren wij het zat op den duur.
Weinig. De oudste spuugt wel regelmatig maar is nooit echt ziek. Pasgeleden wel griep gehad en ze had er dan ook goed last van. Zij is wel afhankelijk van der puf.. als ze die niet gebruikt is ze veel sneller ziek. Zoon is nooit ziek.. hij spuugt hooguit 1x , steekt bijna iedereen in huis aan en heeft nergens meer last van. L is zelden ziek. D is altijd verkouden
Hmmm … het zegt dus niet zoveel helaas haha. Wanneer de laatste weer opknapt begint de eerste zeg maar weer, echt verschrikkelijk! Begint me idd ook behoorlijk wel op te breken.. maar een troost dat het niet alleen hier is dus
Hier zelden echt ziek. Toen ze onder de 4 was en op kdv zat wel vaak verkouden en hoesten wekenlang. Sinds ze 3,5 is niks meer aan de hand. Wijzelf zijn ook zelden ziek. In januari kreeg ze Corona en sinds de maatregelen eraf zijn, is ze ineens meer niet dan wel verkouden, maar dat is dus ook niet echt ziek.
Hier ook vaak bal, nu weer allemaal spugen om beurten Oudste is wel het minst vaak ziek en hoe ouder ze worden hoe minder het wordt, langzaam aan
ze hoestte heel veel, dat begon altijd ‘s avonds. Ze had ademstops als ze sliep, enorm vaak verkouden en ziek. Nadat ze eruit waren was ze bijna niet ziek meer, nu helaas weer wel. Dus nu alles eruit. Ik heb gekeken naar symptomen op internet, veel dingen had ze dus. Ik snap niet goed waarom ze zo moeilijk doen om die dingen gewoon eruit te halen. Vroeger deden ze dat veel sneller.
Nooit eigenlijk, ik voel me gezegend. Mss 1-2x per jaar dat de oudste echt heel moe is en een dagje thuisblijft van school, dat is het.
Tis hier momenteel ook verschrikkelijk. In februari Corona gehad en sind die tijd steeds ziek. Nu ook weer koorts buikpijn hoofdpijn. 3 weken geleden begonnen bij mijn man en iedereen heeft nu gehad. In maart al buikgriep gehad allemaal.