Hoeveel geld geef jij gemiddeld per maand uit aan speelgoed voor je kinderen? Vermeld ook de leeftijd en waar je dan veel geld aan uit geeft (soort speelgoed).
Jeetje lastig. Als ik het over een heel jaar bekijk (en dan verjaardag en feestdagen niet meereken) zal het misschien €20 per maand zijn of minder. Maar dit is echt een gok. Dat geld voor dochter van 6 jaar. Ze speelt alleen met knutsel en tekenspullen en met buitenspeelgoed. Zoon van 13 speelt niet met speelgoed. Voor hem koop ik af en toe een PlayStation kaartje om online aankopen te doen. Op jaarbasis misschien €100 a €150.
Ik zit nu afgelopen maanden op de 150/200 per maand, maar soms maanden niets. Dat komt omdat haar interesses veranderen, en ik ook liever iets ‘duurzaams’ koop dan van alles heel veel. Ik investeer in open end play, sensory. Heb nu een boerderij gekocht met houten dieren. Vorige maand een houten speelbak voor sensory play. Nu ben ik ook met een poppenhuis bezig en spaar ik Maileg. Probeer in iedere categorie iets aan te bieden. Maar benieuwd wat er bij andere uit gaat aan speelgoed. Kindjes zijn nu 22 maanden en 6 maanden.
Oh wauw dat is een verschil met mij haha. Misschien is het dan de leeftijd, alhoewel je het zo gek kan maken als je zelf wilt natuurlijk, en ze op een gegeven moment zakgeld krijgen en zelf speelgoed kopen?
Mijn kinderen zijn 7, 4,5 en 7 maanden. En ik geef vrijwel geen geld uit aan speelgoed voor de kinderen. Ze kopen zelf wel eens voetbalplaatjes. En soms als ik bij de action ben neem ik eens stiften of knutselspullen mee en die gooi ik in een bak op zolder om soms eens aan te vullen als er dingen op zijn. Ze krijgen speelgoed met verjaardagen/Sint/kerst en voor de zomervakantie koop ik altijd een bal/strandspullen/bellenblaas/stoepkrijt dat soort dingen en wat spelletjes/kleinigheidje voor onderweg. In Corona tijd hebben we wel steppen, wat buitenspeelgoed en een trampoline gekocht en wat switch spellen maar normaliter dus eigenlijk niet. Tenminste niet op regelmatige basis en zeker niet een bepaald bedrag per maand. Voor de baby heb ik nog bergen speelgoed al kocht ik toevallig gisteren wel een zakje badspeeltjes omdat we die niet hebben meer en ze iets wil in bad.
Uhm.. vrij weinig, denk ik? Ene maand zal het meer zijn dan de andere maand. Laat ik zeggen zo'n €10. Ze hebben hier al veel speelgoed eigenlijk.. Groot speelgoed krijgen ze met kerst/ verjaardag etc. Soms tussendoor als ik denk dat er wel veel mee gespeeld wordt, maar meestal gaat het om kleine dingen (Bijv. waterpistool, bellenblaas ding, Knutsel spul e.d.)
Jeetje, geen idee. Wist niet eens dat er mensen waren die dat bijhielden. Ik koop sowieso niet maandelijks speelgoed voor mijn kinderen. Verjaardagen, Sint, etc zijn de momenten dat ze een groot cadeau krijgen. Daar buiten eigenlijk zelden.
Echt grotere bedragen is enkel met Sint of verjaardag. Tussendoor ( 1 keer om de zoveel tijd) koop ik nieuwe stiften, verf,... Maar dat is niet echt speelgoed in mijn ogen. Wij gaan regelmatig eens naar een rommelmarkt en dan kiest de jongste wel eens wat. Vandaag waren dat 2 autootjes van 0,20cent /stuk en 1 furby achtige sleutelhanger van 0,50cent.
Ik koop wel eens een tijdschrift voor ze bedenk ik me. Of een douchegel van Paw patrol als we in de Kruidvat staan ofzo of met Koningsdag kregen ze ieder 5 euro en hebben ze allemaal spulletjes gekocht op de rommelmarkt. (Al waren dat voornamelijk spellen puzzels, Donald ducks en een auto/boogschietding)
Wij kopen ook niet iedere maand speelgoed. Dat is voor verjaardagen, sinterklaas enz. Zelf kopen ze wel tussendoor soms iets van hun zakgeld of ze krijgen een keer een boekje of tijdschrift. Ik hou het verder niet bij, gaat mee in het budget van de boodschappen.
Ja een enkele keer mag dat hier ook indd, maar zeker niet iedere keer wanneer we bijv. in de kruidvat zijn.. oudste zegt dan altijd; mag ik even bij het speelgoed kijken? Dan zeg ik; ja Kijken mag! En een enkele keer mag hij iets kleins wat hij gezien heeft, of een douchegel of snoep ofzo.. Maar echt maandelijks nieuw speelgoed doen wij niet.
Buiten verjaardagen en sinterklaas om zo goed als niks, op knutselspullen na. Pas een keer een puzzel voor de jongste van 2 euro. Verder kan ik het me niet heugen eigenlijk. Ze krijgen met sinterklaas en verjaardagen en daar doen ze het hele jaar mee. Edit, das waar, met koningsdag kregen ze allemaal 5 euro om zelf wat te kopen.
nog interesse in 2 compleet volledig ingerichte maileg huizen? Ik heb dat gaan sparen toen dochter baby was omdat ik het zo geweldig vond. Dochter vond er alleen helemaal niets aan. Het staat nu ter decoratie op haar kamer.
ja mijn dochter speet buiten met een voetbal, skeelers of rolschaatsen. En binnen met stiften of knutselspullen. Ik heb een set stabilostiften gekocht van €60 en daar doet ze al een jaar mee. Is er een kleur op koop ik die kleur los weer bij. Ik ben gek op de knutselspullen van Djeco voor haar. Zo een setje kost tussen de 7 en 15 euro maar dat koop ik ook niet wekelijks.
Badbruisballen doen het hier ook goed trouwens bij de oudste, vindt hij helemaal geweldig niet dat we nu maandelijks badbruisballen kopen voor hem, maar heb dan liever dat hij zoiets kiest ipv een auto of ander plastic speelgoed..
Bewust kopen alleen voor verjaardag en sint. Verjaardag was 1e 50euro en 2e 10euro. Nu met geboorte van zusje ook een cadeautje van zo'n 10euro. Daarnaast krijgt hij af en toe ook speelgoed maar dat is dan altijd uit de kringloop. Af en toe ga ik door z'n speelgoed en breng ik eem deel weer weg naar de kringloop. Als er dingen op zijn zoals kleurboeken/krijtjes/klei dan koop ik wel nieuw. Kind is dus 2 en los van sint en verjaardag gok ik rond de €5 per maand.
Ik denk zeker dat leeftijd mee speelt. Toen ze peuter was kocht ik veel meer speelgoed puur voor haar ontwikkeling. Maar nu is ze een kind dat helemaal niet echt met speelgoed speelt. Ik ga binnenkort ook heel veel weg brengen. Sommige dingen staan hier nog omdat het mooi en duur was en ik het zonde vind maar niet omdat ze er mee speelt.
Vrijwel niks eigenlijk. Ik koop het met de feestdagen in december, of een verjaardag. Tussendoor alleen wat knutselspullen.
Spelen ze daar ook echt mee? Ik vind dat best grote bedragen en zou dat zelf nooit doen of kijken naar een goedkoper alternatief.. Laatst heb ik een hele leuke houten poppenwagen voor dochter gekocht bij een snuffelmarkt voor €15. Echt een koopje! Kind speelt alleen liever met de auto's van haar broer
Verschilt behoorlijk. Afgelopen week waren we in de Efteling, toen mochten ze beide iets uitkiezen. Ik heb dan liever dat ze iets kiezen wat ze echt leuk vinden, dan prullaria, dat was 20 euro per kind. Tussendoor krijgen ze wel eens een tijdschrift of een kleurboek, als we op vakantie gaan een vakantieboek, en soms mogen ze ook ergens voor ‘sparen’. Sticker voor een bezoek aan het potje, en dan iets uitkiezen bijvoorbeeld. En heel af en toe krijgen ze gewoon iets, maar dat is niet duurder dan 15 euro. Ik koop geen switch spellen of ander groot speelgoed tussendoor.