Hoe vaak ziek…?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 2 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Hier is vanaf september tot en met mei/juni altijd wel iemand snotterig en aan het hoesten. Bij de oudsten zijn deze winter keelamandelen geknipt en opnieuw buisjes geplaatst. En daar merk ik wel veel verbetering eindelijk. Jongste heeft buisjes gekregen met 8 maanden, daarvoor had hij constant oorontstekingen. Dat is nu dus ook beter, maar hij blijft veel snot houden.

    En nu hebben we Corona in huis dus we doen nog even vrolijk verder :rolleyes:
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.074
    25.578
    113
    Mijn oudste is niet zoveel ziek. Mijn jongste daarentegen is om de andere week wel een paar dagen ziek. Je kan de klok er bijna op gelijk zetten.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.869
    14.183
    113
    Hjer met dochter t eerste 1,5 jaar bal maar ze kwam er redelijk oke doorheen. Ik was degene die gestrekt ging met voor mij redelijk vreemde virussen (bureauwerk) :roflmao:

    Met 18 mnd RS gekregen en behoorlijke klap gehad. Sindsdien was t elke verkoudheid die op dr longen doorsloeg en ze daar goed beroerd van was. Met 2,5 leken we de betere kant op te gaan...totdat ze net 3 werd en vanwege een lullig virusje zo benauwd was en nauwelijks op medicatie reageerde dat t ziekenhuis dr op IC wilden plaatsen.

    Daarna heeft ze onderhoudsmedicatie gekregen om de longen even rust te geven. Corona gaf die rust ook wel, nauwelijks klachten om haar heen. En nu een dikke vette inhaalsslag gaande geloof ik. :confused:
     
  4. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.056
    2.436
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik herken het hier thuis niet maar ik had het wel verwacht na corona.
    Door al het handen wassen en contact vermijden hebben we allemaal nul weerstand opgebouwd.
    Dus ergens wel logisch.
    Maar wel vervelend voor jullie.
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.155
    1.079
    113
    Toen ze klein waren voelde het soms wel vaak, omdat ziek kind gedoe betekende voor ons qua werk/opvang en de kinderen (omdat je er nu eenmaal meerdere hebt...) elkaar 'fijn' kunnen afwisselen en besmetten.

    Maar terugkijkend neemt het duidelijk af hoe ouder ze worden. En omdat je kinderen minder vaak ziek zijn, ben je zelf ook minder vaak ziek/verkouden.
    We hebben eind januari/begin feb allemaal corona gehad, daarna is jongste nog 1 keer ziek geweest (grieperig met koorts) en hebben de 2 anderen een verkoudheid (alleen snotneus) gehad, en als je in de tijd kijkt zal dat hetzelfde virus zijn geweest wat ze aan elkaar hebben over gegeven.

    Vanaf groep 3 beduidend minder vaak ziek, al was er wel verschil tussen de kinderen onderling. Zoon was nog regelmatig ziek tot jaar of 9 (gevoelige luchtwegen, heeft ook peuterastma en pufjes gehad), middelste dochter is bijna nooit ziek (na haar eerste 2 levensjaren waarin ze heel veel ziek was, haar eerste winter was een ramp), jongste is af en toe ziek.
     
  6. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Het ligt er een beetje aan wat je ziek noemt. Hier is er bijna altijd wel een snotterig gezinslid in de maanden met een R erin, maar echt ziek zijn de kinderen en wijzelf gelukkig zelden. Misschien dat er per jaar 1x een kind echt ziek is en met ziek bedoel ik dan op de bank hangen, koorts en niet naar school kunnen. M'n man en ik zijn gelukkig zelden ziek. Soms voel ik me wel eens minder lekker, maar nooit in de mate dat ik niet kan werken of koorts heb ofzo. Laatste keer dat m'n man ziek was is zes jaar geleden en voor mij vijf jaar geleden. Zelfs toen we allemaal covid hadden, pre-vaccinatie, was geen van ons vieren ziek. We zijn dus een stel bofkonten qua immuunsysteem.
     
  7. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.043
    2.183
    113
    Wij zijn ook allemaal vrijwel nooit ziek. Heel soms is er wel eens iemand en dag of wat verkouden, maar bijna nooit zo erg dat er niet gewerkt of naar school kan.
    Toen de kinderen nog heel klein waren was het wel meer hoor, maar ze bouwen vanzelf weerstand op en dan gaat het steeds beter.

    Van Corona ben ik alleen zelf echt ziek geweest, de rest heeft het niet gehad of zonder klachten. Ook nu hebben we nergens last van, terwijl ik inderdaad veel hoor dat iedereen van alles oppikt momenteel. Ik denk dat het komt doordat wij ons niet bijzonder goed aan alle maatregelen hebben gehouden en dus ook onze weerstand niet al te ver ingezakt is.
     
  8. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    De oudste van 15 is hooguit 1-2 keer per jaar ziek.
    De oudste is echter om de haverklap ziek.
    Ik word om de haverklap aangestoken en lig nu sinds maandag ziek op bed.
    Partner lijkt een sterkere immuunsysteem te hebben. Al is hij sinds de geboorte van de jongste ook vaker ziek dan daarvoor.
     
  9. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.160
    4.393
    113
    Home
    Oudste 2x per jaar echt flinke griep
    Middelste idem
    Jongste al een half jaar ziek met ups en downs
     
  10. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Nou, hier wel echt herkenbaar. Onze dochter is vanaf okt al af en aan ziek of verkouden. De afgelopen weken heeft ze buikgriep, krentenbaard en oorontsteking gehad. Het is nu wachten op de waterpokken haha.
    Ze slaat zich er dapper doorheen en ik verwacht dat het heus wel beter wordt als ze ouder wordt.
     
    roever vindt dit leuk.
  11. Reigertje

    Reigertje Actief lid

    6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Pff hier is het ook goed raak. Januari Corona, maart buikgriep, april gewone griep met luchtweginfectie, dubbele oorontsteking en hoge koorts. En nu, 5 weken later weer een luchtweginfectie met oorontsteking en hoge koorts.

    en de huisarts blijft het maar gooien op virussen inhalen Ivm lockdowns enzo. Maar ik ben zooo moe door al die slapeloze nachten zo achter elkaar :cry:
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Onze jongens:

    O is 4 en sinds school eigenlijk bijna nooit meer. Wel op opvang vreselijk vaak verkouden.

    mini O is 2,5 en de eerste 2 jaar van z’n leven non stop verkouden en ook heel veel ziek geweest. Hij is sowieso snel ziek en spuugt gauw, maar we merken wel dat hoe ouder hij wordt, hoe beter z’n weerstand wordt. Z’n verkoudheid heeft ie nog steeds heeeeeel veel, maar hij gaat ook 3 dagen p week naar de opvang.

    baby M is nu 9 mnd en gaat ook 3 dagen p week opvang. Hij is sinds dat hij 6 mnd is wel veel verkouden ja. Maar dat past gewoon ook bij z’n leeftijd. Weerstand opbouwen, kinderopvang.. broers die naar school en de peutergroep gaan..

    Ik denk maar zo: dan hebben ze een goede weerstand als ze naar school gaan.

    Bij nr 4 verwacht ik eenzelfde verloop ;)

    Man en ik hebben trouwens een super weerstand haha!
     
  13. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.914
    1.190
    113
    Nederland
    Echt ziek, dat het bijna dooie vogeltjes zijn op de bank, alleen maar willen slapen, niet eten/drinken etc, eigenlijk nooit. De jongste 1x en de oudste hooguit 3x denk ik.

    Ze zijn wel regelmatig snotterig of een dagje even niet lekker (buikpijn/hoofdpijn) maar de dag erna zijn ze er weer. Dat bestempel ik niet echt als ziek.
     

Deel Deze Pagina