wanneer kreeg jullie kindje de eerste tandjes? Boven of onder? Wat hebben jullie tegen de pijn gedaan? M. Lijkt bovenin haar eerste tandje te krijgen. Zit een hard puntje. Ze kwijlt veel, stopt alles in haar mond om op te bijten, hangerig, huilen en slecht slapen. Is t niet vroeg met met geen 4 maanden?
Mijn dochtertje was 4 maanden kreeg ze der eerste tandje onder, en al snel der 2e tandje ernaast! Ik heb bijtringen in de koelkast gelegd en druppeltjes van vsm gegeven En als ze echt last had paracetamol! Voordat ze ging slapen ook wel is een druppeltje van dat vsm op der speen
Ze is wel vlot volgens mij. Mijn dochter was 3 maanden toen ze haar eerste 2 tandjes onder kreeg. Ze was erg snel meer haar tandjes. Ik legde bijtringen in de koelkast, paracetamol en iets van dentinix? (Is alweer zo lang geleden...)
hier was dochter laat met 10 maanden kreeg ze haar 1e 2 tandjes. (onder) Hebben dentinox gebruikt. Had zelf het idee dat de Chamodent gel niet hielp
Kwijlen heeft met de speekselproductie te maken die deze maand op gang komt...ze moeten alleen nog leren het weg te slikken ipv te kwijlen. Alles in de mond stoppen hoort ook bij de deze fase. Doekjes, speelgoed, hele vuistjes probeert hij erin te krijgen en dat hele dagen door. Vorige week laten kijken door het cb of er tandjes doorkwamen en ze zag inderdaad wat zitten maar dat kom ook nog een maandje of twee duren. Hij kon wel al last hebben van de druk die de tandjes kunnen geven.
Speekselproductie is al een tijdje op gang et als alles in de mond stoppen. Laatste dagen zijn die dingen anders. Het lijkt haast obsessief. Er moet iets in haar mond, ze bijt er ook op. Ze begint ook tijdens het drinken af en toe te 'bijten'. Rode wangen, huilerig etc. Heb chamodent in huis gehaald als ze wakker is ga ik dit proberen zodra ze last heeft. Merken we vanzelf of ze idd pijn in haar mondje heeft.
Eerst twee in dr onderkaak waren door voordat we er erg in hadden, had ineens twee mooie witte streepjes met 5,5 maanden helemaal geen last van luiers of pijn. Ze was wel meer aan het spugen, normaliter verborgen reflux maar toen ff niet. Weekend of twee erna had ze volgens de huisarts heel veel last van dr onderkaak (hadden we al paar keer gecontroleerd geen bultjes of puntjes) ze gilde t uit van de pijn maar wij konden niks vinden, bijtringen deed niks, paracetamol had ze al vanwege virusje wat flink de temperatuur opjaagde, dus vanwege de pijn maar naar de huisarts. Die heeft ibuprofen voorgeschreven, eenmaal labeltje 'tandjes' kunnen we t goed af met dentinox. Alleen goed erg in houden wanneer je die geeft i.c.m. flesvoedingen (ze mogen een tijdje niet eten ivm verstikkingsgevaar, dentinox verdoofd dus ze hebben geen volledige controle over t slikken)
Beide meiden waren 8 maanden toen de eerste tandjes onder door kwamen. Bij Q kwamen de tandjes boven een paar weken later. Bij M was vorige week het eerste tandje onder goed door en het tweede tandje sinds vandaag.
Ow en ik gebruik chamodent, paracetamol, gekoelde bijtringen en het liefste gebruikt zij iedereen zijn vingers
Dochter was 8 maanden toen de eerste tandjes door kwamen (onder in het midden). Heb wel druppels van VSM liggen maar dat hielp volgens mij niet echt.
Oudste zoon, nu 4, kreeg zijn eerste tandjes op 16 maanden, erg laat dus. En dan direct 8 stuks tegelijk. Was even een ware hel! De jongste, nu bijna 11 maanden, heeft er net zijn eerste 2 onderaan door die nu aan het groeien zijn. Ben wel blij dat hij toch een half jaar vroeger begonnen is.
Kan hoor, oudste dochter had er met 3,5 maand 2. Heb bij de oudste 2 weleens dentinox gesmeerd, maar niet heel erg het idee dat het hielp. De jongste heeft niks gehad. Alleen bij koorts paracetamol. Zoveel last hadden ze er niet van of ik merkte het pas te laat dat het door tanden/kiezen kwam mijn dochter kreeg bijv rond 11 maanden 4 kiezen tegelijk. En laat dat ook een beruchte leeftijdssprong zijn
Kwijlen, alles in de mond stoppen en erop bijten, hangerig, huilerig en slecht slapen zijn allemaal kenmerken van de 4 maanden sprong en gewoon het baby zijn. Bijna alle baby'tjes kwijlen heel veel rond die tijd en alles in hun mondje stoppen is voorlopig niet over haha! Harde puntjes kan idd een tandje zijn maar hoeft niet. Ik denk echt eerder aan die sprong. Rond de 4 maanden maken ze een hele ontwikkelings sprong door die heel heftig is. Hier was het echt drama! Dacht toen zelf ook aan tandjes en dus meteen dentinox gemeerd en VSM druppeltjes gebruikt maar dat hielp niets. D'r eerste tandje kwam met 6 maanden en ze had er totaal geen last van haha! Zoek maar eens op '4 maanden sprong' en dan vind je denk ik wel een hoop herkenbaarheid
Oudste was 3 maanden toen ze de eerste tandjes onder kreeg. Ze ging daarna heel snel door met tandjes krijgen. Ze was ook nog maar 4 toen ze begon met wisselen. De jongste was bijna 5 maanden toen de eerste tandjes kwamen. Zij ging wat minder snel. Ze moet de 2e lading kiezen ook nog krijgen. Ze is nu 1 jaar en bijna 10 maanden. Het is niet laat of zo maar de oudste had ze toen al lang
hier een dochter van bijna 10 maanden en nog geen tandjes te zien. volgens de dokter kunnen deze komen met 12 maanden.
6 Maanden, geloof ik? Bijna 7 maanden? Kort daarna kwamen er 5 tegelijk door, dus meneer heeft nu al 7 tanden. Op zich fijn dat hij er hopelijk sneller vanaf is, maar 5 tegelijk is geen pretje...
Mijn zoontje was 8-9 maanden toen hij zijn 1e 2 tandjes kreeg. Bij mijn vriendin haar zoontje kreeg hij met 3-4 maanden al tandjes.
Ik heb er hier 2 die op de uitgerekende datum al 2 tandjes erdoor hadden(wel beiden extreem prematuur geboren),dus als ze op tijd geboren waren,waren ze met 2 tandjes geboren.De anderen met (gecorrigeerd) 3 en 4 maanden